Ferrari 355 GTR Challenge- Corsa Italiana 2010
Ferrari 355 GTR Challenge- Corsa Italiana 2010
Hei Folkens
Jeg jobber litt med en avtale rundt denne bilen. Bilen er 15 (Edit) år i år
og klar for Corsa Italiana- serien.
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14753794
Egentlig kunne jeg tenkt meg å fått med en 2-3 karer til og dannet
et team for 2010, og delt på morroa.
Hvis det skulle være noe interesse så send meg gjerne en pm.
Jeg jobber litt med en avtale rundt denne bilen. Bilen er 15 (Edit) år i år
og klar for Corsa Italiana- serien.
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14753794
Egentlig kunne jeg tenkt meg å fått med en 2-3 karer til og dannet
et team for 2010, og delt på morroa.
Hvis det skulle være noe interesse så send meg gjerne en pm.
Last edited by cpr on 11 Feb 2010 16:00, edited 1 time in total.
Prisen er nettopp satt ned. Bilen har heller ikke vært interessant tidligere da den den har vært for "ung" for å delta i corsaen.Iceman wrote:Den bilen har vel ligget på finn nesten et år, så den burde du få billig, om du ikke alt har kjøpt den.
For meg så dreier dette seg om en byttehandel, og som gjør at denne bilen vil koste meg 500`+ evt. mva. om jeg tar den inn.
Last edited by cpr on 11 Feb 2010 15:25, edited 1 time in total.
Husker jeg tok en liten google-runde og fant ut at tilsvarende bil kan fås billigere i fra andre land. Men det kan være denne er i bedre stand enn de fleste?
Og at den kan gå på hvite skilter i sverige må jo være et pluss... Kan jo alltids eksporteres igjen. Eller kjøres i svenske serier og spare norsk moms?
Hvordan hadde du tenkt team-strukturen? En fast avgift for å være med?
Har du tilgang på noen ferrarimekanikere?
Hvor lett er det å få tak i slitedeler til denne?
Og at den kan gå på hvite skilter i sverige må jo være et pluss... Kan jo alltids eksporteres igjen. Eller kjøres i svenske serier og spare norsk moms?
Hvordan hadde du tenkt team-strukturen? En fast avgift for å være med?
Har du tilgang på noen ferrarimekanikere?
Hvor lett er det å få tak i slitedeler til denne?
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
Ser ut som om de går for 300 000kr stort sett...cpr wrote:Bruk dog denne siden som referanse. Vet ikke
tilstanden på disse bilene, men går man ut i fra at de er bra, så ligger svensken godt ann prismessig.
Denne er jo solgt da, men den er mestvinnende bilen i samme serie og ble solgt for 300 000kr (eller 32 500 pund).
http://www.racecarsdirect.com/listing/2 ... ideFrame_1
Dog, nybygd motor og ölins dempere og mye karbon og kevlar er dyrt det!
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
Ehhh ... hvilken klasse havner egentlig en 355 Challenge i? Nei, det er et retorisk spørsmål
Regner med at det blir en viss diskusjon om denne bilen (i styret, altså) i og med at den havner langt over øvre grense for klasse 1 og dermed kræsjer med intensjonen bak serien. Om en 355 Challenge i det hele tatt er en produksjonsmodell, en "homologation special" eller noe annet blir jo også interessant å se. Corsa Italiana skal som kjent (?) bestå av serieproduserte standardbiler med ganske vide grenser for trimming, men denne er jo litt utenfor alt.
Hva er (det offisielle) produksjonsantallet for 355 Challenge?
Regner med at det blir en viss diskusjon om denne bilen (i styret, altså) i og med at den havner langt over øvre grense for klasse 1 og dermed kræsjer med intensjonen bak serien. Om en 355 Challenge i det hele tatt er en produksjonsmodell, en "homologation special" eller noe annet blir jo også interessant å se. Corsa Italiana skal som kjent (?) bestå av serieproduserte standardbiler med ganske vide grenser for trimming, men denne er jo litt utenfor alt.
Hva er (det offisielle) produksjonsantallet for 355 Challenge?
In 1995 Ferrari introduced a race ready F355 Challenge model for use specifically in the Ferrari Challenge.
The Ferrari F355 Challenge shares the exact same performance and dimension specifications as the original; Ferrari simply added racing seats, a downforce wing, and a roll cage.
109 were produced. Each F355 Challenge has an emblem on the rear that specifically denotes 'F355 Challenge'.
The Ferrari F355 Challenge shares the exact same performance and dimension specifications as the original; Ferrari simply added racing seats, a downforce wing, and a roll cage.
109 were produced. Each F355 Challenge has an emblem on the rear that specifically denotes 'F355 Challenge'.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- Dag-Henning Nielsen
- Posts: 896
- Joined: 24 Apr 2003 14:44
- Location: Oslo
" - og da sier vi takk til Corsa Italiana. Det var moro så lenge det varte...."
Prøver ikke å være verken spydig eller grinete. Det synes bare å være et faktum i racing, at s.k. "billigserier" før (!) eller senere sklir over i noe helt annet en det som var tiltenkt. Vi har dessverre så alt for lett for å glemme "intensjonen", som Luigi så helt korrekt viser til ! Vi sliter egentlig litt med det samme i Historisk Racing, der ambisjons- og kostnadsnivået øker for hvert år, og samtidig faller de langsomste fra.....
Ja, ja....... Dagens hjertesukk... Sorry!
Mvh grinete gledesdreper.
Prøver ikke å være verken spydig eller grinete. Det synes bare å være et faktum i racing, at s.k. "billigserier" før (!) eller senere sklir over i noe helt annet en det som var tiltenkt. Vi har dessverre så alt for lett for å glemme "intensjonen", som Luigi så helt korrekt viser til ! Vi sliter egentlig litt med det samme i Historisk Racing, der ambisjons- og kostnadsnivået øker for hvert år, og samtidig faller de langsomste fra.....
Ja, ja....... Dagens hjertesukk... Sorry!
Mvh grinete gledesdreper.
Ford Escort TwinCam - 69, Ducati 750 Paso "Calzone", Ducati 906 Paso , Porsche 930 -83
Poenget er oppfattet og allerede diskutert på www.cuoresportivo.noDag-Henning Nielsen wrote:" - og da sier vi takk til Corsa Italiana. Det var moro så lenge det varte...."
Prøver ikke å være verken spydig eller grinete. Det synes bare å være et faktum i racing, at s.k. "billigserier" før (!) eller senere sklir over i noe helt annet en det som var tiltenkt. Vi har dessverre så alt for lett for å glemme "intensjonen", som Luigi så helt korrekt viser til ! Vi sliter egentlig litt med det samme i Historisk Racing, der ambisjons- og kostnadsnivået øker for hvert år, og samtidig faller de langsomste fra.....
Ja, ja....... Dagens hjertesukk... Sorry!
Mvh grinete gledesdreper.
Desverre er det riktig som du poengterer Dag Henning, var vel ogs litt av det som førte "roadsport" klassen i graven. Jada jeg vet saken er mere komplisert enn så, men dette er en viktig del av det hele
Leie ut en C7? Så gal har man vært