Møll wrote:Hei, jeg har vært medlem en del år, men er en rookie i banesammenheng og har lyst til å prøve meg noen runder på Vålerbanen lørdag i kontrollerte former.
I den forbindelse lurer jeg på om 1) det finnes en tilgjengelig luftpåfylling for Hvermansen, eller om man må laste med kompressor og skjøteledning? 2) om det finnes noe tilgang til løftebukk e.l. dersom man skal slitasjebytte dekkene på akslingene i løpet av dagen.
Hei.
Om du kjøper deg en kompressor som går på 12 V så kommer du til å lure på hvordan du klarte deg uten før. Koster ikke mer enn en 100-lapp og oppover.
Jeg bruker den jo ikke så ofte, men gud så kjekk å ha av og til. Ikke tar den mye plass. Jeg tror jeg har 2-3 stykker. (har endel biler).
Kryssbytte dekk - trenger du dette så ta med en jekk. Her får du også kjøpt små jekker som er helt greie til dette.
hmm brått var all info om kjøringa senere i dag(lørdag) borte fra hovedsiden, da var det ikke lett å sjekke tidspunkter osv for å planlegge avreise etc..
ikke får jeg skrevet ut de to sidene heller, så da regner jeg med at dette er tilgjengelig på vålerbanen også..
Muligens litt sent svar, men det henger luftfyller på de sørvestre hjørnet på verkstedbygget på Vålerbanen. Men det har vel sikkert de som allerede er der funnet ut.
Så bra da. Tror det må være flere år siden jeg var på Vålerbanen i oppholdsvær! Fikk dessverre ikke tatt turen og testet frk G på banen siden jeg hadde besøk av slekta, men jeg fikk etterhvert påbegynt en bilvask som fattig trøst.
hagenisse wrote:
Tror det stemmer godt, men justert for egenvekt havner du på ca 1.09. Pysekjøring!
Hmm, jeg har alltid ment at høy vekt gir mere vekt pr hjul=bedre heft/friksjon ved bremsing(kort strekning) og svingkjøring(høyere friksjonskoeffisient mellom gummi og asfalt).
Og(trussel) til neste treff skal cambervinkelen økes 1-2 grader
PeR4 wrote:Hmm, jeg har alltid ment at høy vekt gir mere vekt pr hjul=bedre heft/friksjon ved bremsing(kort strekning) og svingkjøring(høyere friksjonskoeffisient mellom gummi og asfalt).
Du oppnår samme effekt ved overdreven dekaltrimming. De relativt tykke og tunge vinylmerkene øker både luftmotstand og vekt og sørger for at bilen går så sakte at du knapt trenger å bremse. I kombinasjon med en undermotorisert bil trenger du knapt bremse i det hele tatt