Gol 2011

Forum for diskusjon av racing, banetreff, challenge o.l.

Moderators: inge, NoBrain

henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

Minner om at påmeldingsfristen nærmer seg.
Og ikke minst, det begynner å bli fullt på hotellet (noen rom ledige).
'11 sDrive 35is
---------------------
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Post by hmhaga »

Nærmer seg, merker at det begynner å krible i gassfoten. Denne gang stiller jeg med frostvæske som tåler 30 kuldegrader :lol:
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
HF-mx5turbo
Posts: 309
Joined: 29 Nov 2003 22:55

Post by HF-mx5turbo »

pleier banen å bli veldig sporete eller går det greit å kjøre der med normale biler (som feks bmw coupeen min) på piggfritt? spørs vel litt på hvor mange som kjører rallypigg. sist isbanekjøring for meg var i volvo for endel år siden, og da var banen etterhvert så ihjelkjørt av alle bilene med rallypigg, at det ikke var noe morro lenger.
07' 325d coupe
92' MX5
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Post by Iceman »

HF-mx5turbo wrote:pleier banen å bli veldig sporete eller går det greit å kjøre der med normale biler (som feks bmw coupeen min) på piggfritt? spørs vel litt på hvor mange som kjører rallypigg. sist isbanekjøring for meg var i volvo for endel år siden, og da var banen etterhvert så ihjelkjørt av alle bilene med rallypigg, at det ikke var noe morro lenger.
For noen år siden så var det en rallyskole på Gols isen, men de er borte nå og isen er mye bedre.
Det at mange kjører med ispigg er egentlig veldig bra, da dette rasper opp isen så vi med standard dekk får bedre feste.

Isen har holdt de siste årene uten større slitasje, så jeg har stor tro på at isen holder i år også.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
spooz
Posts: 167
Joined: 17 Aug 2005 09:25

Post by spooz »

Området er regulert med støybegrensning på 82dB, iflg utleier Torgrim Bleiktvedt. Jeg har fått beskjed om at støymåling kan bli foretatt på stedet og at biler som ikke klarer kravet kan bli nektet å kjøre. De krever også dokumentasjon på deltakerbilene, altså reg.nr i forkant av arrangementer på fjorden. Aner ikke om dette i praksis vil bli fulgt eller om det bare er skremsel de holder på med. Hvis støykravet skal etterfølges er i så fall dette kroken på døra for Tisleifjorden.
User avatar
Rune R.
Posts: 430
Joined: 05 Mar 2003 11:42

Post by Rune R. »

spooz wrote:Området er regulert med støybegrensning på 82dB, iflg utleier Torgrim Bleiktvedt. Jeg har fått beskjed om at støymåling kan bli foretatt på stedet og at biler som ikke klarer kravet kan bli nektet å kjøre. De krever også dokumentasjon på deltakerbilene, altså reg.nr i forkant av arrangementer på fjorden. Aner ikke om dette i praksis vil bli fulgt eller om det bare er skremsel de holder på med. Hvis støykravet skal etterfølges er i så fall dette kroken på døra for Tisleifjorden.
Dersom den målingen skal gjøres på 4500 rpm som vanlig, så sliter vel selv en standard yaris :oops:
Leie ut en C7? Så gal har man vært
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

Husk at det er forskjell på at et område er regulert med en støybegrensning, og et maksimumskrav på hver enkelt bil på f.eks. Rudskogen.
'11 sDrive 35is
---------------------
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Post by Iceman »

Etter mye frem og tilbake, så har jeg endelig fått bekrefet at den nye Panameraen min kommer i tide til NSK og Golskjøringen. :D

En ting NSK ledelsen burde skjekke opp er, om veien ned til Isen er blitt bedre siden 4-5 Jan når jeg var der sist.
Da var det så ille at Cayennen måtte heves til maks, ingen lave biler hadde kommet ned de dagene.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
andreas
Posts: 116
Joined: 15 Dec 2009 16:08

Post by andreas »

Bra at den nye bilen kommer i tide. Min kommer vel fra lakkboksen den også, men det er grunnet et uhell i Sigdal!!

BMW skal ha vinterkjøring ukene etter vi er der med NSK så satser på at noen har tatt ansvar for veien før vi kommer!
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

Har snakket med banesjefen.
Veien ned, og ut på isen er nå bedre enn den var i fjor.
Henrik var der trolig før de fikk brøytet opp skikkelig.
'11 sDrive 35is
---------------------
spooz
Posts: 167
Joined: 17 Aug 2005 09:25

Post by spooz »

Til info: Vi fikk dB-måling på vårt treff på Tisleifjorden i helgen.
User avatar
alfheim
Posts: 637
Joined: 05 Mar 2003 17:07
Location: Oslo

Post by alfheim »

Hva innebærer det og hvordan ble det gjennomført?
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
spooz
Posts: 167
Joined: 17 Aug 2005 09:25

Post by spooz »

Det innebærer at utleier har en støygrense på 82dB å håndheve. Denne grensen er nedfelt i kommunens reguleringsplan for området. I praksis ble det utført måling ved banen med håndholdt måler... Han kjørte rundt på snøscooter og målte forskjellige steder. Selv om vi før start fikk beskjed om at mange av bilene ikke ville få kjøre, fikk de kjøre likevel. Vi fikk beskjed om at stort sett alle bilene våre lå over grensen, men det kan jo hende han glemte å skru av motoren på snøscooteren sin.. :lol:

Jeg slite litt spørsmålstegn ved hvor og hvordan 82dB grensen egentlig skulle måles, det fikk vi aldri svar på.

Vi hadde med en Impreza STi Gr. N rallybil som kjørte uten responssystem - den fikk kjøre under sterk tvil...
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Post by Iceman »

Jeg visste at det kom en regel om db på Gol tidlig i oktober, så nå har motorinteresserte blitt F*** på isen også.
Jeg har over 100db godkjent i vognkortet, så nå har jeg har vel snart bare lov til å kjøre på offentlig vei. :lol: :lol:

Lovlig kan jeg kjøre frem og tilbake på veiene rundt vannet i min brummende V8 dag og natt, noe jeg helt klart kommer til å gjøre om noen blir nektet kjøring på vannet selv om dem har under 100db.
Først får hytteeierne stengt all iskjøring på Søndagene, men at dem også setter en max på 82db resten av tiden er bare for dumt.

Når skal vi bil/motorinteresserte si, When is it enough.
Vi må sloss tilbake.

Tenkte jeg skulle prøve å få stengt sundet mellom Nesøya og Landøya, da disse motorbåtene irriterer meg hele sommeren. :lol:
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
alfheim
Posts: 637
Joined: 05 Mar 2003 17:07
Location: Oslo

Post by alfheim »

Har også sett reguleringsplanen med 82dB støygrense for arrangementet. Men det er som du sier ingenting mer der om hvor eller hvordan dette måles, og da blir jo det hele litt meningsløst.

Hvis vi samtidig kunne innføre en regel om at arrangementet kan være maks 4 meter og 42 grader celcisus burde det meste være på plass. :?
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Post Reply