Nürburgring 2010

Forum for diskusjon av racing, banetreff, challenge o.l.

Moderators: inge, NoBrain

Knuts
Posts: 309
Joined: 03 Aug 2004 07:34

Post by Knuts »

Typisk med den stengingen hele tiden. Jeg var der to ganger i fjor.
Ene gangen ble det 8 runder og neste 6. Hadde kjøpt 15 klippskort og satt igjen med et klipp etter to visiter og totalt fem dager på Ringen.
Har sluttet å kjøre egne biler etter at jeg la olje i hele Angst kurve. Hadde jeg ikke leid bil da hadde jeg ligget tynt ann.
Swiftene er morsome de. Særlig Rent4ring sine. Går bra. Har som best kjørt 8.51. Saktere enn Audien min men holder til å kjøre fra 95 % av de andre som er der og i svingene er den helt rå. Siste ekte GTI bil. Lift of oversteer og fullpakke.
Moro. De har også en trimmet variant som hadde vært morsomt å prøve.

Mvh

Knut S
Tiger
Posts: 551
Joined: 07 Apr 2007 16:44

Rad am Ring

Post by Tiger »

Jeg var og så 24 timer'n i mai, og jeg bor nesten alltid på Ringhaus, Frank, eieren av Ringhaus foreslo at jeg kunne bli med i hans 8 manns team for Rad am Ring 21-22 august. Dette var ute ved karusellen rett før start med 4-5 øl innabords, så det takket jeg selvfølgelig ja til... :roll:

Drar nedover 18.08 med luftfartens svar på Jeepney, Ryanair fra Torp, og har leid den minste kjerra man kan leie for penger fra Hahn. torsdag og fredag blir det kjøring med leiebiler, helst rent4ring sin Suzuki stage 3, som er mye morro til en ok pris, satser på 25 runder i løpet av de dagene.

Hvis man fortsatt kan kjøpe Jahrenskarte til halv pris etter 01.08 gjør jeg det siden jeg har planer om minst en tur til i slutten av september- oktober, da med egen bil igjen.

Er i hard trening om dagen på ergometer sykkel. Racer sykkel har jeg selvfølgelig ikke, men det skal jeg kjøpe i Tyskland og spare noen kroner i forhold til sovjetstaten.

Breidscheid - Hohe Acht tar vel pusten fra de fleste, men når jeg ser hva de beste har klart : 27 runder som singel syklist og 34 runder som 4 manns team, så er det jo ganske imponerende, så er litt spent på hva jeg vil klare i rundetid.

Får håpe jeg ikke tryner i Fuchsrøhre, farten i bånn der kommer til å være svært høy etter hva jeg har hørt fra andre som har gitt jernet nedover der. :shock:

TH
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT* :-)
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
Tiger
Posts: 551
Joined: 07 Apr 2007 16:44

Rad am Ring

Post by Tiger »

Da er avreise snart for døren, er det noen andre her på forumet som skal nedover til helgen ?

Skal kjøre leiebiler torsdag og fredag, og sykle til helgen.

TH
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT* :-)
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Lykke til...:-)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Post by Iceman »

Vi er 6personer som reiser ned helgen 2,3 Okt.

Broommmm Brommm
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Noen skal visst nedover i slutten av september også...:-)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Post by Morten H »

webmaster wrote:Noen skal visst nedover i slutten av september også...:-)
Det var planen for oss også, men var verken leiebiler eller sted å bo for oss, da vi ikke var tidlig nok ute til den VLN helgen desverre.
Men 2 fulle dager med kjøring i" turistfarten " er morro det :D
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
Tiger
Posts: 551
Joined: 07 Apr 2007 16:44

Tilbake

Post by Tiger »

Hadde 4 varme sommerdager der nede fra 19-23.08. :D

Kjørte 9 runder i leid Suzuki Swift Sport stage 1 på torsdags kveld, og 16.5 runder i en Stage 3 Suzuki Swift Sport på fredagen. Syklet 3 runder på "Rad am Ring" og en pax tur i en Nissan GT-R R35 på søndags ettermiddag.

TH
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT* :-)
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Tilbake

Post by Morten H »

Tiger wrote:Hadde 4 varme sommerdager der nede fra 19-23.08. :D

Kjørte 9 runder i leid Suzuki Swift Sport stage 1 på torsdags kveld, og 16.5 runder i en Stage 3 Suzuki Swift Sport på fredagen. Syklet 3 runder på "Rad am Ring" og en pax tur i en Nissan GT-R R35 på søndags ettermiddag.

