Porsche klubb norge har forhandlet fram en avtale med If hvor If dekker kjøretrening på bane under forutsetning av at det foregår i Porsche klubb norge sin regi.
Porsche klubb sverige har en tilsvarende avtale med svenske If, men har i tillegg et visst rapporteringsansvar tilbake til If etter arrangement. Avtalen dekker kun egen bil, ikke motpartens. Motparten må ha en tilsvarende forsikring. Svenskene krever gyldig forsikring før du slipper utpå.
Så det er mulig å få til noe, men det koster innsats. Et evt. framsøt mot selskapene bør nok gjøres av NSK sentralt, ikke enkeltmedlemmer.
Forsikring ved banekjøring.
Ja, vi er klar over hva PCN har fått til, og BMWCCN har vel også noe lignende. Imponerende at det har gått såpass greit.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Så er den ene PCN banedagen jeg har vært på et gjeeesp. Det er mye mer organisert, man kjører på rekke etter en lederbil etc.wiggo wrote:Porsche klubb norge har forhandlet fram en avtale med If hvor If dekker kjøretrening på bane under forutsetning av at det foregår i Porsche klubb norge sin regi.
Porsche klubb sverige har en tilsvarende avtale med svenske If, men har i tillegg et visst rapporteringsansvar tilbake til If etter arrangement. Avtalen dekker kun egen bil, ikke motpartens. Motparten må ha en tilsvarende forsikring. Svenskene krever gyldig forsikring før du slipper utpå.
Så det er mulig å få til noe, men det koster innsats. Et evt. framsøt mot selskapene bør nok gjøres av NSK sentralt, ikke enkeltmedlemmer.
Da kan det gå som "kjøreopplæring under veiledning av autorisert kjørelærer/kjøreopplæring."
Om man i NSK hadde tatt to opplæringsrunder først, vil man kunne hevde å ha deltattt på kjøreopplæring.
E92 M3
x- 996 C4
x- WRX
x- 996 C4
x- WRX
Det er bare nybegynner heatene som har følgebil, resten av oss kommer 2-3timer senere.Søren wrote:Så er den ene PCN banedagen jeg har vært på et gjeeesp. Det er mye mer organisert, man kjører på rekke etter en lederbil etc.wiggo wrote:Porsche klubb norge har forhandlet fram en avtale med If hvor If dekker kjøretrening på bane under forutsetning av at det foregår i Porsche klubb norge sin regi.
Porsche klubb sverige har en tilsvarende avtale med svenske If, men har i tillegg et visst rapporteringsansvar tilbake til If etter arrangement. Avtalen dekker kun egen bil, ikke motpartens. Motparten må ha en tilsvarende forsikring. Svenskene krever gyldig forsikring før du slipper utpå.
Så det er mulig å få til noe, men det koster innsats. Et evt. framsøt mot selskapene bør nok gjøres av NSK sentralt, ikke enkeltmedlemmer.
Da kan det gå som "kjøreopplæring under veiledning av autorisert kjørelærer/kjøreopplæring."
Om man i NSK hadde tatt to opplæringsrunder først, vil man kunne hevde å ha deltattt på kjøreopplæring.
De som kjører i R1 og R2 slipper følgebil, og vi kan gi full pupp.
Du har nok bare kjørt i feil klasse Søren, da jeg aldri har rukket å gjespe i de heatene jeg har kjørt.
Ja det er litt venting mellom heatene, men det er det uansett hvem man kjører med.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.