Rudskogen 24. juli 2011
Det var vel 7 av 100+ biler som hadde noe under bilene sine med Autostrada.
På en annen side, så er det forskjell på regler etter som hvem som har leid banen.
Noen krever ditt og datt, mens andre sier kjør og ha det gøy.
Må si at Autostrada har veldig bra treff, da de kjører med åpen PIT.
Nye Rudskogen er så bred, at man lett kan kjøre forbi i sving uten at dette skaper farlige situasjoner.
På en annen side, så er det forskjell på regler etter som hvem som har leid banen.
Noen krever ditt og datt, mens andre sier kjør og ha det gøy.
Må si at Autostrada har veldig bra treff, da de kjører med åpen PIT.
Nye Rudskogen er så bred, at man lett kan kjøre forbi i sving uten at dette skaper farlige situasjoner.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Hva er egentlig grunnen til at man skal bruke presenning? Hvis bilen lekker olje eller kjølevann burde den vel ikke få kjøre?
Iceman, hvilke svinger kan man lett kjøre forbi i? Bortsett fra å kjøre forbi veldig trege biler på utsiden synes jeg det er skummelt å prøve på slikt, da det iallefall foreløpig er veldig mange kreative spor og ikke godt å vite hva folk finner på.
Forresten; kan vi ha sjikaner på strekkene i god gatebilstil? Det er så kjedelig å kjøre så mye rett frem!!
Iceman, hvilke svinger kan man lett kjøre forbi i? Bortsett fra å kjøre forbi veldig trege biler på utsiden synes jeg det er skummelt å prøve på slikt, da det iallefall foreløpig er veldig mange kreative spor og ikke godt å vite hva folk finner på.
Forresten; kan vi ha sjikaner på strekkene i god gatebilstil? Det er så kjedelig å kjøre så mye rett frem!!
Nei, så klart ikke, men når en kar med "eksplodert" motor eller kjølesystem (eller begge deler) blir hentet av bergingsbilen må den jo stå et sted.hagenisse wrote:Hva er egentlig grunnen til at man skal bruke presenning? Hvis bilen lekker olje eller kjølevann burde den vel ikke få kjøre?
I tillegg er det jo ikke uvanlig at det blir helt på noen desiliter vann og olje mellom heatene, og da blir det ofte søl. Så har du de som må gjøre fiks og reparasjoner og søler litt, bensinkanner og oljekanner som velter, ekspansjonstanker som åpnes mens det er trykk på dem, pakninger og simmerringer i motor og diff som ikke var så tette som eieren trodde, og så videre og så videre.
Pointet er egentlig ikke hvor LITE hver enkelt søler, men hvordan depotet ser ut etter 5 år. Ta en titt i carporten, garasjen eller biloppstillingsplassen til en hvilken som helst familiebil. Det er flekker av bilblod der også. Alltid.
På CSM har presenningspåbudet blitt håndhevet ihvertfall de tre siste årene, men for enkelte med tyske og japanske biler sitter det svært langt inne til tross for at det er nevnt i tilleggsreglene
Slik skal det være; PVC-presenning med plass til hele bilen. Fra CSM 2009:
- magnesmurf
- Posts: 82
- Joined: 04 Feb 2011 21:23
- Location: Drammen
- Contact:
Hvordan i all verden skal du klare å kjøre forbi i sving uten å skape farlige situasjoner? I de fleste reglement står det at forbikjøring skal gjøres på rettstrekker.Iceman wrote: Nye Rudskogen er så bred, at man lett kan kjøre forbi i sving uten at dette skaper farlige situasjoner.
Håper du ikke har tenkt å prøve på dette...
Kan være med forbikjøring før sving og i utgang av sving, men ikke i sving. Det er nødt til å gå galt med tanke på prinsippet bak å kjøre kjappest mulig gjennom en sving. Da bruker man HELE bredden av svingen. Og hvis to biler bruker hele bredden er det bare et tidsspørsmål før det smeller.
Ta det helt med ro, jeg følger alltid de regler som er satt av de baneansvalige.magnesmurf wrote:Hvordan i all verden skal du klare å kjøre forbi i sving uten å skape farlige situasjoner? I de fleste reglement står det at forbikjøring skal gjøres på rettstrekker.Iceman wrote: Nye Rudskogen er så bred, at man lett kan kjøre forbi i sving uten at dette skaper farlige situasjoner.
Håper du ikke har tenkt å prøve på dette...
