Norske GT-serien 2010.
Norske GT-serien 2010.
Racing i Norge har tatt helt av de siste årene, noe som er bra for Norsk motorsport.
Tenkte jeg skulle skrive litt om GT-serien, da dette er kansje Norges største Racing klasse.
GT-serien er delt inn i fire klasser, GT 1,2,3 og 4.
Hvor GT1 og GT2 klassene kommer til å kjøre i samme Heat. http://bilsport.no/uploads/teknisk-regl ... 2-2010.pdf (regler GT 1 og 2)
Mens GT3, GT4( og kansje standard production) kommer til å kjøre i et egent Heat. http://bilsport.no/uploads/teknisk_regl ... 4_2009.pdf (regler GT 3 og 4)
I fjor så kjørte alle i klassene samme Heat, men så langt er det påmeldt 65+biler så i år må heatene deles opp.
Det er kø nok med noen og 30 biler, på lille Rudskogen.
NSK har fem sikre deltagere som skal kjøre full sesong i GT2, kansje det er flere personer fra NSK som skal stille i GT-serien til neste år. ?
De jeg er sikkre på er.
Sjobing (Bjørnar) i sin ville HTS Impreza Turbooooo.
Boyus (boye) og Morten H i min Cayman kompressor.
Endre S i sin sinte 993 (GT2) Turbo
og undertegnede i en 2009 GT3 Cup.
GT 1: 18 biler
1 Jarl Nilsen Dodge Viper ACR
21 Pål Richard Eidsvold Porsche 993 GT2
91 Are Ourom Toyota Supra / Datsun 240Z
111 Frode Alhaug Corvette
161 Mats Monsbakken Toyota Supra
191 Carl Omsted Corvette Z06
311 Christoffer Ødegaard, Porsche
281 Tom Herskedal Corvette
301 Radni Molhaumpour Nissan Silvia JGTC GT 300
411 Vidar Ødegaard Porsche 993 GT2 EVO
401 Haavard Lien Corvette C5R
801 Christian Nilsen Volvo 850
901 Pål Anders Gjervan Nissan R34 Skyline GT-R
911 Audun Engebråten, Porsche
??? Rune Ydstebø Corvette Z06
??? Tor Einar Jensen Corvette C5 Coupe
??? Ordin Orre Toyota Supra
GT 2: 20 Biler
2 T. Aker / E. Aker Corvette
12 Sveinung Tinnes-Mork Porsche 997 CUP
22 Roger Hermansen Porsche 997 CUP
62 Knut Boye Ødegaard og Morten Hagen Porsche Cayman Komp
52 Stig Borge Porsche 997 CUP
72 Endre Stensen Porsche 993 GT2
82 Henrik Madsen Porsche 997 CUP
132 Bjørnar Aas Porsche 997 CUP
162 Rolf Gulbrandsen Camaro
212 Team Ødegaard & Engebråten Porsche
222 Petter Fiskvik Porsche ??? CUP
352 Gisle Kvernland Porsche 996 CUP
362 Jørgen Nedberg
492 Bjørnar Tyberg Subaru
512 Kai Roger Bakken Audi S1
552 Tor H. Brynjelsen Audi RS4
692 Christer Halvorsen
??? Sone Berg
??? Christer Gislerud Porsche 997 CUP
??? Lars Olav Ytterbø Dodge Viper
GT3 10 biler
3 Henry Rorgemoen Porsche 959 RSR
13 Lars Molvig BMW M3 DTM
23 Kjell-Arne Solberg "Fibermusa"
33 Roy Hansen, 996 GT3 MK1
53 Per Erik Langkaas Studebaker
63 Espen Løvstad Mazda RX7 / BMW M3
83 Bjørn Olaf Wiik BMW M3
313 Jørgen Skaug Dodge Viper
753 Simen Øvretveit Volvo 242 GT
993 Per Chr Wienke Porsche 993 RS
GT 4: 12 Biler
Steffen Gislerud BMW STW Super Touring
4 Molly Pettit Nissan 200 SX
14 Petter Nilsen Porsche 964/993 CUP
24 Thomas Kristiansen Volvo S60 Challenge
34 Per Løland Volvo S60 T5R
54 Lars Brandstrøm Ford Sierra
74 Lars Erik Wogsted Porsche 964/73 RSR
94 Mats Lysen / Eric Dobloug Volvo C30
134 Lars Kvissel
444 Team Isaksen, 964 RS America
884 Knut Sjølie Mazda MX5
944 Lars Faale Porsche 944
??? Trond Høie Honda Civic
Pluss noen som ikke er plåmeldt enda, men som har meldt interesse.
