Norske GT-serien 2010.

Forum for diskusjon av racing, banetreff, challenge o.l.

Moderators: inge, NoBrain

seight
Posts: 242
Joined: 05 Apr 2004 10:36

Post by seight »

Det kommer vel litt ann på hvor hardt det kjøres ;)
Hvordan er det med platekontakt etc i disse løpene?
Iceman wrote:Du kommer veldig langt med 50.000kr.
Det som koster er startavgift, dekk og bensin.
Sover gjør jeg i telt, eller i bilen.
Westfield Seight [banebil]
Lotus Exige S2 [bane/bruksbil]
Subaru Impreza STi v3 Type R Coupe [isbil]
BMW 530DAT [Sportslokomotiv ;)]
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Post by Luigi »

henning wrote:Flott at du gleder deg. Det gjør jeg og :D
Ryktene vil ha det til at unge, lovende herr R i nummer 13 bytter ekvipasje nok en gang før årets sesong. Nå skal han til og med ha en rød transaksel med turbo! The fun starts above 3000!

Vrrrm! Psssssjt! Vrrrrrmmmmmm! Psssssjt! Yh-yh-yh-yh-yh! Vrrrmmmmm! Ka-klonk! Ka-klonk! Psssssjt!
User avatar
Dag-Henning Nielsen
Posts: 896
Joined: 24 Apr 2003 14:44
Location: Oslo

Post by Dag-Henning Nielsen »

- "ka-klunk".... ???? Dogbox ?? :D

DH
Ford Escort TwinCam - 69, Ducati 750 Paso "Calzone", Ducati 906 Paso , Porsche 930 -83
User avatar
Boyus
Posts: 18
Joined: 11 Nov 2005 22:05
Location: Oslo

Post by Boyus »

vids wrote:Hadde vært drømmen dette!
Det ER en drøm! Er redd for å våkne ...
Holder pusten helt til April... :oops:
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Post by Luigi »

Nja. Jeg tenker vi sier slakk i de Dion senterforinga :lol:
User avatar
Rune R.
Posts: 430
Joined: 05 Mar 2003 11:42

Post by Rune R. »

Luigi wrote:Nja. Jeg tenker vi sier slakk i de Dion senterforinga :lol:
'
Slakke senterforinger og Ptsssssjt ventiler skal vi ha oss frabedt, de delene er enkelt tilgjengelig i bedre en ny utførelse. :lol:

Slakken mellom øra på piloten er det dog værre med, det ryktes at reservedeler til denne er skjeldnere en hønetenner og stort sett laget av unobtanium. Så det får bare være som det er :shock:
Leie ut en C7? Så gal har man vært
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Post by Iceman »

seight wrote:Det kommer vel litt ann på hvor hardt det kjøres ;)
Hvordan er det med platekontakt etc i disse løpene?
Håper det ikke er Platekontakt, men ser ikke bort ifra at jeg må bytte bakre støtfanger i ny og ne.
Det er ganske mange biler uten AC, noe som tilsier at det kan gå litt varmt i toppen.

Dette er uansett Racing, ting skjer.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
spooz
Posts: 167
Joined: 17 Aug 2005 09:25

Post by spooz »

Kan man stille med kitcar i denne cupen? Uregistrert.
Med 570hk V8'er og under 1000 kg havner man vel i verstingklassen?

Til salgs, forøvrig..! 8)

Image
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Post by Iceman »

spooz wrote:Kan man stille med kitcar i denne cupen? Uregistrert.
Med 570hk V8'er og under 1000 kg havner man vel i verstingklassen?

