pIMp wrote:Er det bare jeg som synes prisen er for stiv, spesielt siden kjøretiden for biler med skilt, blir litt amputert pga andre ting som skjer? Dette kombinert med lang avstand gjør at jeg velger Rudskogen denne dagen
Jeg er altså ikke hjemme for å vaske håret
Prisen er kanskje for stiv, men det er det vi må ha for at arrangementet ikke skal gå med tap. Dette er ett dyrt anlegg å leie for en hel lørdag, husk vi har hele anlegget, inkludert den nye sløyfen. Vi får se, dette er første året på lenge at vi har leid Vålerbanen (bortsett fra CSM), og er ikke interessen er til stede, så blir det også siste på lenge Kundene bestemmer
Jeg forstår jo at dere ikke kan gå i tap, men tror du ikke det vil komme mange flere om prisen f.eks var 600kr? Nå har vel prisene for leie på Våler og Rudskogen skutt i været de siste årene. Håper det blir flere baner og mere konkurranse snart.
Personlig tror jeg ikke det kommer 60% flere biler om man senker prisen med 400 kroner. Dette kan det selvfølgelig være delte oppfattninger om. Med flere kjøretøy, blir det også mindre banetid på hver enkelt. Med makismalt 20 biler på banen samtidig, sier det seg selv at det blir mindre banetid på hver enkelt, jo flere som kommer. For at arrangementet skal gå i null må vi ha ca 55 biler med dagens prising..... og 88 med kr 600,- Alle jobber gratis, det er kun baneleie og avskriving av utstyr, slik som radioer, bremseveskemåler og annet forbruksmateriell som er med i regnskapet. Om klubben etter så mye innsats sitter igjen med litt penger, hadde jo det også vært hyggelig
Når det er sagt, så er vel ikke baneleien den største utgiftsposten man har om man velger å kjøre bil på bane..... eller er det bare meg som bruker mye bremser, dekk og bensin på banekjøring? Samt generell service og ikke minst oppgraderinger av uderstell, bremser og motor?
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
Vålerbanen er knallbra. Rudskogen er ganske nedslitt i forhold, og asfalten er elendig.
Det blir første gang je får sjansen å kjøre hele sløyfa med den nye biten. Kjører oppover tidlig lørdag morgen, mulig jeg blir over og kjører på Ford treffet om dem har ledig plass på søndagen også, hvis været er bra.
Banedekkene er nedslitt etter sist jeg var på Rudskogen. Så får håpe det er tørt føre på Våler neste helg.
Prisen er ok. Betalte 1000,- sist jeg kjørte på Rudskogen.
Stiller som flaggvakt som vanlig også.
Snakkes
TH
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT*
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
pIMp wrote:Er det bare jeg som synes prisen er for stiv, spesielt siden kjøretiden for biler med skilt, blir litt amputert pga andre ting som skjer? Dette kombinert med lang avstand gjør at jeg velger Rudskogen denne dagen
Jeg er altså ikke hjemme for å vaske håret
Prisen er kanskje for stiv, men det er det vi må ha for at arrangementet ikke skal gå med tap. Dette er ett dyrt anlegg å leie for en hel lørdag, husk vi har hele anlegget, inkludert den nye sløyfen. Vi får se, dette er første året på lenge at vi har leid Vålerbanen (bortsett fra CSM), og er ikke interessen er til stede, så blir det også siste på lenge Kundene bestemmer
Jeg forstår jo at dere ikke kan gå i tap, men tror du ikke det vil komme mange flere om prisen f.eks var 600kr? Nå har vel prisene for leie på Våler og Rudskogen skutt i været de siste årene. Håper det blir flere baner og mere konkurranse snart.
Edit: Det skal sier at Vålerbanen er så mye morsommere en Rudskogen at det er ikke viljen det står på for min del
Den minste utgiften for en hel dag på bane er vel den lille avgiften nsk trenger for og dekke sine utgifter. Det går vel en god del mer enn 1000kr til drivstoff, transport opp og ned, mat osv osv...
