Nurburgring 2009, hvem skal nedover ??
Takk KnutKnuts wrote:Gratulerer med at dere kom til mål. Langt nær alle gjorde det.
Dere trenger vel( og fortjener) litt mer motorsterk bil neste gang.
Mvh
Knut S
En annen bil med mere motor er selvfølgelig veldig ønskelig Om tid og stunder blir det vel noe av MB 190 DTM'en.
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
Nürburgring
Er det ingen her som skal nedover i helgene 14-16.08 og 21-23.08 ??
Det blir sikkert mye folk disse helgen pga DTM og LMS, men ofte er det mest tilskuere, den harde kjernen er utpå asfalten og kjører
TH
Det blir sikkert mye folk disse helgen pga DTM og LMS, men ofte er det mest tilskuere, den harde kjernen er utpå asfalten og kjører
TH
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT*
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT*
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
Re: Nürburgring
Vi (Henrik,Boyus,Endre og jeg) skal nedover å kjøre og få med oss DTMTiger wrote:Er det ingen her som skal nedover i helgene 14-16.08 og 21-23.08 ??
Det blir sikkert mye folk disse helgen pga DTM og LMS, men ofte er det mest tilskuere, den harde kjernen er utpå asfalten og kjører
TH
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
OK
Når drar dere nedover og hvilken vei, ferge etc ?
Hvor skal dere bo ?
Hvike biler kjører dere, regner med du kjører med Impreza'n, hva kjører dem andre ?
Jeg bor på Ringhaus, drar som nevnt tidligere, fredagskveld den 14.08 med Superspeed 2 fra Larvik, er fremme på morgenen. Håper hotellrommet er klart så jeg får noen timer på puten før jeg begynner å kjøre på banen.
TH
Hvor skal dere bo ?
Hvike biler kjører dere, regner med du kjører med Impreza'n, hva kjører dem andre ?
Jeg bor på Ringhaus, drar som nevnt tidligere, fredagskveld den 14.08 med Superspeed 2 fra Larvik, er fremme på morgenen. Håper hotellrommet er klart så jeg får noen timer på puten før jeg begynner å kjøre på banen.
TH
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT*
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT*
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
Re: OK
Litt usikker ang reisedagen, men det blir vel Ferga fra Oslo - Kiel og så tror jeg vi skal bo i Huset til en Taxi Driver "Sabina"Tiger wrote:Når drar dere nedover og hvilken vei, ferge etc ?
Hvor skal dere bo ?
Hvike biler kjører dere, regner med du kjører med Impreza'n, hva kjører dem andre ?
Jeg bor på Ringhaus, drar som nevnt tidligere, fredagskveld den 14.08 med Superspeed 2 fra Larvik, er fremme på morgenen. Håper hotellrommet er klart så jeg får noen timer på puten før jeg begynner å kjøre på banen.
TH
Kommer tilbake med mer info ang Reise etc..!
Vi har med en Porsche Cayman som er bygd for GT serien, en Legacy Turbo med ny motor og driverk fra 07 WRX og Hondaen min
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Jeg har lyst å reise ned 1.Aug, å bli der ut måneden.
Skal prøve å få med oss DTM, da dette er veldig artig å se på.
Rekker ikke å teste Cayman så mye som jeg hadde håpet før jeg drar, så det blir vel å sette den på en henger.
Da har jeg også plass til ekstra dekk, noe jeg garantert kommer til å trenge etter en måned med kjøring.
Hvorfor kjøre på Våler og Rudskogen, når verdens råeste bane bare ligger 60mil fra Kiel.
Det blir nok flere som kommer nedover ImprezaRX.
Tror Sjobing (Bjørnar) tar turen, og jeg vet at Endre tar med sin nye 930 R ned, så vi blir en fin liten gjeng.
Skal prøve å få med oss DTM, da dette er veldig artig å se på.
Rekker ikke å teste Cayman så mye som jeg hadde håpet før jeg drar, så det blir vel å sette den på en henger.
