GT4-klassen - info
GT4-klassen - info
Hvilke rundetider opererer GT4-klassen med på f.eks. Våler og Rudskogen? Hva er bestetid og hva er tidene til de bakerste?
Kunne jo vært morro å kjøre løp, men har ikke ressursene til å bruke mye penger på slikt - så det måtte blitt å montere det nødvendige sikkerhetsutstyret i dagens baneleketøy. Den skal jeg klare å skvise ned til et sted mellom 1.07 og 1.08 på Rudskogen, men om det er tiden til sistemann er det ikke så interessant allikevel
Kunne jo vært morro å kjøre løp, men har ikke ressursene til å bruke mye penger på slikt - så det måtte blitt å montere det nødvendige sikkerhetsutstyret i dagens baneleketøy. Den skal jeg klare å skvise ned til et sted mellom 1.07 og 1.08 på Rudskogen, men om det er tiden til sistemann er det ikke så interessant allikevel
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Du kan nok kjøre såpass fort uten problemer.Du er jo en dyktig sjåfør og husk at man kjører med slicks. Bare der tar du litt tid.
Vet ikke hva GT bilene kjører på på Rudskogen men når jeg var med(prøvde å være med) på Våler kjørte den raskeste på 1.03.9 og den treigeste på 1.10.9. Du kan normalt legge til 2 sekunder for å få tiden på Rudskogen. Regner selv med å kjøre på høy 1.05 hvis jeg får bilen til å virke. Kjørte før på 1.08.5 med 128 HK på Rudskogen. Nå har jeg 260 HK pluss at man kjører på slicks og det er kommet til en del aerodynamikk og også bredere hjul. Vi får se. Er også litt i markedet for ny løpsbil.Vi får se.
Mvh
Knut S
Vet ikke hva GT bilene kjører på på Rudskogen men når jeg var med(prøvde å være med) på Våler kjørte den raskeste på 1.03.9 og den treigeste på 1.10.9. Du kan normalt legge til 2 sekunder for å få tiden på Rudskogen. Regner selv med å kjøre på høy 1.05 hvis jeg får bilen til å virke. Kjørte før på 1.08.5 med 128 HK på Rudskogen. Nå har jeg 260 HK pluss at man kjører på slicks og det er kommet til en del aerodynamikk og også bredere hjul. Vi får se. Er også litt i markedet for ny løpsbil.Vi får se.
Mvh
Knut S
I Corsaen kjører gode sjåfører med halvslappe biler jevnt på 1.09-1.10. Dette er uten slicks. Tror rekorden på Rudskogen er 1.05-og-noe for serien. Tror du kan komme deg fort rundt der med mye rart om du er god til å kjøre og kjenner banen. Tror også (som Knuts skriver) at det er mer å hente på å trimme mellom ørene enn å trimme under panseret om bilen ikke har voldsomt med motor.
Disse tidene er selvsagt GT4, I Gt1 og 2 ligger vel de beste på 58 på Våler. Der er de raskeste raske men de treigeste er ikke noe raskere enn MXn min. Jeg hadde problemer hele helgen på Våler og kom ikke mer enn tre runder av gangen. Allikavel hang jeg greit med midten av feltet. Startet fjerd sist men kjørte meg opp en 4 til 5 plassser før jeg måtte bryte Og det med rDekk.
Mvh
Knut S
Mvh
Knut S
Re: GT4-klassen - info
Hei Haga.hmhaga wrote:Hvilke rundetider opererer GT4-klassen med på f.eks. Våler og Rudskogen? Hva er bestetid og hva er tidene til de bakerste?
Kunne jo vært morro å kjøre løp, men har ikke ressursene til å bruke mye penger på slikt - så det måtte blitt å montere det nødvendige sikkerhetsutstyret i dagens baneleketøy. Den skal jeg klare å skvise ned til et sted mellom 1.07 og 1.08 på Rudskogen, men om det er tiden til sistemann er det ikke så interessant allikevel
På Våler så kjører de beste i GT4 mellom 1.04-1.05 runder, men du har også noen som ligger på høye 1.06 runder.
Disse tidene er dems beste runde, så gjennomsnittet pr runde igjennom et helt løp er ganske mye høyere.
Det er "kø" man blir tatt igjen osv, så det å holde rundetidene nede hele tiden er nesten umulig.
Det er jo bare å prøve et løp, så får du se hvordan dette fungerer.
