Vålerbanen 26 juni

Forum for diskusjon av racing, banetreff, challenge o.l.

Moderators: inge, NoBrain

Knuts
Posts: 309
Joined: 03 Aug 2004 07:34

Post by Knuts »

Noen som har fått med seg en blå Sparco luftmåler og gulvmatten til en 1serie BMW fra Våler? De var ihvertfall borte når jeg skulle hente dem.
Vil gjerne ha de tilbake.
Ellers takk for fint treff.

Mvh

Knut S
rask
Posts: 24
Joined: 27 Feb 2008 19:23
Location: Bergen

Post by rask »

Hjemme igjen etter en utrolig fin helg østpå. Var artig å få kjørt på bane for første gang og se og oppleve hvor krevende det er. Utrolig fint å kunne få proffesjonell instruktør ( Kjetil og Ida ) med i bilen. Har jo utrolig mye å lære, men man blir jo heldigvis aldri for gammel til det!
Kom hjem igjen med alt like helt (unntatt en lommebok med alle kort o.l) over fjellet.
Håper det det blir annledning til å være med på flere treff sener, men hadde vært gøy om det var flere her vestpå og kjøre/være sammen med.
Hyggelig å treffe og å bli kjent med mange hyggelige folk!

Tusen takk til alle som har stått for hele det flotte opplegget!
User avatar
JensL
Posts: 67
Joined: 21 Jun 2010 17:27
Location: Akershus

Post by JensL »

Jeg vil også takke for en glimrende dag på Vålerbanen.

Dette var mitt første NSK-treff, men det blir forhåpentligvis ikke det siste.
Masse hyggelige folk, bra gjennomføring, interessante biler og vettug sporkjøring.
Veldig bra kombinasjon. :-)

Skal få lagt opp litt film etterhvert.
- Swift Sport 2012
anders951
Posts: 202
Joined: 27 Aug 2007 21:45

Post by anders951 »

JensL wrote:Jeg vil også takke for en glimrende dag på Vålerbanen.

Dette var mitt første NSK-treff, men det blir forhåpentligvis ikke det siste.
Masse hyggelige folk, bra gjennomføring, interessante biler og vettug sporkjøring.
Veldig bra kombinasjon. :-)

Skal få lagt opp litt film etterhvert.
har du med offroadingen? :)
User avatar
JensL
Posts: 67
Joined: 21 Jun 2010 17:27
Location: Akershus

Post by JensL »

anders951 wrote:
JensL wrote:Jeg vil også takke for en glimrende dag på Vålerbanen.

Dette var mitt første NSK-treff, men det blir forhåpentligvis ikke det siste.
Masse hyggelige folk, bra gjennomføring, interessante biler og vettug sporkjøring.
Veldig bra kombinasjon. :-)

Skal få lagt opp litt film etterhvert.
har du med offroadingen? :)
Hehe...joda, har nok det. :-)
Underlig nok ser det ikke like stressende ut på film som det føltes der og da.

Det var ikke så høy fart, men når vinkelen inn i svingen blir såpass feil, blir utgangen litt sær...

Men ingen skade skjedd, og det er jo fint med litt mer erfaring. :-)

Var det du som kjørte Caterham'en?
- Swift Sport 2012
anders951
Posts: 202
Joined: 27 Aug 2007 21:45

Post by anders951 »

JensL wrote: Var det du som kjørte Caterham'en?
må ikke kalle det caterham da blir vel alle de gutta med "ekte" seven biler sure, jeg har westfield, den onde "fettern" for oss som ikke er disse 75kg i snitt på fører noen snakker om ;) så ja, liten gul
User avatar
JensL
Posts: 67
Joined: 21 Jun 2010 17:27
Location: Akershus

Post by JensL »

anders951 wrote:
JensL wrote: Var det du som kjørte Caterham'en?
må ikke kalle det caterham da blir vel alle de gutta med "ekte" seven biler sure, jeg har westfield, den onde "fettern" for oss som ikke er disse 75kg i snitt på fører noen snakker om ;) så ja, liten gul
Jasså, så det er forskjell? Jaja, jeg kaller dem bare badekar med hjul uansett. :-)

Jeg var på Autofil-dagen i april, og da leide jeg en sånn Super Seven, og det var utrolig artig.
165 hk på 550 kg er svært effektivt, og litt skummelt.
- Swift Sport 2012
Knuts
Posts: 309
Joined: 03 Aug 2004 07:34

Post by Knuts »

Rask. Ble du frastjålet lommeboken på Våler? Jeg mangler også luftmåler, matter og diverse annet fra mitt opphold.
Hvis noen har sett det vennligst si ifra.
Jeg har vært med på banetreff i 15 år og aldri blitt fratatt noe.



