Rudskogen 24. juli 2011

Forum for diskusjon av racing, banetreff, challenge o.l.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
HF-mx5turbo
Posts: 309
Joined: 29 Nov 2003 22:55

Post by HF-mx5turbo »

knut s. Fullt mulig å bomme ja, derfor enda mer graverende at fører kjører på fullt fra første runden. jo mer erfaren jo bedre burde man vite dette.. jeg klarte å kjøre hele dagen uten noen store incidents. og synes ikke grepet var sååå dårlig som endel av folket her skal ha det til.. vettuge dekk, eller kjør i forhold til de dekkene man har. så er mye gjort.. no exuses for å kjøre som en idiot..
07' 325d coupe
92' MX5
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Post by Iceman »

Porsche Panameraen hadde heller ingen problemer med feste, men mange rundt meg som så ut som bambi på isen. Gols treffet er ikke før til vinteren.

To tonn bil, det må jo være pinlig å bli frakjørt av en stor familie bil med 4dører.
Som sagt så fulgte folk utrolig bra med i speilene, så takk for det. :twisted:
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

Iceman wrote:To tonn bil, det må jo være pinlig å bli frakjørt av en stor familie bil med 4dører.
I Autoslalom ja, på Rudskogen hvor effekt er alt; ikke spesielt. :wink:

Det sagt; den var skikkelig vanskelig å ta bilde av. Autofokusen sliter mer på sorte biler, og det hjelper jo ikke at den er enormt stor og flytter seg veldig fort heller!
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Post by Iceman »

Nei da, jeg er bare veldig fornøyd med bilen, da jeg trodde den skulle stå stille i forhold til resten av gjengen.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
PeR4
Posts: 431
Joined: 11 Jun 2010 12:49
Location: Oslo

Post by PeR4 »

Iceman wrote:Porsche Panameraen hadde heller ingen problemer med feste, men mange rundt meg som så ut som bambi på isen. Gols treffet er ikke før til vinteren.

To tonn bil, det må jo være pinlig å bli frakjørt av en stor familie bil med 4dører.
Som sagt så fulgte folk utrolig bra med i speilene, så takk for det. :twisted:
Hvilke dekk står den på?, og du kjørte vel med alle hjelpesystemene avslått?
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Post by Iceman »

Den står på pirelli zero nero, skrur av alt og bruker manuell F1 giring bak rattet.
Kort og godt en fantastisk bil.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Post by ElViz »

Jeg har nettop fått på nye P zero nero selv, og er utrolig fornøyd med grepet.
Både jeg og Jo Vegard kjørte 2.03 runder med 151 som toppfart. :D
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
magnesmurf
Posts: 82
Joined: 04 Feb 2011 21:23
Location: Drammen
Contact:

Post by magnesmurf »

Merket at du hadde betraktlig bedre feste på pirelliene på mr2en din enn jeg hadde med continental møkkadekkene på mr2en min. Klarte jo ikke å henge på deg rundt svingene.
Knuts
Posts: 309
Joined: 03 Aug 2004 07:34

Post by Knuts »

Ordla meg litt feil i mitt innlegg. Skulle vært at personer som var med å arrangere treffet og ikke styremedlem. Alle styremedlem kjørte som folk på lugna halvtimen men ikke alle som var med å arrangere treffet gjorde det. Gjort er gjort men tror vi bør lære til fremtidige treff. Imponerende fart på Iceman sin Porsche. Også bra tempo på diverse nye 3 serie couper. Heldigvis har utviklingen gått fremover fra min E21 hva gjelder grep og motor. Kanskje gått tilbake når det gjelder lyd og følelse men alt i alt verdige etterfølgere. 15 år gamle dekk er vel heller ikke for gromt. God trening før helgens løp var det i alle tilfeller. Mvh Knut S
User avatar
magnesmurf
Posts: 82
Joined: 04 Feb 2011 21:23
Location: Drammen
Contact:

Post by magnesmurf »

Iceman wrote:Den står på pirelli zero nero, skrur av alt og bruker manuell F1 giring bak rattet.
Kort og godt en fantastisk bil.
Zero Nero eller zero rosso?
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Post by Luigi »

Siden han skrev P-Zero Nero tipper jeg han mente ... P-Zero Nero! ;)
Hadde forøvrig P-Zero Rosso (assimetrico-utgaven) på 147-en min som ble pisket adskillige runder på gamle Rudskogen. Knallgode dekk som tåler masse juling uten å bli helt marshmallows, og på en kvikk gnager fikk forhjulene mye bank ;)

Har Rosso Assimetrico på bilen jeg har nå, men den har foreløpig ikke vært på noen bane ...
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Post by Morten H »

magnesmurf wrote:
Iceman wrote:Den står på pirelli zero nero, skrur av alt og bruker manuell F1 giring bak rattet.
Kort og godt en fantastisk bil.
Zero Nero eller zero rosso?
Nero er kanon på vei og vått.
Rosso er bedere på tørt,men sporer litt på vei.
P ZERO (som jeg har nå) er bra på ALT.
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Post by ElViz »

Det er forskjell på dimensjonene rosso og nero er tilgjengelig i, fikk ikke rosso i dimensjoner som passet meg.
Kjøpte på dekkonline.com , fine priser :)
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Post by Iceman »

Jeg har NERO 315-25-22" bak. og 265-30-22" foran.
Ikke noe sporing, men de fungerer bedre på regn enn på tørt under banekjøring.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Post Reply