KARN Rudskogen lørdag 26/9
NRK var på Rudskogen i går og filmet og intervjuet, og i dag ble det vist på NRK Østfold: http://www1.nrk.no/nett-tv/distrikt/ost ... rdi/110966
Mannen i åpningsklippet er Axel Gulbranson, Corsa Italianas eldste deltaker på 75 år. Bilen som står med toppen av tilhører Audun Fossum, Corsaens yngste deltaker på 17. Han som skrur er en som mange sikkert kjenner: Svein Fossum. Tror forøvrig han er den eneste i verden som har kjørt en Alfa Junior Zagato med piggdekk i 30 minusgrader
Mannen i åpningsklippet er Axel Gulbranson, Corsa Italianas eldste deltaker på 75 år. Bilen som står med toppen av tilhører Audun Fossum, Corsaens yngste deltaker på 17. Han som skrur er en som mange sikkert kjenner: Svein Fossum. Tror forøvrig han er den eneste i verden som har kjørt en Alfa Junior Zagato med piggdekk i 30 minusgrader
Vi viste vel godt hva som har best kjøreegenskaper av Alfa og BMW den dagen. Var ingen Italiensk skjønnhet som fulgte min 118 ihvertfall.
Enda jeg holdt rattet feil. Raskeste BMW gatebil var jo også raskere enn raskeste Racerbil. Men takk for fint gjennomført treff. Fin klasse dere har fått til. Skulle vært moro og hatt med Cincen min der.
Mvh
Knut S
Enda jeg holdt rattet feil. Raskeste BMW gatebil var jo også raskere enn raskeste Racerbil. Men takk for fint gjennomført treff. Fin klasse dere har fått til. Skulle vært moro og hatt med Cincen min der.
Mvh
Knut S
Riktig det Arild, men var bare to biler som passerte meg og de var begge tyske. En Grønn M3 og en av Audiene( Stor skam). Jeg kjørte 1.11 og det er ikke verst av en Dieseltraver men Audien kjørte 1.09.
Den grønne M3en har sugemoter. Trimmet 3.2 med ca 400 HK. Ordentlig gromt understell og en fantastisk finish. Han kjørte høy 1.06.
I svingene derimot var nok eneren raskest. Ekstremt stivt karroseri i eneren. En Alfa eier tok bilder av den. Ut av svingene har eneren hjulløft på ene forhjulet.
Luigi du har rett angående utveksling på eneren. Den er giret for en toppfart på over 300 men klarer kun 200 med lang nedoverbakke og stor hjemmelengsel.
Mvh
Knut S
Den grønne M3en har sugemoter. Trimmet 3.2 med ca 400 HK. Ordentlig gromt understell og en fantastisk finish. Han kjørte høy 1.06.
I svingene derimot var nok eneren raskest. Ekstremt stivt karroseri i eneren. En Alfa eier tok bilder av den. Ut av svingene har eneren hjulløft på ene forhjulet.
Luigi du har rett angående utveksling på eneren. Den er giret for en toppfart på over 300 men klarer kun 200 med lang nedoverbakke og stor hjemmelengsel.
Mvh
Knut S
Hjulløft på forhjulet kommer ikke av stivhet. Det er en kombinasjon av enten:Knuts wrote:I svingene derimot var nok eneren raskest. Ekstremt stivt karroseri i eneren. En Alfa eier tok bilder av den. Ut av svingene har eneren hjulløft på ene forhjulet.
1. Stivt krengestag foran og myke fjærer eller krengestag bak
eller
2. Stivt krengestag foran og mykt karosseri
For å si det sånn, en formel 1 bil løfter ikke forhjulet uansett hvor mye fremdrift den har ut av svingen
BTW. Er bilen helt orginal understellsmessig? 1.11 er bra tid for en såpass motorsvak bil!
Last edited by vids on 30 Sep 2009 11:12, edited 1 time in total.
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
Du har forsåvidt rett i det men det kommer nok også at bilen har et sykt grep og kort fjæringsvei. Understellet er ikke orginalt men det er ikke kostet på mange pengene. Det som er gjort er montering av et AP sport fahrwerk. Som jeg med mye justering nå har en rimelig optimal høyde og høydeforskjell på for å diale ut den værste understyringen. I tilegg har jeg justert den med ca 1 grad negativ camber. Understellet koster ca 6000. Jeg har også en powerbøx på. Den gir ikke mange hestene men gir økt dreiemoment på lave turtall. Hjelper godt ut av svingene men mister pusten fort. Turboen på gamle 118 er alt for liten.
Vurderer etterhvert å sette på 330D turbo og dyser og få justert den. Motoren blir da en Alpina D3. Får vel en 230 HK og nærmere 500 Nm.
Trenger også kraftigere stabstag. Bilen krenger fælt.
Med dette burde det være mulig å kjøre 1.07 på litt bredere Rdekk.
Men nå er det jo egentlig konebilen så vi får se. Er jo Mazdaen som er banebilen men moro og skremme sportsbiler med den.
Mvh
Knut S
Vurderer etterhvert å sette på 330D turbo og dyser og få justert den. Motoren blir da en Alpina D3. Får vel en 230 HK og nærmere 500 Nm.
Trenger også kraftigere stabstag. Bilen krenger fælt.
Med dette burde det være mulig å kjøre 1.07 på litt bredere Rdekk.
Men nå er det jo egentlig konebilen så vi får se. Er jo Mazdaen som er banebilen men moro og skremme sportsbiler med den.
Mvh
Knut S
Snufs...har ikke blitt en eneste tur til Ringen i år - første gangen på 9 år. Neste år...!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no