TH
Nice 8)
Stor forskjell på Stage 1 og 2 Suzukiene ?
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
Tiger
Posts: 551
Joined: 07 Apr 2007 16:44

Suzuki

Post by Tiger »

Kjørte Stage 1 og Stage 3, men ikke mye forskjell, Stage 3 var lettere og 20 HK mere, samme toppfart.
Stage 3 satt bedre på veien med bedre bremser. Toppfart er ca 200 km/t, på begge, så flat pedal oppunder rev. limit på de raske partiene, untatt oppover etter Bergwerk, da klarte bilen ca 170.

Hocheichen til Aremberg var det flat pedal og på rev limit før Schwedenkrauss.

Lettkjørte biler. Har bikket + 180 runder på Nordschleife nå :-)

TH
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT* :-)
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Suzuki

Post by Morten H »

Tiger wrote:Kjørte Stage 1 og Stage 3, men ikke mye forskjell, Stage 3 var lettere og 20 HK mere, samme toppfart.
Stage 3 satt bedre på veien med bedre bremser. Toppfart er ca 200 km/t, på begge, så flat pedal oppunder rev. limit på de raske partiene, untatt oppover etter Bergwerk, da klarte bilen ca 170.

Hocheichen til Aremberg var det flat pedal og på rev limit før Schwedenkrauss.

Lettkjørte biler. Har bikket + 180 runder på Nordschleife nå :-)

TH
Nice 8)
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
ArneØ
Posts: 23
Joined: 27 Jan 2006 15:02
Location: Bekkestua

Post by ArneØ »

Morten H wrote:
webmaster wrote:Noen skal visst nedover i slutten av september også...:-)
Det var planen for oss også, men var verken leiebiler eller sted å bo for oss, da vi ikke var tidlig nok ute til den VLN helgen desverre.
Men 2 fulle dager med kjøring i" turistfarten " er morro det :D
Skal dere fly ned og leie biler?
Har lyst på en høsttur jeg også. Det frister jo litt med noen runder på GP banen også:
http://www.nuerburgring.de/angebote/fah ... recke.html

Foresten noen som kan anbefale et verksted som kan bestemme fjærstyre på min 944 der nede?
944 turbo 1988
x944 NA/ 1985
Mille R 2002
Tiger
Posts: 551
Joined: 07 Apr 2007 16:44

Okt

Post by Tiger »

Hadde tenkt meg ned en tur 30.09 - 04.10, F1 banen er åpen 2 timer den 30.09, ellers så er Nordschleife åpen hele helgen med lange åpningstider.

Er ikke sikker på om dette blir noe av nå, i så fall, med leiebil igjen, motor må overhales mm. på bilen min. (Bilen er til salgs)

Mulig jeg heller tar en tur litt senere med fly nedover, har en kollega her på jobben som skal nedover med sin far og teste Scirroco og dem har aldri vært der før, så jeg ser muligheten for noen pax runder / instruksjon :-)

F1 banen er vel ikke mye spesiell, bortsett for å krysse den av i the "Bucket List", etter hva jeg har hørt. Syklet den på Rad am Ring, og inntrykket jeg har er at den sikkert er morsom med motor sterke biler for en stakket stund..
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT* :-)
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Post by Morten H »

ArneØ wrote:
Morten H wrote:
webmaster wrote:Noen skal visst nedover i slutten av september også...:-)
Det var planen for oss også, men var verken leiebiler eller sted å bo for oss, da vi ikke var tidlig nok ute til den VLN helgen desverre.
Men 2 fulle dager med kjøring i" turistfarten " er morro det :D
Skal dere fly ned og leie biler?
Har lyst på en høsttur jeg også. Det frister jo litt med noen runder på GP banen også:
Vi flyr ned 30/9 Torsdag og hjem Mandag 4/10.
Står 5-6 Scirrocoer å venter på oss hos Rent Race Car :wink:
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
inge
Posts: 1433
Joined: 01 Mar 2003 10:23
Location: Son

Post by inge »

Jeg drar med ferga torsdag 23. september fra Oslo og er hjemme igjen en uke senere. Skal ikke kjøre VLN løpet selv, men tilskurer denne gangen, kanskje hjelpe til litt i pit. Nordsløyfa er åpen hele søndag og mandag ettermiddag, så jeg håper jeg får noen runder med fastbackbobla.

F1 banen er en F1 bane. Ikke på langt nær så morsom som Nordsløyfa, i alle fall ikke med de bilene jeg har kjørt der. Om det er den fulle GP strekka er det litt mere mening i det. Svingen helt i sørenden er morsom :-) Om det er den korte vesjonen, den som bl.a. brukes under VLN, er det kun for å ha krysset av på lista synes jeg :D
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia

'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
Post Reply