Da har jeg også plass til ekstra dekk, noe jeg garantert kommer til å trenge etter en måned med kjøring.
Hvorfor kjøre på Våler og Rudskogen, når verdens råeste bane bare ligger 60mil fra Kiel.
Det blir nok flere som kommer nedover ImprezaRX.
Tror Sjobing (Bjørnar) tar turen, og jeg vet at Endre tar med sin nye 930 R ned, så vi blir en fin liten gjeng.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Synd
Synd dette kolliderer med CSM, men datoen fro disse to helgen passet veldig bra med min jobb turnus, konas ferie og lange åpningstider på Nordsløyfa. Jeg planlagte dette lenge før CSM datoene var satt desverre.
CSM er etter min mening det beste stevnet til Sportvognsklubben, skulle gjerne ha kjørt litt bane racing i Corsa, mulig det blir veien å går til asfalt licens for meg.
Ellers så er Vålerbanen en knallbra bane å kjøre på, rask og litt teknisk og passer min bil bra. Området og annlegget er jo toppers også.
TH
CSM er etter min mening det beste stevnet til Sportvognsklubben, skulle gjerne ha kjørt litt bane racing i Corsa, mulig det blir veien å går til asfalt licens for meg.
Ellers så er Vålerbanen en knallbra bane å kjøre på, rask og litt teknisk og passer min bil bra. Området og annlegget er jo toppers også.
TH
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT*
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT*
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
Siden det er snakk om denne fantastiske ringveien i Eifel, vil jeg bare minne de av dere som har interesse av og bli en bedre sjåfør om en fantastisk mulighet.
Internationaler Fahrerlehrgang er for alle bilmerker.
Som endel av dere vet er det to store “kjøre skoler” på Nürburgring, der den ene heter Scuderia Hansat som har kurs to ganger i løpet av året, og en som heter Internationaler Fahrerlehrgang, som nå har kurs som regel første uken i august. I år er det igjen gangs for kurset, som starter 3. August og er i tre hele dager, med instruksjoner på nordsløyfen første og to timer inn i andre dag, og to til tre timer tredje dag på Grand Prix banen. I tillegg er det fri kjøring på dag nummer to i 10 timer på nordsløyfen og 3 eller fire på Grand Prix banen dagen etter. Dette gjør at i år vil det bli mer kjøring enn noen tidligere år, som medfører at de som vil perfeksjoner det de lærte under seksjonstreningen får nok tid til å lære seg den riktige linjen, eller idealsporet som noen vil si.
Vi var i fjor en gruppe på ca 25 nordmenn, med forskjellige bilmerker, som Corvette, Ferrari, Mini og BMW og håper iår vi kan få fler nordmenn, med enda flere bil merker som har samme interesse.
Vi er iår 15 påmeldt og flere kommer til hele tiden.
For de av Porsche gutta som husker litt historie, er en av instruktørene en vel kjent 917 sjåfør, som og er mentor til en av nordmennene på kurset. I tillegg kan vi hvis vi får nok påmeldinger fra nordmenn, lage egne grupper for de som vil være sammen, og hvis ønskelig en norsk talende instruktør, men dette er noe vi får ta som det kommer.
Vi håper med dette at flere bane/motorsport interesserte kan ha interesse for dette kurset, da det helgen etter er en av de største begivenhetene for de med litt over normal bil interesse- nemlig AvD-Oldtimer-Grand-Prix .
Link til kurset: http://www.fahrerlehrgang.info/englisch_version.html
Med vennlig hilsen
Thorleif Nilsen
Internationaler Fahrerlehrgang er for alle bilmerker.