Vålerbanen: Fredag 14.-Lørdag 15. mai GT
Rudskogen: Lørdag 19.-Søndag 20. juni GT og PCN-R
Kinnekulle: Fredag 30. juli-Søndag 1. august GT
Rudskogen: Lørdag 14.- Søndag 15. august GT
CSM Vålerbanen: Fredag 27.- Søndag 29. august GT og PCN-R
Vålerbanen: Lørdag 18.- Søndag 19. september GT
Det er sikkert litt rart det jeg skriver nå, men om jeg skulle dratt å sett et løp.
Hadde jeg uten tvil reist til Kinnekulle, da denne banen er fantastisk både for fører og tilskuer.
Håper det kommer mange å heier oss frem i 2010, da det er litt artigere å kjøre med tilskuere til stede.
Tenkte jeg skulle skrive litt om GT-serien, da dette er kansje Norges største Racing klasse.
GT-serien er delt inn i fire klasser, GT 1,2,3 og 4.
Hvor GT1 og GT2 klassene kommer til å kjøre i samme Heat. http://bilsport.no/uploads/teknisk-regl ... 2-2010.pdf (regler GT 1 og 2)
Mens GT3, GT4( og kansje standard production) kommer til å kjøre i et egent Heat. http://bilsport.no/uploads/teknisk_regl ... 4_2009.pdf (regler GT 3 og 4)
I fjor så kjørte alle i klassene samme Heat, men så langt er det påmeldt 65+biler så i år må heatene deles opp.
Det er kø nok med noen og 30 biler, på lille Rudskogen.
NSK har fem sikre deltagere som skal kjøre full sesong i GT2, kansje det er flere personer fra NSK som skal stille i GT-serien til neste år. ?
De jeg er sikkre på er.
Sjobing (Bjørnar) i sin ville HTS Impreza Turbooooo.
Boyus (boye) og Morten H i min Cayman kompressor.
Endre S i sin sinte 993 (GT2) Turbo
og undertegnede i en 2009 GT3 Cup.
GT 1: 18 biler
1 Jarl Nilsen Dodge Viper ACR
21 Pål Richard Eidsvold Porsche 993 GT2
91 Are Ourom Toyota Supra / Datsun 240Z
111 Frode Alhaug Corvette
161 Mats Monsbakken Toyota Supra
191 Carl Omsted Corvette Z06
311 Christoffer Ødegaard, Porsche
281 Tom Herskedal Corvette
301 Radni Molhaumpour Nissan Silvia JGTC GT 300
411 Vidar Ødegaard Porsche 993 GT2 EVO
401 Haavard Lien Corvette C5R
801 Christian Nilsen Volvo 850
901 Pål Anders Gjervan Nissan R34 Skyline GT-R
911 Audun Engebråten, Porsche
??? Rune Ydstebø Corvette Z06
??? Tor Einar Jensen Corvette C5 Coupe
??? Ordin Orre Toyota Supra
GT 2: 20 Biler
2 T. Aker / E. Aker Corvette
12 Sveinung Tinnes-Mork Porsche 997 CUP
22 Roger Hermansen Porsche 997 CUP
62 Knut Boye Ødegaard og Morten Hagen Porsche Cayman Komp
52 Stig Borge Porsche 997 CUP
72 Endre Stensen Porsche 993 GT2
82 Henrik Madsen Porsche 997 CUP
132 Bjørnar Aas Porsche 997 CUP
162 Rolf Gulbrandsen Camaro
212 Team Ødegaard & Engebråten Porsche
222 Petter Fiskvik Porsche ??? CUP
352 Gisle Kvernland Porsche 996 CUP
362 Jørgen Nedberg
492 Bjørnar Tyberg Subaru
512 Kai Roger Bakken Audi S1
552 Tor H. Brynjelsen Audi RS4
692 Christer Halvorsen
??? Sone Berg
??? Christer Gislerud Porsche 997 CUP
??? Lars Olav Ytterbø Dodge Viper
GT3 10 biler
3 Henry Rorgemoen Porsche 959 RSR
