Hvordan er det med platekontakt etc i disse løpene?
Iceman wrote:Du kommer veldig langt med 50.000kr.
Det som koster er startavgift, dekk og bensin.
Sover gjør jeg i telt, eller i bilen.
Iceman wrote:Du kommer veldig langt med 50.000kr.
Det som koster er startavgift, dekk og bensin.
Sover gjør jeg i telt, eller i bilen.
Ryktene vil ha det til at unge, lovende herr R i nummer 13 bytter ekvipasje nok en gang før årets sesong. Nå skal han til og med ha en rød transaksel med turbo! The fun starts above 3000!henning wrote:Flott at du gleder deg. Det gjør jeg og
'Luigi wrote:Nja. Jeg tenker vi sier slakk i de Dion senterforinga
Håper det ikke er Platekontakt, men ser ikke bort ifra at jeg må bytte bakre støtfanger i ny og ne.seight wrote:Det kommer vel litt ann på hvor hardt det kjøres
Hvordan er det med platekontakt etc i disse løpene?
Er jo bare å lese regelverk samt fyre av en mail til arangørene det:spooz wrote:Kan man stille med kitcar i denne cupen? Uregistrert.
Med 570hk V8'er og under 1000 kg havner man vel i verstingklassen?
Heisann RuneRune R. wrote:Er jo bare å lese regelverk samt fyre av en mail til arangørene det:spooz wrote:Kan man stille med kitcar i denne cupen? Uregistrert.
Med 570hk V8'er og under 1000 kg havner man vel i verstingklassen?
Her er utgangspunktet for serien:
1. Utgangspunktet skal være en serieprodusert personbil eller sportsbil som er laget i minst 100 eksemplarer. Det kreves ikke at den bilen du bruker er produsert i 100 eksemplarer, men den skal utseendemessig være lik en slik bil, dvs at bilens hovedmål og utseende skal være identisk. Derfor må chassiets hovedmål vedrørende A og B stolpen, ruteåpninger etc være som originalt. Det er tillatt å heve gulvet opp til toppen av sidekanalene, men da for å gi plass til eksempelvis eksosanlegg eller lignende, ikke for å gjøre bilen vesentlig mye lavere en normal senking ville tilsi. DVS at høyden fra underkant av original sidekanal til toppen av taket skal være som originalt"
Resten finner du om du følger linken i første innlegg i tråden
Hadde definnitivt vært en intresant bil i serien
Lett og lett fru blom, poenget var vel mere at skal man finne ut av det så må man kontakte arrangørene. Ikke så mye vits i å spekulere på et sportsvogns forum, dersom man ikke kontakter arrangøren av serien Og tross alt er det relativt lett å spørr selv om det nok ikke er like enkelt å bli enigeKetil Olsen wrote:Heisann RuneRune R. wrote:Er jo bare å lese regelverk samt fyre av en mail til arangørene det:spooz wrote:Kan man stille med kitcar i denne cupen? Uregistrert.
Med 570hk V8'er og under 1000 kg havner man vel i verstingklassen?
Her er utgangspunktet for serien:
1. Utgangspunktet skal være en serieprodusert personbil eller sportsbil som er laget i minst 100 eksemplarer. Det kreves ikke at den bilen du bruker er produsert i 100 eksemplarer, men den skal utseendemessig være lik en slik bil, dvs at bilens hovedmål og utseende skal være identisk. Derfor må chassiets hovedmål vedrørende A og B stolpen, ruteåpninger etc være som originalt. Det er tillatt å heve gulvet opp til toppen av sidekanalene, men da for å gi plass til eksempelvis eksosanlegg eller lignende, ikke for å gjøre bilen vesentlig mye lavere en normal senking ville tilsi. DVS at høyden fra underkant av original sidekanal til toppen av taket skal være som originalt"
Resten finner du om du følger linken i første innlegg i tråden
Hadde definnitivt vært en intresant bil i serien
Du får det til å høres så lett ut Jeg er akkurat i en prosess ang. godkjenning av en Kit Car, og det ligger MYE mere bak punkt 1 i reglementet.
Jeg har følgende spørsmål rundt dette, og håper noen av dere ringrever kan kommentere etter hvert
- Serieprodusert ? Kan man anse en Kit Car som i realiteten er en haug med deler å være serieprodusert ?
- Mange Kit Cars har integrerte sikkerhetsbur. Hvordan skal man da tolke regelen om innfesting av buret ? Minimum 3mm tykk stålplate på minst 120cm2 ? Hvor skal man ha den mon tro
- Bakoverstrevere skal ikke gå lengre bak enn senter i hjulene. Hhhmmmm.... hva om rammen går videre bakover forbi senteret i hjulet da ? Hvor stopper bakstreveren, og hvor fortsetter ramma ?
Jeg skal ikke mase mere enn dette. Kan heller lage en egen tråd på saken
(og ja, jeg skal bygge ferdig Porsche`n før jeg eventuelt starter byggingen av Kit Car`n )