Mvh

Knut S
rask
Posts: 24
Joined: 27 Feb 2008 19:23
Location: Bergen

Post by rask »

Knuts.
Nei, lommeboken mistet jeg i Elverum etter å ha vært på Pizza'en siste kvelden. Men heldigvis hadde jeg fylt opp tanken etter treffet, så jeg kom meg helt hjem på den. (Ferrarien er jo så snill på drivstoffet :) )

Håper du får tilbake dine ting.
Synd hvis det er uærlige folk som ferdes på treffene!
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

Kjempedag! Kombinasjonen av fint vær og behagelig mengde biler er aldri feil! Likte også sporvalgspraten rundt banen.

Dog litt skuffende at vi ikke brukte hele banen. Det krever jo bare en flaggvakt til, og klubber med langt mindre erfaring i å arrangere treff kjører jo med den biten.
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

hagenisse wrote:Kjempedag! Kombinasjonen av fint vær og behagelig mengde biler er aldri feil! Likte også sporvalgspraten rundt banen.

Dog litt skuffende at vi ikke brukte hele banen. Det krever jo bare en flaggvakt til, og klubber med langt mindre erfaring i å arrangere treff kjører jo med den biten.
Vi skulle nok klart å riste frem en flaggvakt til :D
Grunnen til at vi valgte å kjøre kun hovedbanen var først og fremst sikkerhet.
Flere har problemer med overgangen fra ny til gammel bane (langstrekket).
Dessuten har det vært endel insidenter på den nye sløyfen. Om det er på grunn av manglende curbs eller avkjøringssoner vet vi ikke.
'11 sDrive 35is
---------------------
ferg
Posts: 69
Joined: 13 Jan 2006 23:18
Location: Asker

Post by ferg »

Enig. Det var en strålende dag og fin bane. Takker til arrangørene, flaggvaktene, og alle andre som kjørte. Ganske langt å kjøre til Våler (dog ikke så langt som fra Bergen...), men vel verdt det. Gleder meg til neste gang :D
2.2l Speedster
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

Synes folk har mer problemer og drar oftere av ved depotsjikanen samt start og slutt på hovedstrekka enn noe sted på den nye biten, men hvis det er problemer der så tipper jeg det fordi mange hadde hatt godt av en sporvalgsvisning på den biten av banen.. Mye rar kjøring.
Boxerbabe
Posts: 6
Joined: 28 Jun 2010 13:44

Post by Boxerbabe »

Takk til alle som bidro for en flott dag :) Var veldig gøy og få strekt litt på beina og jammen holdt det værste regnet seg unna også :) Mange raske og fine biler på banen gitt :)

Veldig artig at sjikanen foran pit var åpen under trackdayen, syns det blir en mye finere flyt i kjøringa når en slipper 90grader midt på "sletta" :)

Fikk litt sjokk den ene runden.. Kom forbi pit med en bil foran meg, så at han bremsa opp og la seg litt ut og plutselig stod det jammen meg en bil parkert midt på banen og ville kjøre inn i påslippet! :shock: :lol:

Men men :) Alt vel og morro var det! :D
Mini Cooper S bruksbil
Alfa Romeo 1300 GT Junior kosebil
X Alfa Romeo Alfasud løpsbil
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Tror jeg vet hvem det var, og det var dessverre ikke alle som var så drevne banekjørere som de ga inntrykk av. F.eks. å vite hvor avkjøringen fra banen er kan kalles nokså essensielt...

Hyggelig å høre dere hadde det bra! ;-)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Post Reply