Kan være med forbikjøring før sving og i utgang av sving, men ikke i sving. Det er nødt til å gå galt med tanke på prinsippet bak å kjøre kjappest mulig gjennom en sving. Da bruker man HELE bredden av svingen. Og hvis to biler bruker hele bredden er det bare et tidsspørsmål før det smeller.
De som kjenner meg, vet dette.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- HF-mx5turbo
- Posts: 309
- Joined: 29 Nov 2003 22:55
Man kan jo lett bli forvirret når det tydelighvis er forskjellige regler som gjelder. Forrige helg var det et sted mellom 130 og 150 biler, og 5-6 stk med presenning. Alle lisensierte det jeg kunne se.Luigi wrote:At baneeier ennå ikke er veldig streng på dette eller at mange ikke skjønner grunnen til kravet er ingen grunn til å droppe presenningen. Uasfaltert depot er egentlig en enda bedre grunn til å bruke presenning; har du noen gang forsøkt å sanere oljesøl på grus?
Ha også i bakhodet at forurensning fra banen kun er ammunisjon for de som fra før ønsker at Rudskogen helst skal ligge midt i Sahara. Ikke presenning = skite i eget reir.
Smått utrolig at man setter godtatt-signaturen sin på et reglement som krever presenning, og deretter begynne å himle med øynene over samme reglement. Hva blir det neste? Kreve å få kjøre uten lappen? Kreve å få drifte mot kjøreretningen? Bruke mopedbil på trackday?
(Og ja, jeg vet selvfølgelig at det ikke frivillig eller ufrivillig kommer en dråpe olje, kjølevæske, A/C-vann eller andre substanser fra en eneste av bilene som møter på søndag).
Jeg synes nå å sammenligne dette med å kjøre mot kjøreretningen er litt i drøyeste laget. Sålenge jeg kan stå parkert utenfor kiwi'n og dryppe A/C vann uten presenning så ser jeg prinsippielt ikke den store forskjellen sålenge det kjøres etter veitrafikkloven. Når det gjelder racingbiler og diverse "1000hk prosjekter" så ser jeg mer behovet, men de tenker vel at det er lettest å ha samme regler for alle.
Det finnes ikke søl under tyske og japanske biler vettu (sånn, nå eksploderer vel bilen der nede etter den uttalelsen )
Antar veldig mange trenger å kjøpe dette, så har Rudskogen nok på lager? Blir det organisert salg av dette? For å slippe å lure på om ting er godkjent tenker jeg det er like greit å kjøpe det der nede.
Bare å sette inn 2 stk NOS flasker eller snurrehagenisse wrote:Jeg ønsker meg gjerne sjikaner. Halve banen er jo rett frem jo!HF-mx5turbo wrote:hagenisse.. vi vil ikke ha no sjikaner nei! selv ikke med diesel bruksbil ønsker man seg sjikaner..
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Da vil jeg anta banegruppa i NSK og Rudskogen Motorsenter heller ikke ser den prinsipielle forskjellen på om du kommer på søndag eller ikke.ria wrote:Sålenge jeg kan stå parkert utenfor kiwi'n og dryppe A/C vann uten presenning så ser jeg prinsippielt ikke den store forskjellen sålenge det kjøres etter veitrafikkloven.
Pointet mitt angående dette med kjøreretning osv. var at de er "barnehageregler" de også. For enkelte er det en selvfølge å følge regelen om at man kjører medurs på banen, mens det for andre er like selvfølgelig å ikke grise ned privat eiendom man har leid noen timer.
Det er nok ikke forskjellige regler, men måten de samme reglene håndheves på.ria wrote:[Man kan jo lett bli forvirret når det tydelighvis er forskjellige regler som gjelder. Forrige helg var det et sted mellom 130 og 150 biler, og 5-6 stk med presenning. Alle lisensierte det jeg kunne se.
At noen arrangører gir blaffen i utleiers (Rudskogen) regler får stå for deres regning.
Hilsen en som synes det plutselig var lugnt og fredfullt i ETA-land
'11 sDrive 35is
---------------------
---------------------
Bør ikke være medlem for å se/ta bilderKKM wrote:Hvis yr.no ikke har alt for rett i morgen, kunne jeg tenkt meg en tur på Rudskogen.
Ser dere skriver "Treffet er kun åpent for medlemmer av NSK"..... Refererer dere kun til kjøring på banen ?
Hvordan er mulighetene for en "stakkars" publikumer med fotoapparat ?
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325