Til salgs, forøvrig..! 8)

Image
Typisk selgere, å vinkle alt over på et salg. Image
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

Uansett tøff bil.
Og det er ikke krav til registrering i GT-klassen.
'11 sDrive 35is
---------------------
User avatar
Rune R.
Posts: 430
Joined: 05 Mar 2003 11:42

Post by Rune R. »

spooz wrote:Kan man stille med kitcar i denne cupen? Uregistrert.
Med 570hk V8'er og under 1000 kg havner man vel i verstingklassen?
Er jo bare å lese regelverk samt fyre av en mail til arangørene det:

Her er utgangspunktet for serien:

1. Utgangspunktet skal være en serieprodusert personbil eller sportsbil som er laget i minst 100 eksemplarer. Det kreves ikke at den bilen du bruker er produsert i 100 eksemplarer, men den skal utseendemessig være lik en slik bil, dvs at bilens hovedmål og utseende skal være identisk. Derfor må chassiets hovedmål vedrørende A og B stolpen, ruteåpninger etc være som originalt. Det er tillatt å heve gulvet opp til toppen av sidekanalene, men da for å gi plass til eksempelvis eksosanlegg eller lignende, ikke for å gjøre bilen vesentlig mye lavere en normal senking ville tilsi. DVS at høyden fra underkant av original sidekanal til toppen av taket skal være som originalt"

Resten finner du om du følger linken i første innlegg i tråden :lol:

Hadde definnitivt vært en intresant bil i serien
Leie ut en C7? Så gal har man vært
User avatar
Ketil Olsen
Posts: 339
Joined: 15 Feb 2010 11:29
Location: Gudå, Meråker
Contact:

Post by Ketil Olsen »

Rune R. wrote:
spooz wrote:Kan man stille med kitcar i denne cupen? Uregistrert.
Med 570hk V8'er og under 1000 kg havner man vel i verstingklassen?
Er jo bare å lese regelverk samt fyre av en mail til arangørene det:

Her er utgangspunktet for serien:

1. Utgangspunktet skal være en serieprodusert personbil eller sportsbil som er laget i minst 100 eksemplarer. Det kreves ikke at den bilen du bruker er produsert i 100 eksemplarer, men den skal utseendemessig være lik en slik bil, dvs at bilens hovedmål og utseende skal være identisk. Derfor må chassiets hovedmål vedrørende A og B stolpen, ruteåpninger etc være som originalt. Det er tillatt å heve gulvet opp til toppen av sidekanalene, men da for å gi plass til eksempelvis eksosanlegg eller lignende, ikke for å gjøre bilen vesentlig mye lavere en normal senking ville tilsi. DVS at høyden fra underkant av original sidekanal til toppen av taket skal være som originalt"

Resten finner du om du følger linken i første innlegg i tråden :lol:

Hadde definnitivt vært en intresant bil i serien
Heisann Rune :)

Du får det til å høres så lett ut :wink: Jeg er akkurat i en prosess ang. godkjenning av en Kit Car, og det ligger MYE mere bak punkt 1 i reglementet.

Jeg har følgende spørsmål rundt dette, og håper noen av dere ringrever kan kommentere etter hvert :P

- Serieprodusert ? Kan man anse en Kit Car som i realiteten er en haug med deler å være serieprodusert ?

- Mange Kit Cars har integrerte sikkerhetsbur. Hvordan skal man da tolke regelen om innfesting av buret ? Minimum 3mm tykk stålplate på minst 120cm2 ? Hvor skal man ha den mon tro :roll:

- Bakoverstrevere skal ikke gå lengre bak enn senter i hjulene. Hhhmmmm.... hva om rammen går videre bakover forbi senteret i hjulet da ? Hvor stopper bakstreveren, og hvor fortsetter ramma ?

Jeg skal ikke mase mere enn dette. Kan heller lage en egen tråd på saken :wink:

(og ja, jeg skal bygge ferdig Porsche`n før jeg eventuelt starter byggingen av Kit Car`n :lol: )
Ketil Olsen
91. Porsche 928 baneracer prosjekt
Bilder på http://photobucket.com/Ketil_Olsen

Det umulige tar bare litt lengre tid, det er alt :-)

*** Min Amway butikk: http://www.amway.no/user/ketilolsen ***
User avatar
Rune R.
Posts: 430
Joined: 05 Mar 2003 11:42

Post by Rune R. »

