Vålerbanen 25 juni - Husk solkrem!

Forum for diskusjon av racing, banetreff, challenge o.l.

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
mazdafun
Posts: 200
Joined: 10 May 2006 13:56

Post by mazdafun »

Møll wrote:Hei, jeg har vært medlem en del år, men er en rookie i banesammenheng og har lyst til å prøve meg noen runder på Vålerbanen lørdag i kontrollerte former.

I den forbindelse lurer jeg på om 1) det finnes en tilgjengelig luftpåfylling for Hvermansen, eller om man må laste med kompressor og skjøteledning? 2) om det finnes noe tilgang til løftebukk e.l. dersom man skal slitasjebytte dekkene på akslingene i løpet av dagen. :roll:
Hei.

Om du kjøper deg en kompressor som går på 12 V så kommer du til å lure på hvordan du klarte deg uten før. Koster ikke mer enn en 100-lapp og oppover.

Jeg bruker den jo ikke så ofte, men gud så kjekk å ha av og til. Ikke tar den mye plass. Jeg tror jeg har 2-3 stykker. (har endel biler).

Kryssbytte dekk - trenger du dette så ta med en jekk. Her får du også kjøpt små jekker som er helt greie til dette.

Lykke til på banen.
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Noen som har sett værmeldingen? :twisted: Jeg sier bare: Husk solkrem!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

Nuvel. Spår Yr.no sol blir det garantert snø.
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Du er ond. :)

Men både yr.no, pent.no og storm.no tviholder på at det ikke skal bli regn, og da er jeg happy! ;-)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Møll
Posts: 2
Joined: 23 Jun 2011 21:56
Location: Lierskogen
Contact:

Post by Møll »

Takk for raske svar og hyggelige tips.

Spørs om det ikke blir investert i en liten 12V kompressor i dag, også tar jeg med jekk - og solkrem :P
2008 Mini Cooper Clubman D
1966 Sunbeam Alpine
1987 MB SL 420
User avatar
HF-mx5turbo
Posts: 309
Joined: 29 Nov 2003 22:55

Post by HF-mx5turbo »

hmm brått var all info om kjøringa senere i dag(lørdag) borte fra hovedsiden, da var det ikke lett å sjekke tidspunkter osv for å planlegge avreise etc.. :shock:

ikke får jeg skrevet ut de to sidene heller, så da regner jeg med at dette er tilgjengelig på vålerbanen også..
07' 325d coupe
92' MX5
Olav
Posts: 94
Joined: 30 Jan 2011 20:18

Post by Olav »

Muligens litt sent svar, men det henger luftfyller på de sørvestre hjørnet på verkstedbygget på Vålerbanen. Men det har vel sikkert de som allerede er der funnet ut. :?
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

Dette ble jo virkelig en kjempedag! Akkurat passe med biler til at det aldri ble kø, men likevel alltid var noe å se på.

Eneste nedturen var at beste rundetid på Z3n ble 1.06.02.... 1.05.99 hadde jo hørt så mye bedre ut :P
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Post by Luigi »

Så bra da. Tror det må være flere år siden jeg var på Vålerbanen i oppholdsvær! Fikk dessverre ikke tatt turen og testet frk G på banen siden jeg hadde besøk av slekta, men jeg fikk etterhvert påbegynt en bilvask som fattig trøst.
PeR4
Posts: 431
Joined: 11 Jun 2010 12:49
Location: Oslo

Post by PeR4 »

hagenisse wrote:Dette ble jo virkelig en kjempedag! Akkurat passe med biler til at det aldri ble kø, men likevel alltid var noe å se på.

Eneste nedturen var at beste rundetid på Z3n ble 1.06.02.... 1.05.99 hadde jo hørt så mye bedre ut :P
Jeg tok ikke tiden, men siden jeg kjørte fra deg :twisted: så er jeg vel nede på 1.05 :D
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

PeR4 wrote:Jeg tok ikke tiden, men siden jeg kjørte fra deg :twisted: så er jeg vel nede på 1.05 :D
Tror det stemmer godt, men justert for egenvekt havner du på ca 1.09. Pysekjøring!
User avatar
HF-mx5turbo
Posts: 309
Joined: 29 Nov 2003 22:55

Post by HF-mx5turbo »

hvis z3en klarte 1.06 something er det håp for gamle mazdaen og da :)
07' 325d coupe
92' MX5
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

Forventet du noe annet? :lol: Den går brutalt bra!
PeR4
Posts: 431
Joined: 11 Jun 2010 12:49
Location: Oslo

Post by PeR4 »

hagenisse wrote: Tror det stemmer godt, men justert for egenvekt havner du på ca 1.09. Pysekjøring!
Hmm, jeg har alltid ment at høy vekt gir mere vekt pr hjul=bedre heft/friksjon ved bremsing(kort strekning) og svingkjøring(høyere friksjonskoeffisient mellom gummi og asfalt). :oops:

Og(trussel) til neste treff skal cambervinkelen økes 1-2 grader :idea:
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Post by Luigi »

PeR4 wrote:Hmm, jeg har alltid ment at høy vekt gir mere vekt pr hjul=bedre heft/friksjon ved bremsing(kort strekning) og svingkjøring(høyere friksjonskoeffisient mellom gummi og asfalt). :oops:
Du oppnår samme effekt ved overdreven dekaltrimming. De relativt tykke og tunge vinylmerkene øker både luftmotstand og vekt og sørger for at bilen går så sakte at du knapt trenger å bremse. I kombinasjon med en undermotorisert bil trenger du knapt bremse i det hele tatt :lol:
Post Reply