Jeg var der helgen 8-11 juli. Kjørte Suzuki Swift Sport Stage II på lørdag, det ble 16 runder, og 1 pax i en norsk Aston Martin Vantage. Sørdag kjørte jeg Opel Corsa OPC Stage II, 13 runder, den var knallbra og hadde 206 BHP, gikk som ei kule og morsom å kjøre. Som Suzukien, men bedre aks. og toppfart. Fikk kjørt meg ferdig før regnet kom på søndag.
Kjempefornøyd med Rent4Ring, jeg kjenner dem jo fra før og får alltid god service og kundebehandling av dem. Slet ut ett par sett med dekk, men som dem sa, dem tjener ikke penger på meg, men på "the average driver", men jeg var god reklame for dem ute på banen
. Kjørte Corsa'n en runde over en innleid pris, men slapp å betale den ekstra kostnaden
. Anbefaler å leie bil fra dem når det gjelder pris, beliggenhet i Burgstrasse i Nurburg, og bilene er lettkjørte og greie for nybegynnere og greie for oss som har vært der en del også. Egenandel på forsikring er ikke ekstreme som hos enkelte andre og bilene har alltid gode dekk og bremser, Toyo R888, og dem skifter til regnværs dekk om været skifter til regn midt på dagen om man har leid bilen for en hel dag. Ikke dyrt å kjøre dem over pakkepris heller.
Bilenes understell er satt opp litt snilt så dem understyrer og Corsa'n er tung i nesen. Dem har en Suzuki Swift Sport Stage III som dem leier ut til enkelte, men den var under modifisering og ikke tilgjengelig når jeg v ar der.
Fikk bannlyst en MC fører som kjørte en Ducati R sykkel, hadde han foran meg en hel runde, uten at han ville vike en mm... Rapporterte han, og samtidig rakk han en runde til fra bommen ute på banen, tok han igjen i Hatzenbach.... grrrr.. men han vek for noen GT2 Porscher gjennom Schwedenkreuz og jeg hang meg på dem og kom forbi..
Det samme gjaldt en norsk RF registrert mod. 993 Porsche 911, han ville ikke slippe meg forbi, men GT3 Porcsher gjennom Schwedenkreuz i + 200 som jeg fulgte etter, og kom greit forbi der.
Ellers så glapp gummiklossen av bremsepedalen rett før høyresvingen ned mot Brunnchen etter Escbach.. tenkte at dette ble dyrt..... men fikk tappet bremsen litt igjen.. og drifte bilen igjennom.
Kjørte også forbi en bil i 220 etter Flugplatz og opp mot Schwedenkreuz, kom over krøen der og der lå det ett stor carbondel, "hood" / scoop, midt foran meg, tricky, bil på høyresiden og en del rett foran meg, bremset og klarte å sneie unna den og inn i Schwedenkreuz med bilen litt ut av balanse, men det gikk greit sien jeg fikk farten ned såpass at det var bare å komme hardt på igjen.
Ellers så var det noen større ulykker, en MC kom innpå ADAC Bongard trucken, bare ramma igjen og smashed til biter. En Mazda MX5 på taket i Kallenhard, det hadde utrolig nok gått forholdsvis greit med fører og det kunne umulig ha vært passajer med, da hadd alt over nakken manglet.
Fikk også 2 pax turer i en Renault R26R med en kjenning fra Frankrike, den var trimmet til 260 BHP, dæven døtte for ei vogn... weuw.. den gikk noe inn i grannskauen og for ett veigrep !! 2009 mod. og tilsalgs for 30000 Euro
Var til og med å badet i svømmebasseng utendørs i Adenau, det er ett lite badelnad der med en fin park rundt. Det var på søndag når regnet kom, perfekt med en dukkert etter 13 intense runder på banen, og en flott middag på Blue Ecke etter det. God mat der, og definitivt bedre en Pistenklause.
TH