Ketil Olsen wrote:
Rune R. wrote:
spooz wrote:Kan man stille med kitcar i denne cupen? Uregistrert.
Med 570hk V8'er og under 1000 kg havner man vel i verstingklassen?
Er jo bare å lese regelverk samt fyre av en mail til arangørene det:

Her er utgangspunktet for serien:

1. Utgangspunktet skal være en serieprodusert personbil eller sportsbil som er laget i minst 100 eksemplarer. Det kreves ikke at den bilen du bruker er produsert i 100 eksemplarer, men den skal utseendemessig være lik en slik bil, dvs at bilens hovedmål og utseende skal være identisk. Derfor må chassiets hovedmål vedrørende A og B stolpen, ruteåpninger etc være som originalt. Det er tillatt å heve gulvet opp til toppen av sidekanalene, men da for å gi plass til eksempelvis eksosanlegg eller lignende, ikke for å gjøre bilen vesentlig mye lavere en normal senking ville tilsi. DVS at høyden fra underkant av original sidekanal til toppen av taket skal være som originalt"

Resten finner du om du følger linken i første innlegg i tråden :lol:

Hadde definnitivt vært en intresant bil i serien
Heisann Rune :)

Du får det til å høres så lett ut :wink: Jeg er akkurat i en prosess ang. godkjenning av en Kit Car, og det ligger MYE mere bak punkt 1 i reglementet.

Jeg har følgende spørsmål rundt dette, og håper noen av dere ringrever kan kommentere etter hvert :P

- Serieprodusert ? Kan man anse en Kit Car som i realiteten er en haug med deler å være serieprodusert ?

- Mange Kit Cars har integrerte sikkerhetsbur. Hvordan skal man da tolke regelen om innfesting av buret ? Minimum 3mm tykk stålplate på minst 120cm2 ? Hvor skal man ha den mon tro :roll:

- Bakoverstrevere skal ikke gå lengre bak enn senter i hjulene. Hhhmmmm.... hva om rammen går videre bakover forbi senteret i hjulet da ? Hvor stopper bakstreveren, og hvor fortsetter ramma ?

Jeg skal ikke mase mere enn dette. Kan heller lage en egen tråd på saken :wink:

(og ja, jeg skal bygge ferdig Porsche`n før jeg eventuelt starter byggingen av Kit Car`n :lol: )
Lett og lett fru blom, poenget var vel mere at skal man finne ut av det så må man kontakte arrangørene. Ikke så mye vits i å spekulere på et sportsvogns forum, dersom man ikke kontakter arrangøren av serien :wink: Og tross alt er det relativt lett å spørr selv om det nok ikke er like enkelt å bli enige :shock:
Leie ut en C7? Så gal har man vært
User avatar
Ketil Olsen
Posts: 339
Joined: 15 Feb 2010 11:29
Location: Gudå, Meråker
Contact:

Post by Ketil Olsen »

Hei igjen Rune :D

Det var ment litt som en spøk fra min side altså, men som jeg har forstått så frekventere jo mange av nøkkelpersonene i GT-serien dette forumet da så....

Svaret jeg fikk da jeg tok kontakt med NBF var å høre med andre i Norge som kanskje hadde erfaring med det jeg spurte om, og da fant ikke jeg noen bedre arena å stille mine spørsmål på enn NSK forumet :P
Ketil Olsen
91. Porsche 928 baneracer prosjekt
Bilder på http://photobucket.com/Ketil_Olsen

Det umulige tar bare litt lengre tid, det er alt :-)

*** Min Amway butikk: http://www.amway.no/user/ketilolsen ***
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Post by Iceman »

Hei Ketil Olsen.

Til neste år kan det bli regelendring på hvilke biler, som får stille i GT-serien i 2011.
Slik jeg har forstått, så kan reglene endres hvert 3år, dette er det førene som stemmer over ved neste generalforsamling.

Dette er jo Norges råeste klasse, :twisted: håper ikke at folk stemmer slik at vi får et regelverk, som utelukker for mange biler.

Håper du får kjørt med bilen din, i 2011 Ketil.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Post Reply