Formel Fordene - hvor er de?

Forum for diskusjon av racing, banetreff, challenge o.l.

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
vids
Posts: 553
Joined: 16 May 2006 11:47
Location: Oslo

Re: Formel Fordene - hvor er de?

Post by vids »

Hadde jo vært morro å kjøpt noe sånt om det bare var mulig å kjøre lisensierte biler litt oftere. Jeg har hørt at ACR skal begynne med en dag i uka for lisensierte biler. Om noe slikt hadde skjedd på rudskogen eller våler så hadde jeg nok kjøpt meg en formel-ford jeg også!

Lurer på om det faktisk er en dag i uka på vålerbanen som er åpen for lisensierte motorsykler. Synd ikke noe tilsvarende fins for biler.
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport

x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
User avatar
inge
Posts: 1433
Joined: 01 Mar 2003 10:23
Location: Son

Re: Formel Fordene - hvor er de?

Post by inge »

vids wrote:Hadde jo vært morro å kjøpt noe sånt om det bare var mulig å kjøre lisensierte biler litt oftere. Jeg har hørt at ACR skal begynne med en dag i uka for lisensierte biler. Om noe slikt hadde skjedd på rudskogen eller våler så hadde jeg nok kjøpt meg en formel-ford jeg også!

Lurer på om det faktisk er en dag i uka på vålerbanen som er åpen for lisensierte motorsykler. Synd ikke noe tilsvarende fins for biler.
Det er bare å snakke med Vålerbanen det :wink: Problemet deres er at det ikke møter opp nok biler på slike åpne trenigner. Det blir derfor ikke økonomisk forsvarlig å gjemnomføre. Det står ikke på viljen ;-)
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia

'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
User avatar
vids
Posts: 553
Joined: 16 May 2006 11:47
Location: Oslo

Re: Formel Fordene - hvor er de?

Post by vids »

inge wrote:
vids wrote:Hadde jo vært morro å kjøpt noe sånt om det bare var mulig å kjøre lisensierte biler litt oftere. Jeg har hørt at ACR skal begynne med en dag i uka for lisensierte biler. Om noe slikt hadde skjedd på rudskogen eller våler så hadde jeg nok kjøpt meg en formel-ford jeg også!

Lurer på om det faktisk er en dag i uka på vålerbanen som er åpen for lisensierte motorsykler. Synd ikke noe tilsvarende fins for biler.
Det er bare å snakke med Vålerbanen det :wink: Problemet deres er at det ikke møter opp nok biler på slike åpne trenigner. Det blir derfor ikke økonomisk forsvarlig å gjemnomføre. Det står ikke på viljen ;-)
Hm, interessant! Burde være en overkommelig utfordring. I hvert fall annenhver uke?

Skulle tro de som kjører racing skulle ønske å trene litt oftere. Og veldig mange som driver med banekjøring kunne sikkert tenke seg å kjøre bil uten avgifter? Så da er utfordringen å få samlet dem...

Hadde jeg bare hatt litt bedre tid skulle jeg gjerne hivd meg over det! Kunne sikkert vært bra med en fast sponsor som ønsker å ha navnet sitt på dagen, som f.eks. "Castrol casual racing-night" eller noe slikt?

Dog, all min fritid blir oppsist på annet hold om dagen :(
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport

x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
Post Reply