Er nye i challenge-gamet og har på godt og vondt blitt kjent med vår halda steinalder-trip de siste ukene. Etter bytting av drev og masse surr viste den igår endelig det den skal sånn ca.
Har vel egentlig bestemt oss for å kjøpe en digital en før sesongstart neste år allerede og lurer da på om noen har noen å anbefale, evt erfaringer å dele.
Har sett på disse:
brantz:
Terratrip:
Vurderer ny tripteller til Challenge. Erfaringer?
Vurderer ny tripteller til Challenge. Erfaringer?
- '73 Escort Mexico
- '65 Amazon 122s 4 sale
- '09 Cooper Clubman
- '65 Amazon 122s 4 sale
- '09 Cooper Clubman
- Dag-Henning Nielsen
- Posts: 896
- Joined: 24 Apr 2003 14:44
- Location: Oslo
- ikke sikker, men mener det var en Brantz....Snittvisning var ikke lov, men idag kjører folket med GPS og logger posisjon hvert sekund, så det har sjedd endel siden Halda / Heuer var det eneste lovlige...... Men, for all del, det er jo moro å kjøre når du vet på meter'n hvor du er !
DH
DH
Ford Escort TwinCam - 69, Ducati 750 Paso "Calzone", Ducati 906 Paso , Porsche 930 -83
I norske løp er det meste lov.
Selv bruker jeg Brantz Laser 3 som jeg bruker i mine Alpiner.
Lett og kalibrere fra løp til løp. Kan settes i revers ved feilkjøring (forekommer aldri !!) To telleverk, speedometer, snitthastighetsvisning, etc etc. Har hatt denne i ca 5 år og ikke noe tull.
Bruk av elektronisk tripp er også tillatt i årets Rallye Monte-Carlo Historique, forutsatt at en tar den ut når bilen står i "Park Ferme".
Da skal det se tidsriktig ut.
Tror Monty selger disse.
Selv bruker jeg Brantz Laser 3 som jeg bruker i mine Alpiner.
Lett og kalibrere fra løp til løp. Kan settes i revers ved feilkjøring (forekommer aldri !!) To telleverk, speedometer, snitthastighetsvisning, etc etc. Har hatt denne i ca 5 år og ikke noe tull.
Bruk av elektronisk tripp er også tillatt i årets Rallye Monte-Carlo Historique, forutsatt at en tar den ut når bilen står i "Park Ferme".
Da skal det se tidsriktig ut.
Tror Monty selger disse.
Takk for bra svar. Ser at brantz også er lovlig i midnattsolsrallyt. Kjørte unneruds minneløp med halda tripmaster i helgen og den hang seg opp et par ganger. Bedre å ha noe stabilt..Henning2 wrote:I norske løp er det meste lov.
Selv bruker jeg Brantz Laser 3 som jeg bruker i mine Alpiner.
Lett og kalibrere fra løp til løp. Kan settes i revers ved feilkjøring (forekommer aldri !!) To telleverk, speedometer, snitthastighetsvisning, etc etc. Har hatt denne i ca 5 år og ikke noe tull.
Bruk av elektronisk tripp er også tillatt i årets Rallye Monte-Carlo Historique, forutsatt at en tar den ut når bilen står i "Park Ferme".
Da skal det se tidsriktig ut.
Tror Monty selger disse.
- '73 Escort Mexico
- '65 Amazon 122s 4 sale
- '09 Cooper Clubman
- '65 Amazon 122s 4 sale
- '09 Cooper Clubman
Re:
Er dette alt som kreves for å stille i Challenge og hva koster morroa ?ThomasB wrote:Det ble terratrip! Hovedsakelig pga at den er godkjent for bruk i midnattsolsrally.
Noen flere som skal kjøre nsk challenge-cup neste år?
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Re: Vurderer ny tripteller til Challenge. Erfaringer?
Det kreves ikke mer nei og du kan få kjøpe min terratrip da jeg har gått over til en annen type. Challenge er veldig mye moro for veldig lite penger og en trippteller og eu-gokjent bil + delvis oppegående katleser er alt du trenger.
- '73 Escort Mexico
- '65 Amazon 122s 4 sale
- '09 Cooper Clubman
- '65 Amazon 122s 4 sale
- '09 Cooper Clubman