- '73 Escort Mexico
- '65 Amazon 122s 4 sale
- '09 Cooper Clubman
inge wrote:
Prisen er kanskje for stiv, men det er det vi må ha for at arrangementet ikke skal gå med tap. Dette er ett dyrt anlegg å leie for en hel lørdag, husk vi har hele anlegget, inkludert den nye sløyfen. Vi får se, dette er første året på lenge at vi har leid Vålerbanen (bortsett fra CSM), og er ikke interessen er til stede, så blir det også siste på lenge Kundene bestemmer
Jeg forstår jo at dere ikke kan gå i tap, men tror du ikke det vil komme mange flere om prisen f.eks var 600kr? Nå har vel prisene for leie på Våler og Rudskogen skutt i været de siste årene. Håper det blir flere baner og mere konkurranse snart.
Edit: Det skal sier at Vålerbanen er så mye morsommere en Rudskogen at det er ikke viljen det står på for min del
Den minste utgiften for en hel dag på bane er vel den lille avgiften nsk trenger for og dekke sine utgifter. Det går vel en god del mer enn 1000kr til drivstoff, transport opp og ned, mat osv osv...
Det er ikke den minste utgiften, men om man summerer alt sammen inkludert baneavgiften, blir summen mer en det jeg synes er forsvarlig å bruke på en helg. Nå er det ikke sånn at det er NSK sin feil at jeg bor så langt unna, og at bilen min bruker så mye bensin som den gjør. Jeg prøver bare å påpeke at det kanskje er flere en meg som unnlater å komme pga dette. Når man er en familie i etableringsfasen, og må prioritere hardt for å dyrke bil hobbyen sin, prøver en å få mest mulig for pengene.
Takk for alle tips anngående hjelm .
Skal ta en tur rundt å se i morgen.
Er enig at det kan bli litt dyrt for oss langveisfarende å dra til Vålerbanen på treff, men uansett hvor det er vil det bli langt og dyrt fra Bergen
Får ta det som en helgeopplevelse og unne seg det en gang i blandt. Det billigste blir jo 1000'en lappen til NSK for leie. De andre utgiftene kommer jo uansett, så får vi bare kjøre rolig over fjellet slik at ikke det blir store tileggsutgifter til statskassen også
pIMp wrote:Er det bare jeg som synes prisen er for stiv, spesielt siden kjøretiden for biler med skilt, blir litt amputert pga andre ting som skjer?
Jeg synes i utgangspunktet prisen var grei, men ut i fra programmet ser det kun ut som det er 5 timer med normal frikjøring. Dvs, samme som et kveldstreff.. Da kan jeg vel være enig i at det er forholdsvis mye.
På en annen side... bilen min holder vel neppe lengre.
pIMp wrote:Er det bare jeg som synes prisen er for stiv, spesielt siden kjøretiden for biler med skilt, blir litt amputert pga andre ting som skjer? Dette kombinert med lang avstand gjør at jeg velger Rudskogen denne dagen
Jeg er altså ikke hjemme for å vaske håret
slutt å sutre kjetil, du kunne jo brukt dong og hatt bedre økonomi!
gled deg, alle 3 seksjoner er morsom kombo.
NSK treff er ett av ytterst få treff jeg synes det er gøy å kjøre på, eneste som er bedre er å leie banen selv, men da blir det enda dyrere.
her slipper du tullingene med forskjellige felger forran og bak....
Hvordan er det om bilen stryker på dB ute på banen etter to runder egentlig? Vet MR2`n min sist ble målt til 95 dB i depo. Får man pengene tilbake eller?
Har kjøpt inn bremsevæske, så skal prøve å få byttet den i morgen eller onsdag.
Livet er for kort for kjedelige biler!
86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....
04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter
Jeg hadde tenkt å stille med Cayman på Våler den 20, men den tålte ikke kjøringen på ACR i helgen.
Det som skjedde var at begge cat-backene ble blåst hull i, så nå har jeg fri eksos.
Deler av støtfangeren nærmest eksosen ble også borte, grunnet varmen fra flammene.
Det er heller ikke mye lakk igjen ved eksosen, så det må ha vært meget varmt bak der.
Kommer kansje til Våler med 911en, men er ikke riktig sikker.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Jeg hadde tenkt å stille med Cayman på Våler den 20, men den tålte ikke kjøringen på ACR i helgen.
Det som skjedde var at begge cat-backene ble blåst hull i, så nå har jeg fri eksos.
Deler av støtfangeren nærmest eksosen ble også borte, grunnet varmen fra flammene.
Det er heller ikke mye lakk igjen ved eksosen, så det må ha vært meget varmt bak der.
Kommer kansje til Våler med 911en, men er ikke riktig sikker.
Leit høre, gleda meg til å se den på en lokal rask bane når jeg så den sist.