Trackday på Knutstorp 9 august.

Forum for diskusjon av racing, banetreff, challenge o.l.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Trackday på Knutstorp 9 august.

Post by ElViz »

http://proceduralracing.se/
NSK medlemmer er spesiellt velkommen!
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

:D 8)

Jeg vil!
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

Jeg er påmeldt og skal kjøre i grønn gruppe - dvs søndagskjørerne!

Flere som skal? Knutstorp virker veldig morsom.
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Post by ElViz »

Jeg er også påmeldt :D I grønn gruppe.
Jeg kjenner en av arrangørene, og de prøver å gruppere etter hvor fort folk og biler kjører. Ganske greit egentlig, ettersom svenskene har ganske rått materiale. Det ble nettop påmeldt 3 Nissan GT-R i gul gruppe. Jeg liker ikke å bli brukt som rundingsbøye og hatobjekt, så jeg holder meg i grønn gruppe :wink:

Tok et par runder på knutstorp i STCC spillet (på PC) og den virker morsom, spessiellt nest siste svingen som er dosert, og slutter over en bakketopp.
Det blir morro :D
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Post by ElViz »

Fant en OK video...
http://www.youtube.com/watch?v=BRkNsK0D ... r_embedded#

Ytterligere info her:
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=62868

Mye leseverdig på www.rejsa.nu forresten 8)
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

Jeg meldte meg opprinnelig på i gul gruppe, men ble flyttet pga treg bil. Samme for meg og jeg ser at uansett har endret på gruppebeskrivelsene - i utgangspunktet var jo grønn gruppe for nybegynnere. Egentlig synes jeg grupperingene bare er tøys. De raske kjører jo bare forbi de trege uansett, mye verre å havne bak en som kanskje er 1-2 sekunder tregere enn deg selv.. Da kommer man jo aldri forbi.

Også kjørt i STCC, og liker spesielt svingen over bakketoppen. Det blir vel sving 2 eller 3 etter langstrekka, litt avhengig hvordan man ser det. Knutstorp er vel en bane hvor de litt tregere bilene kan hevde seg - så får se om man ikke får kjørt forbi noen porscher. :)
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Hmmm...er dette samtidig med kjørekurset på Ringen, Inge?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
inge
Posts: 1433
Joined: 01 Mar 2003 10:23
Location: Son

Post by inge »

webmaster wrote:Hmmm...er dette samtidig med kjørekurset på Ringen, Inge?
Kjørekurset på Ringen er 1. til 4. august. Vi er tilbake i Norge lørdag 7. august, så man rekker begge arrangementene om man vil :wink:
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia

'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

Er ikke dette en utmerket god grunn til to ekstra dager i Tyskland? :lol:
Knuts
Posts: 309
Joined: 03 Aug 2004 07:34

Post by Knuts »

For de som ikke har vært der kan det absolutt anbefales.
Morsomste bane i norden. krevende bane med høydeforskjeller og en del som er rask og en treig. En bane hvor kjøreegenskapene er viktige.
Kjørte løp der med MXn min og holdt følge med biler langt over min klasse. BMW klubben brukte å være der årlig i gamle dager.

Mvh

Knut S
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

Høres knall ut Knut. Z3n skal jakte ferrari!
EVO4RS
Posts: 82
Joined: 05 Dec 2004 17:21
Location: Oslo

Post by EVO4RS »

Knuts wrote:BMW klubben brukte å være der årlig i gamle dager.
Vet du hvorfor BMW klubben sluttet med kjøring på denne banen?
BMW E30 320is mm
Knuts
Posts: 309
Joined: 03 Aug 2004 07:34

Post by Knuts »

Svenskene kjører fortsatt de. Grunnen til at den norske klubben ikke kjører der mer er at svenkene har begynt å kreve racinglisens for alle som skal kjøre på bane. Det er det jo ikke alle som har. Dette gjelder kun for fører og ikke bil.
Jeg sluttet å dra dit fordi det alltid crashet med roadsport på Falkenberg. Vi var en skikkelig gjeng som dro dit hvert år og knabbet de fleste premiene også. Tim var fryktet der.
Ellers kan det anbefales å dra til Knutstorp første helgen i Juli. da er det Svensk Sportsvagn meeting. Det er enormt. Får jeg lurt til meg skilt til mXn kommer jeg dit. Over 40 biler bruker det å være i Roadsport feltet.
Ellers er det over 300 racere til start der og over 500 sportsvogner på treffet.

Mvh

Knut S
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

3 NSK-medlemmer stilte opp (Z3 Coupe, MR2, Exige) og vi hadde en kjempedag på en utrolig tøff bane!

Treffet var også veldig godt organisert med masse kjøretid, lite kø og mye opplegg rundt (mat, instruktører, osv..).
Post Reply