13 Lars Molvig BMW M3 DTM
23 Kjell-Arne Solberg "Fibermusa"
33 Roy Hansen, 996 GT3 MK1
53 Per Erik Langkaas Studebaker
63 Espen Løvstad Mazda RX7 / BMW M3
83 Bjørn Olaf Wiik BMW M3
313 Jørgen Skaug Dodge Viper
753 Simen Øvretveit Volvo 242 GT
993 Per Chr Wienke Porsche 993 RS
GT 4: 12 Biler
Steffen Gislerud BMW STW Super Touring
4 Molly Pettit Nissan 200 SX
14 Petter Nilsen Porsche 964/993 CUP
24 Thomas Kristiansen Volvo S60 Challenge
34 Per Løland Volvo S60 T5R
54 Lars Brandstrøm Ford Sierra
74 Lars Erik Wogsted Porsche 964/73 RSR
94 Mats Lysen / Eric Dobloug Volvo C30
134 Lars Kvissel
444 Team Isaksen, 964 RS America
884 Knut Sjølie Mazda MX5
944 Lars Faale Porsche 944
??? Trond Høie Honda Civic
Pluss noen som ikke er plåmeldt enda, men som har meldt interesse.
Vålerbanen: Fredag 14.-Lørdag 15. mai GT
Rudskogen: Lørdag 19.-Søndag 20. juni GT og PCN-R
Kinnekulle: Fredag 30. juli-Søndag 1. august GT
Rudskogen: Lørdag 14.- Søndag 15. august GT
CSM Vålerbanen: Fredag 27.- Søndag 29. august GT og PCN-R
Vålerbanen: Lørdag 18.- Søndag 19. september GT
Det er sikkert litt rart det jeg skriver nå, men om jeg skulle dratt å sett et løp.
Hadde jeg uten tvil reist til Kinnekulle, da denne banen er fantastisk både for fører og tilskuer.
Håper det kommer mange å heier oss frem i 2010, da det er litt artigere å kjøre med tilskuere til stede.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dette blir en knall-klasse! Det er mange flere fra NSK i den lista der.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Hadde vært drømmen dette! Hadde det bare vært enkelt å få sponsorer!
Hva er regelverket som klasser bilene inn i de forskjellige klassene?
Edit: Leser pdf'ene nå
Hva er regelverket som klasser bilene inn i de forskjellige klassene?
Edit: Leser pdf'ene nå
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
Tøffere en tøft:
Skal man velge ett race så må det jo bli CSM der norges to største serier begge skal kjøre løp (GT og CORSAITALIANA) de to seriene til sammen vil da telle mellom 150 og 200 racerbiler i lille Norge.
Er ikke så mange åra siden det snaut nok var så mange mange aktive racerbiler i hele norge
Må bli en fantastisk sesong for oss alle
Skal man velge ett race så må det jo bli CSM der norges to største serier begge skal kjøre løp (GT og CORSAITALIANA) de to seriene til sammen vil da telle mellom 150 og 200 racerbiler i lille Norge.
Er ikke så mange åra siden det snaut nok var så mange mange aktive racerbiler i hele norge
Må bli en fantastisk sesong for oss alle
Leie ut en C7? Så gal har man vært
Til CSM 2010 kan du også plusse på nærmere 100 historiske biler.Rune R. wrote:Tøffere en tøft:
Skal man velge ett race så må det jo bli CSM der norges to største serier begge skal kjøre løp (GT og CORSAITALIANA) de to seriene til sammen vil da telle mellom 150 og 200 racerbiler i lille Norge.