Som endel av dere vet er det to store “kjøre skoler” på Nürburgring, der den ene heter Scuderia Hansat som har kurs to ganger i løpet av året, og en som heter Internationaler Fahrerlehrgang, som nå har kurs som regel første uken i august. I år er det igjen gangs for kurset, som starter 3. August og er i tre hele dager, med instruksjoner på nordsløyfen første og to timer inn i andre dag, og to til tre timer tredje dag på Grand Prix banen. I tillegg er det fri kjøring på dag nummer to i 10 timer på nordsløyfen og 3 eller fire på Grand Prix banen dagen etter. Dette gjør at i år vil det bli mer kjøring enn noen tidligere år, som medfører at de som vil perfeksjoner det de lærte under seksjonstreningen får nok tid til å lære seg den riktige linjen, eller idealsporet som noen vil si.
Vi var i fjor en gruppe på ca 25 nordmenn, med forskjellige bilmerker, som Corvette, Ferrari, Mini og BMW og håper iår vi kan få fler nordmenn, med enda flere bil merker som har samme interesse.
Vi er iår 15 påmeldt og flere kommer til hele tiden.
For de av Porsche gutta som husker litt historie, er en av instruktørene en vel kjent 917 sjåfør, som og er mentor til en av nordmennene på kurset. I tillegg kan vi hvis vi får nok påmeldinger fra nordmenn, lage egne grupper for de som vil være sammen, og hvis ønskelig en norsk talende instruktør, men dette er noe vi får ta som det kommer.
Vi håper med dette at flere bane/motorsport interesserte kan ha interesse for dette kurset, da det helgen etter er en av de største begivenhetene for de med litt over normal bil interesse- nemlig AvD-Oldtimer-Grand-Prix .
Link til kurset: http://www.fahrerlehrgang.info/englisch_version.html
Med vennlig hilsen
Thorleif Nilsen
Last edited by Thorleif on 06 Jul 2009 23:07, edited 2 times in total.
Hei
Hei Thorleif,
Både Scuderia og BMW klubben sine kurs har vært aktuelt for meg, men er borte i begynnelsen av august. Scuderia i september kunne jeg kanskje får litt økonomisk støtte til via jobben min, "goodwill" fra "konsernet"
men,... nå er jeg ikke sikker på om det blir noe Scuderia i år heller av forskjellige grunner. Jeg traff Dirk Schoysman sist jeg var i Nurburg og håper jeg kan få til noen private kjøretimer med han hvis ting klaffer, via noen kjenninger som du sikkert kjenner også.
Mvh Torgeir
Både Scuderia og BMW klubben sine kurs har vært aktuelt for meg, men er borte i begynnelsen av august. Scuderia i september kunne jeg kanskje får litt økonomisk støtte til via jobben min, "goodwill" fra "konsernet"
men,... nå er jeg ikke sikker på om det blir noe Scuderia i år heller av forskjellige grunner. Jeg traff Dirk Schoysman sist jeg var i Nurburg og håper jeg kan få til noen private kjøretimer med han hvis ting klaffer, via noen kjenninger som du sikkert kjenner også.
Mvh Torgeir
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT*
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT*
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
Hei Torgeir, bare for å presisere så er det ikke BMW klubben som har dette kurset, men en liten klubb som har 10 medlemmer i Mülheim ad Ruhr. Vi prøver og få fram at dette ikke er et BMW kurs, men et kurs for alle med bil interesse.
I år har vi minst 7 forskjellige bilmerker med på kurset så på sikt håper vi at det blir et internasjonalt kjørekurs som blir ettermele og ikke BMW klubben sitt kurs.
Thorleif
I år har vi minst 7 forskjellige bilmerker med på kurset så på sikt håper vi at det blir et internasjonalt kjørekurs som blir ettermele og ikke BMW klubben sitt kurs.
Thorleif
Vi er 5 stk som drar 6.August og blir til 18.August, så får med oss Oldtimer og DTM, men har fåreløpig ikke no sted å bo
Er det noen som har no stall tipps, så trenger jeg det NÅ
(har satt en tysker "Oliver" på spaning, så håper svar innen et parr dager derfra)
Er det noen som har no stall tipps, så trenger jeg det NÅ
(har satt en tysker "Oliver" på spaning, så håper svar innen et parr dager derfra)
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325