De beste i GT1 og 2 ligger på 56.666- 57.xx runder.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
-
- Posts: 7
- Joined: 11 Sep 2006 09:37
Du kan finne rundetider på Mylaps.com.
http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=1293408 er fra Rudskogen.
http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=1293408 er fra Rudskogen.
Ser vel egentlig ut til at nivået er så høyt at det ikke er noe vits.
Får satse på noe billigere, Gokart er nok mest nærliggende
Får satse på noe billigere, Gokart er nok mest nærliggende
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Det er da ikke så høyt i GT4! I GT1 og 2 ja. Her kreves det mye penger men i GT4 kan man komme langt med mindre penger hvis man velger riktig bil. En del av de bilene som gikk i GT4 er jo også egentlig GT3 og såvidt jeg har hørt kommer det til å bli innskjerpet kontroll slik at ingen jukser i klassene. Første året lot de en del nybegynere kjøre i laveste klassen for å få de med. Gikk blant annet en 600 HK 3 serie i GT4.
Nå fikk jeg ikke kjørt mer en et par runder av gangen pga kjøleproblemer med min bil men det var ikke noe problem å holde følge så lenge jeg var med.Tror derfor det ikke er noe som helst problem for deg å holde tempoet til GT4. Nå skal jo også heatene deles så GT3 og 4 kjører sammen og GT 1 og 2. Da blir det ikke så stor fartrsforskjell.
Skal du vinne i GT1 eller 2 skal du ha et enormt budsjett og også være meget god til å kjøre. Flere av toppkjørerne her brenner sikkert av 1million i året. De buklker jo i annenhvert løp og bruker opp sikkert 2 til 3 motorer i løpet av sesongen.
Mvh
Knut S
Nå fikk jeg ikke kjørt mer en et par runder av gangen pga kjøleproblemer med min bil men det var ikke noe problem å holde følge så lenge jeg var med.Tror derfor det ikke er noe som helst problem for deg å holde tempoet til GT4. Nå skal jo også heatene deles så GT3 og 4 kjører sammen og GT 1 og 2. Da blir det ikke så stor fartrsforskjell.
Skal du vinne i GT1 eller 2 skal du ha et enormt budsjett og også være meget god til å kjøre. Flere av toppkjørerne her brenner sikkert av 1million i året. De buklker jo i annenhvert løp og bruker opp sikkert 2 til 3 motorer i løpet av sesongen.
Mvh
Knut S
Ikke gi opp Hans Martin!
Jeg tror du klarer å henge godt med, og det må ikke koste skjorta, buksa og mere til.
Et godt eksempel på det er startnr 54 Lars Brandstrøm.
Han har et gammelt 3 dørs Sierra karosseri som han kjøpte for 100 sek + mva og som han har bygd videre på selv over flere sesonger.
Denne bilen går på lavbudsjett med Volvo sugemotor og de fleste løsninger laget av han selv med deler som han får tak i brukt en eller annen plass.
Han henger godt med og vant klasse 4 sammenlagt i fjor + at han kom på 5 plass i NM og der går alle GT klassene sammen.
Jeg tror du klarer å henge godt med, og det må ikke koste skjorta, buksa og mere til.
Et godt eksempel på det er startnr 54 Lars Brandstrøm.
Han har et gammelt 3 dørs Sierra karosseri som han kjøpte for 100 sek + mva og som han har bygd videre på selv over flere sesonger.
Denne bilen går på lavbudsjett med Volvo sugemotor og de fleste løsninger laget av han selv med deler som han får tak i brukt en eller annen plass.
Han henger godt med og vant klasse 4 sammenlagt i fjor + at han kom på 5 plass i NM og der går alle GT klassene sammen.
03 Impreza HTS (forskningsprojekt)
06 Impreza STi
06 Impreza STi
Har snakket med mange i GT1 og 2, ingen av disse er i nærheten av 1mill.Knuts wrote:Skal du vinne i GT1 eller 2 skal du ha et enormt budsjett og også være meget god til å kjøre. Flere av toppkjørerne her brenner sikkert av 1million i året. De buklker jo i annenhvert løp og bruker opp sikkert 2 til 3 motorer i løpet av sesongen.
Mvh
Knut S
Jeg har et budskjett på 400.000-500.000 kr, men så drifter jeg også to biler.
Ingen jeg kjenner hadde kjørt i lille Norge, om vi måtte brukt 1mill på dette.
Vi må jo til og med leie inn svenskene her i Norge, da vi ikke har peiling på hvordan man skal ha et NM i Racing.