Er ikke så mange åra siden det snaut nok var så mange mange aktive racerbiler i hele norge
Må bli en fantastisk sesong for oss alle
Og kanskje et par andre interessante klasser
'11 sDrive 35is
---------------------
---------------------
Tror neppe alle stiller til start hver gang men vi var jo 34 biler på Våler sist. Er jo en meget spennende klasse med meget spredt kvalitet på både førere og biler. Har jo kanskje 10 av de beste førerne i Norge men også en del nybegynnere og en del mindre gode førere. Spranget på bilene er også enormt fra kanskje min i bånn til en eks Corvette Le Mans bil i topp.
Blir jo en voldsom fartsforskjell og i og med at førere og biler er så forskjellig og det gir mye spenning.
Er også ekstremt mye gromt å se på( og høre). Fra eks fabrikkracere til hjemmelagde ordentlig tøffe biler. Feks Corvetten til Tom og KRB sin Audi.
Får jeg orden på MXn skal de nå ihvertfall få litt å slite med i klassen min. De kjører fort men ikke skremmende fort i klassen. Problemet blir å komme forbi og å få bilen til å holde.
Ellers kjører jo blandt annet Lars Faale, han er jo også fra NSK og er en gammel ringrev som jeg har hatt mange fighter med.
Vil til slutt påstå at dette er den heftigste og mest underholdende klassen i Norden for øyeblikket.
Mvh
Knut S
Blir jo en voldsom fartsforskjell og i og med at førere og biler er så forskjellig og det gir mye spenning.
Er også ekstremt mye gromt å se på( og høre). Fra eks fabrikkracere til hjemmelagde ordentlig tøffe biler. Feks Corvetten til Tom og KRB sin Audi.
Får jeg orden på MXn skal de nå ihvertfall få litt å slite med i klassen min. De kjører fort men ikke skremmende fort i klassen. Problemet blir å komme forbi og å få bilen til å holde.
Ellers kjører jo blandt annet Lars Faale, han er jo også fra NSK og er en gammel ringrev som jeg har hatt mange fighter med.
Vil til slutt påstå at dette er den heftigste og mest underholdende klassen i Norden for øyeblikket.
Mvh
Knut S
MAO CSM utvides til en uke for å få plass til alle?henning wrote:Til CSM 2010 kan du også plusse på nærmere 100 historiske biler.Rune R. wrote:Tøffere en tøft:
Skal man velge ett race så må det jo bli CSM der norges to største serier begge skal kjøre løp (GT og CORSAITALIANA) de to seriene til sammen vil da telle mellom 150 og 200 racerbiler i lille Norge.
Er ikke så mange åra siden det snaut nok var så mange mange aktive racerbiler i hele norge
Må bli en fantastisk sesong for oss alle
Og kanskje et par andre interessante klasser
Har begynt å glede meg allerede
Leie ut en C7? Så gal har man vært
Ser at en del biler har to sjåfører.
Må det være to sjåfører på hver bil?
Og er det bare på det 30 minutters løpet at sjåfør byttes, eller er det også på de kortere løpene?
Får begge kjørt like mye?
Er litt interessert i det, siden racing kan bli litt billigere med to som deler på utgiftene
Må det være to sjåfører på hver bil?
Og er det bare på det 30 minutters løpet at sjåfør byttes, eller er det også på de kortere løpene?
Får begge kjørt like mye?
Er litt interessert i det, siden racing kan bli litt billigere med to som deler på utgiftene
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
Hei.
Nei, man bytter ikke førere under 7rudern, da det blir bare tull.
30 pluss biler inn i pit, mellom runde 3-4 NEI takk.
Det er greit å ha to førere på 30 runderen, men man burde heller kjøre annet hvert løp.
Det tar for lang tid å bytte førere i PIT under 30 runderen, da vi bare står stille i 25sec med HANS.
Om man ikke tenker på å vinne, og førene passer inn i samme stol, så går det fint å bytte fører.
