Ferrari 355 GTR Challenge- Corsa Italiana 2010

Forum for diskusjon av racing, banetreff, challenge o.l.

Moderators: inge, NoBrain

pIMp
Posts: 154
Joined: 03 Mar 2006 11:35
Location: Tønsberg

Post by pIMp »

Vitamin Beta wrote:Ikke av de raskeste racerne disse corsabilene, men mye morro. Klasse 3 og 4 biler har beste noteringer på ca 1.10, og klasse 1 og 2 på ca 1.07 (Rudskogen). Mye hviler på førerfærdighetene, spesielt i klasse 3 og 4.

Regner med at den BMW`n ikke er noen vanlig 316, men bra kjørt allikevel. Corsabilen med beste tid er en ca 40 år gammel Alfa :D
Takk for det. Det er en letter ombygd 23år gammel 325i, men ikke noe racing bil. Understellet er blant annet veldig mykt(for banebruk). Uansett så ser det ut som de har det veldig gøy i denne cupene, eneste minuset er at det går litt sakte. Hadde de raskeste bilene hatt et nivå på rundt 1.05 hadde det vert perfekt. Under dette begynner det å koste masse $$$$. Det ser faktisk så gøy ut at jeg i et svakt øyeblikk vurderte å handle meg italiensk bil, men det gikk heldigvis over :wink:
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Post by Luigi »

pIMp wrote:[...] eneste minuset er at det går litt sakte. Hadde de raskeste bilene hatt et nivå på rundt 1.05 hadde det vert perfekt.
Ikke helt perfekt vel? Du måtte jo fortsatt stilt til start i en italiensk bil! :lol:

Forøvrig syns jeg bortforklaringen din var ganske tynn, og det er et par raceklare Alfaer til salgs akkurat nå ... ;)
pIMp
Posts: 154
Joined: 03 Mar 2006 11:35
Location: Tønsberg

Post by pIMp »

Luigi wrote:
pIMp wrote:[...] eneste minuset er at det går litt sakte. Hadde de raskeste bilene hatt et nivå på rundt 1.05 hadde det vert perfekt.
Ikke helt perfekt vel? Du måtte jo fortsatt stilt til start i en italiensk bil! :lol:

Forøvrig syns jeg bortforklaringen din var ganske tynn, og det er et par raceklare Alfaer til salgs akkurat nå ... ;)
Har ikke noe imot italiensk biler, skulle jeg en gang bli rik ville nok garasjen min hatt et stort innslag av biler derfra.
User avatar
vegar
Posts: 34
Joined: 06 Jul 2005 10:57

Post by vegar »

Trenger ikke være rik for å ha italienske biler. Min Corsavogn kostet meg 30000 raceready i fjor. Da sto den med lisenser og R-dekk klar, og jeg tror jaggu det var halv tank og :)
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Post by Luigi »

Jeg er langtfra rik og har tre italienere (og en tysker). Prøv igjen! :lol:
Vitamin Beta
Posts: 7
Joined: 14 Feb 2010 22:01

Post by Vitamin Beta »

Tidene krabber nedover for hvert år som går. Sjåførene blir berdre og bilene blir bedre. Vi startet med en bil med std fjærer, og muk som en 2cv og høy som en pick up. Nå er det coilovers, 400 kg letting, bedre bremser og snart sprekere maskinist. Kommer seg litt for hvert løp og hver sesong. Mye av morroa er å konstruere nye løsninger, og det er ikke akkurat mye racedeler å få kjøpt til en Lancia Thema. Startet på 1.18, og har krabbet ned til 1.10. Blir nok bedre i år, men hvor mye vil tiden vise. 1.05 er nok slettes ikke umulig i nærmeste fremtid. Klasse 1 med de raskeste bilene er fortsatt ganske liten og den blir nok raskere når bilene blir ordentlig gjennomprøvd og konkurransen hardner

Er også tidligere BMW eier, og liker disse bilene, men det enklere å skru når en standariserer garasjen, og nå er det 5 Lanciaer der med tilhørende delelager.

Håper at BMW klubben kommer med tilsvarende serie. Noe var på gang der sist sesong :?:
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Post by Luigi »

Vitamin Beta wrote:Håper at BMW klubben kommer med tilsvarende serie. Noe var på gang der sist sesong :?:
Karl-Magnus Kjendlie i BMWCCN sa ihvertfall i desember at de skulle starte opp i 2010. Vet ikke hva status er nå.
Post Reply