Se på Rudskogen i fjor, da fikk vi ikke fullført Nm i Racing fordi klokken var over 1800. Noen burde vært skutt.
Jeg bruker uansett Norsk Racing som trening, da jeg ikke gidder å kjøre på gokartbaner i lengden.
Det er nesten aldri bulking.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Haga: setter du sliks på bilen din, så kommer rundetiden din til å gå ned med flere sekunder.hmhaga wrote:Ser vel egentlig ut til at nivået er så høyt at det ikke er noe vits.
Får satse på noe billigere, Gokart er nok mest nærliggende
Du burde prøve et løp, så får du se at dette går bra.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Skal ikke nevne navn men jeg tror nok en mill gikk med for flere ifjor. Vet ihvertfall to Porscher som bulket annen hvert løp så carbonen fløy og raste diverse motorer. Har selv Porsche og vet hva en Porsche motor koster å reparere så det blir nok fort en Mill.
Tror det er veldig vanlig at de som driver med racing har samme person til å lage budsjett som staten. Man lager et lavest mulig budsjett for å få lov til ting. Man har man råd så vær så god for meg. Hadde jeg hatt råd hadde jeg gjort det samme.
Jeg må nok klare meg med mellom 50 til 100000 men har vel mer kjøre trening enn de fleste så jeg tror det skal holde til å være konkuransedyktig i GT4 om det enn kanskje ikke holder til å vinne.
Kjøper man rett bil og ikke absolutt må vinne kan man helt klart gjøre det bra i GT1 med et lavere budsjett. Kjøper man noe lett og trekker man seg litt for de verste duelene kan man gjøre det mye billigere og fortsatt ha sjans til å gjøre det bra i serien. Gjelder å komme til mål hver gang. Det er viktigere enn å vinne enkeltløp for å vinne totalt.
Mvh
Knut S
Tror det er veldig vanlig at de som driver med racing har samme person til å lage budsjett som staten. Man lager et lavest mulig budsjett for å få lov til ting. Man har man råd så vær så god for meg. Hadde jeg hatt råd hadde jeg gjort det samme.
Jeg må nok klare meg med mellom 50 til 100000 men har vel mer kjøre trening enn de fleste så jeg tror det skal holde til å være konkuransedyktig i GT4 om det enn kanskje ikke holder til å vinne.
Kjøper man rett bil og ikke absolutt må vinne kan man helt klart gjøre det bra i GT1 med et lavere budsjett. Kjøper man noe lett og trekker man seg litt for de verste duelene kan man gjøre det mye billigere og fortsatt ha sjans til å gjøre det bra i serien. Gjelder å komme til mål hver gang. Det er viktigere enn å vinne enkeltløp for å vinne totalt.
Mvh
Knut S
Tør jeg minne om en viss arrangør som kun får skryt (av alle) for sitt årlige arrangementIceman wrote:Vi må jo til og med leie inn svenskene her i Norge, da vi ikke har peiling på hvordan man skal ha et NM i Racing.
Se på Rudskogen i fjor, da fikk vi ikke fullført Nm i Racing fordi klokken var over 1800. Noen burde vært skutt.
'11 sDrive 35is
---------------------
---------------------
Iceman: det er etter min mening ikke helt rettferdig å sammenligne ett ekstremt dårlig gjennomført arrangement med alle de godt gjemmonførte billøpene som arrangeres hvert år i Norge. CSM gjennomførte med 170-180 deltakere i 2009, og Corsa Italiana (som også lånte ut løpsledelsen sin til CSM) og Shortcar gjennomfører 8 løp i året med 40-50 biler uten problemer.
Litt på siden kanskje, men det største bilcross-stevnet i Norge har godt over 200 deltakere og gjennomføres i løpet av en helg. Det finnes med andre ord godt med arrangørkompetanse i Norge. I løpet av året starter muligens også BMWCCN med sin egen klubbserie, og nå når GT-serien er i full sving kan det bare bli enda bedre.
At svenskene er så enormt mye bedre enn oss til å gjennomføre racing er bare nonsens.
Litt på siden kanskje, men det største bilcross-stevnet i Norge har godt over 200 deltakere og gjennomføres i løpet av en helg. Det finnes med andre ord godt med arrangørkompetanse i Norge. I løpet av året starter muligens også BMWCCN med sin egen klubbserie, og nå når GT-serien er i full sving kan det bare bli enda bedre.
At svenskene er så enormt mye bedre enn oss til å gjennomføre racing er bare nonsens.