Dette koster uansett ikke mye penger.
Stiller du ikke i GT med bilen din, så skjønner ikke jeg hvorfor du har trimmet den så jævelig mye.
Det er jo bare 100kmt i Norge.
Nei, man bytter ikke førere under 7rudern, da det blir bare tull.
30 pluss biler inn i pit, mellom runde 3-4 NEI takk.
Det er greit å ha to førere på 30 runderen, men man burde heller kjøre annet hvert løp.
Det tar for lang tid å bytte førere i PIT under 30 runderen, da vi bare står stille i 25sec med HANS.
Om man ikke tenker på å vinne, og førene passer inn i samme stol, så går det fint å bytte fører.
Dette koster uansett ikke mye penger.
Stiller du ikke i GT med bilen din, så skjønner ikke jeg hvorfor du har trimmet den så jævelig mye.
Det er jo bare 100kmt i Norge.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ikke etter at man har brukt en mill på en Porsche før man begynner på budsjettet Men jeg ser poenget. GT-serien er nok adskillig billigere enn f.eks. STCC eller SP, men det virker på meg som om kostnadsnivået allerede er (for) høyt om man vil være konkurransedyktig og ikke orker kjøre bilcross mere.Iceman wrote:Dette koster uansett ikke mye penger.
Det blir uansett spennende å bivåne løpene og se rått maskineri danse rundt på asfalten! Det er under ingen omstendigheter NOK racing i Norge
Hehe, joda, det var vel neppe en av mine mest logisk forsvarlige beslutninger å legge så mye penger i å oppgradere den bilen! Men den er uansett bygd for bruk på banedager, med 10-12 minutters hardkjør før nedkjøling. Jeg tør ikke vedde på at den holder et løp som går 30 minutter i strekk.Iceman wrote: Dette koster uansett ikke mye penger.
Stiller du ikke i GT med bilen din, så skjønner ikke jeg hvorfor du har trimmet den så jævelig mye.
Det er jo bare 100kmt i Norge.
Men hadde jeg greid å klasse den inn i GT3 klassen med konkurransedyktig oppsett, så skulle jeg faktisk vurdert det! Om jeg installerer en 40mm restriktor så ville det være mulig. Usikker på hvor mye/lite hester det ville blitt dog. Kan være et par andre muligheter også? Tenker på det daglig
Et annet moment er at som en gift mann har jeg ikke full kontroll på driftsbudsjettet Hadde jeg kunne klart meg med et årlig budsjett på f.eks. 50 000kr og likevel vært konkurransedyktig så hadde jeg nok kunne fått det til! Men det fordrer at absolutt ingenting dyrt går i stykker...
Vi får se, jeg vrir hjernen så godt jeg kan for å finne muligher! Har tenkt tanken på å kjøpe en caterham og plassere den i GT3 klassen... Burde være rimeligere med dekk og slitasjedeler enn imprezaen? Men strengt tatt kunne man da kjøre locost-løpene i stedet, noe som er en reell mulighet!
For å være helt ærlig så tviler jeg litt på at jeg kommer til å få realisert drømmen de nærmeste årene dog. Men man skal aldri si aldri
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
CSM festivalen ?Rune R. wrote:MAO CSM utvides til en uke for å få plass til alle?henning wrote:Til CSM 2010 kan du også plusse på nærmere 100 historiske biler.Rune R. wrote:Tøffere en tøft:
Skal man velge ett race så må det jo bli CSM der norges to største serier begge skal kjøre løp (GT og CORSAITALIANA) de to seriene til sammen vil da telle mellom 150 og 200 racerbiler i lille Norge.
Er ikke så mange åra siden det snaut nok var så mange mange aktive racerbiler i hele norge
Må bli en fantastisk sesong for oss alle
Og kanskje et par andre interessante klasser
Har begynt å glede meg allerede
Vi har faktisk det luksusproblemet nå at andre klasser banker på og vil være med.
Flott at du gleder deg. Det gjør jeg og
'11 sDrive 35is
---------------------
---------------------