Ferdighetskjøring

Forum for diskusjon av racing, banetreff, challenge o.l.

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
ThomasB
Posts: 751
Joined: 29 Jul 2007 17:20
Location: Oslo

Post by ThomasB »

EVO4RS wrote:Det var morro å stå der og fryse i finværet!. Fikk masse motivasjon for å påskynde skruinga på banedyret.

Så at mange stilte med friske biler men nokså uegnede dekk på slikt føre.. Tenker spesielt på Porschene med Michelin Cup 1 dekk.. Finnes ikke disse i en mer egnet gummiblanding for norsk vår: lav asfalt- og lufttemperatur OG fuktig asfalt?

Og endelig er ombyggingen av banen fysisk igang etter lang tids tautrekking om vern og reguleringsplan.. HERLIG!.
ja var en fin ettermiddag med fine biler og deilig lyd. ( + svett rudskogenburger )
- '73 Escort Mexico
- '65 Amazon 122s 4 sale
- '09 Cooper Clubman
User avatar
inge
Posts: 1433
Joined: 01 Mar 2003 10:23
Location: Son

Post by inge »

EVO4RS wrote:Det var morro å stå der og fryse i finværet!. Fikk masse motivasjon for å påskynde skruinga på banedyret.

Så at mange stilte med friske biler men nokså uegnede dekk på slikt føre.. Tenker spesielt på Porschene med Michelin Cup 1 dekk.. Finnes ikke disse i en mer egnet gummiblanding for norsk vår: lav asfalt- og lufttemperatur OG fuktig asfalt?

Og endelig er ombyggingen av banen fysisk igang etter lang tids tautrekking om vern og reguleringsplan.. HERLIG!.
Michelin Pilot Sport CUP finnes vistnok i 2 versjoner. Det ene er skal være litt bedre på våt asfalt en det andre. Hvordan de er på kald asfalt hvet jeg ingenting om. I går kjørte jeg på vanlige Michelin Pilot Sport, de fikk ikke temperatur (jeg hadde nok for mye luft i), men morro var det :-) CUP dekkene ligger klare og skal på felg i alle fall før jeg drar til Nürburgring 8)

Image
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia

'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Takk for hyggelige tilbakemeldinger!

Takk til alle deltagere for pen og ordentlig kjøring, og NSKs Marshals med fantastisk innsats. :P
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Strada
Posts: 24
Joined: 21 Jun 2007 14:06
Location: Oslo

Post by Strada »

Takk for super sesongstart!

Image

Image

Image


Mvh,
Rød Impreza
E. Stensen
Posts: 11
Joined: 27 Jul 2006 07:54
Location: Lier
Contact:

Post by E. Stensen »

EVO4RS wrote: Så at mange stilte med friske biler men nokså uegnede dekk på slikt føre.. Tenker spesielt på Porschene med Michelin Cup 1 dekk.. Finnes ikke disse i en mer egnet gummiblanding for norsk vår: lav asfalt- og lufttemperatur OG fuktig asfalt?
Å si at Porschene kom på feil dekk blir feil å si..
Jeg kjørte på Rudskogen på fredagen som var, og fikk fin temp i mine cup dekk..
Men alt har med oppsett av bil.. Tenker da på camber, spissing, dekktrykk osv, osv...

Hvorfor kjøre på noe annet enn det som er laget for bilen..!
- Porsche 993 GT2 EVO II prosjekt
Carl F
Posts: 1
Joined: 28 Apr 2010 15:29
Location: Vinterbro
Contact:

26 april var en "kanon" dag på Rudskogen !

Post by Carl F »

Vil som første melding inn til NSK forum få takke for en suveren dag på Rudskogen 26 april. Det gjorde det bare litt ekstra moro med "vått føre" de første rundene.

Har hatt gleden av mange runder tidligere via Porscheklubben, men synes det var veldig morsomt med et større utvalg av biler.

God, gammel 944 fungerte fint, men det går nok ikke lenge før både mer HK og bedre grep med nytt kjøretøy entrer banen !

Ser frem til flere spennende seanser med NKS ! :D
2004 Mercedes SL AMG
1990 Porsche 944 - S2
1993 Mazda MX5
2007 BMW 320ia Touring
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Godt å høre!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Post Reply