Nurburgring 2009, hvem skal nedover ??

Forum for diskusjon av racing, banetreff, challenge o.l.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
Knuts
Posts: 309
Joined: 03 Aug 2004 07:34

Post by Knuts »

Gratulerer med at dere kom til mål. Langt nær alle gjorde det.
Dere trenger vel( og fortjener) litt mer motorsterk bil neste gang.

Mvh

Knut S
User avatar
inge
Posts: 1433
Joined: 01 Mar 2003 10:23
Location: Son

Post by inge »

Knuts wrote:Gratulerer med at dere kom til mål. Langt nær alle gjorde det.
Dere trenger vel( og fortjener) litt mer motorsterk bil neste gang.

Mvh

Knut S
Takk Knut :D

En annen bil med mere motor er selvfølgelig veldig ønskelig :D Om tid og stunder blir det vel noe av MB 190 DTM'en.
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia

'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
b-havers
Posts: 1229
Joined: 31 Oct 2003 16:56
Location: Hjertet av Follo

Post by b-havers »

Grattis - og fint bilde i FInansavisen Motor (lørdag) fikk dere også :-)
/bjørn-anders

"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
Tiger
Posts: 551
Joined: 07 Apr 2007 16:44

Nürburgring

Post by Tiger »

Er det ingen her som skal nedover i helgene 14-16.08 og 21-23.08 ??

Det blir sikkert mye folk disse helgen pga DTM og LMS, men ofte er det mest tilskuere, den harde kjernen er utpå asfalten og kjører :-)

TH
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT* :-)
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Nürburgring

Post by Morten H »

Tiger wrote:Er det ingen her som skal nedover i helgene 14-16.08 og 21-23.08 ??

Det blir sikkert mye folk disse helgen pga DTM og LMS, men ofte er det mest tilskuere, den harde kjernen er utpå asfalten og kjører :-)

TH
Vi (Henrik,Boyus,Endre og jeg) skal nedover å kjøre og få med oss DTM :wink:
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
Tiger
Posts: 551
Joined: 07 Apr 2007 16:44

OK

Post by Tiger »

Når drar dere nedover og hvilken vei, ferge etc ?

Hvor skal dere bo ?

Hvike biler kjører dere, regner med du kjører med Impreza'n, hva kjører dem andre ?

Jeg bor på Ringhaus, drar som nevnt tidligere, fredagskveld den 14.08 med Superspeed 2 fra Larvik, er fremme på morgenen. Håper hotellrommet er klart så jeg får noen timer på puten før jeg begynner å kjøre på banen.

TH :D
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT* :-)
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: OK

Post by Morten H »

Tiger wrote:Når drar dere nedover og hvilken vei, ferge etc ?

Hvor skal dere bo ?

Hvike biler kjører dere, regner med du kjører med Impreza'n, hva kjører dem andre ?

Jeg bor på Ringhaus, drar som nevnt tidligere, fredagskveld den 14.08 med Superspeed 2 fra Larvik, er fremme på morgenen. Håper hotellrommet er klart så jeg får noen timer på puten før jeg begynner å kjøre på banen.

TH :D
Litt usikker ang reisedagen, men det blir vel Ferga fra Oslo - Kiel og så tror jeg vi skal bo i Huset til en Taxi Driver "Sabina" :)
Kommer tilbake med mer info ang Reise etc..!

Vi har med en Porsche Cayman som er bygd for GT serien, en Legacy Turbo med ny motor og driverk fra 07 WRX og Hondaen min :wink:
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Post by Iceman »

Jeg har lyst å reise ned 1.Aug, å bli der ut måneden.
Skal prøve å få med oss DTM, da dette er veldig artig å se på.

Rekker ikke å teste Cayman så mye som jeg hadde håpet før jeg drar, så det blir vel å sette den på en henger.
Da har jeg også plass til ekstra dekk, noe jeg garantert kommer til å trenge etter en måned med kjøring.


Hvorfor kjøre på Våler og Rudskogen, når verdens råeste bane bare ligger 60mil fra Kiel.

Det blir nok flere som kommer nedover ImprezaRX.
Tror Sjobing (Bjørnar) tar turen, og jeg vet at Endre tar med sin nye 930 R ned, så vi blir en fin liten gjeng.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

Dere har vel ikke tenkt å rømme fedrelandet mens norges beste arrangement går av stabelen ?
Jeg sikter selvsagt til Classic & Sportscar Meeting 14. - 16. august.
Som en profilert skiløper ville sagt:
DTM blir som barneskirenn å regne til sammenligning :D
'11 sDrive 35is
---------------------
Tiger
Posts: 551
Joined: 07 Apr 2007 16:44

Synd

Post by Tiger »

Synd dette kolliderer med CSM, men datoen fro disse to helgen passet veldig bra med min jobb turnus, konas ferie og lange åpningstider på Nordsløyfa. Jeg planlagte dette lenge før CSM datoene var satt desverre.

CSM er etter min mening det beste stevnet til Sportvognsklubben, skulle gjerne ha kjørt litt bane racing i Corsa, mulig det blir veien å går til asfalt licens for meg.

Ellers så er Vålerbanen en knallbra bane å kjøre på, rask og litt teknisk og passer min bil bra. Området og annlegget er jo toppers også.

TH :D
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT* :-)
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
arildh
Posts: 278
Joined: 27 Apr 2005 07:57
Location: Oslo

Post by arildh »

Jeg og 8-9 andre stikker ned på OldtimersGP 3 året på rad. 4-10 august.
Fin mix av kjøring på sløyfa og ymse retro-racing og show på GP banen.
(Ein bratwürst mit pommes und mayooo, bitte...)
- 06 MX-5
Thorleif
Posts: 2
Joined: 06 Jul 2009 16:29

Post by Thorleif »

Siden det er snakk om denne fantastiske ringveien i Eifel, vil jeg bare minne de av dere som har interesse av og bli en bedre sjåfør om en fantastisk mulighet.

Internationaler Fahrerlehrgang er for alle bilmerker.
Som endel av dere vet er det to store “kjøre skoler” på Nürburgring, der den ene heter Scuderia Hansat som har kurs to ganger i løpet av året, og en som heter Internationaler Fahrerlehrgang, som nå har kurs som regel første uken i august. I år er det igjen gangs for kurset, som starter 3. August og er i tre hele dager, med instruksjoner på nordsløyfen første og to timer inn i andre dag, og to til tre timer tredje dag på Grand Prix banen. I tillegg er det fri kjøring på dag nummer to i 10 timer på nordsløyfen og 3 eller fire på Grand Prix banen dagen etter. Dette gjør at i år vil det bli mer kjøring enn noen tidligere år, som medfører at de som vil perfeksjoner det de lærte under seksjonstreningen får nok tid til å lære seg den riktige linjen, eller idealsporet som noen vil si.

Vi var i fjor en gruppe på ca 25 nordmenn, med forskjellige bilmerker, som Corvette, Ferrari, Mini og BMW og håper iår vi kan få fler nordmenn, med enda flere bil merker som har samme interesse.
Vi er iår 15 påmeldt og flere kommer til hele tiden.

For de av Porsche gutta som husker litt historie, er en av instruktørene en vel kjent 917 sjåfør, som og er mentor til en av nordmennene på kurset. I tillegg kan vi hvis vi får nok påmeldinger fra nordmenn, lage egne grupper for de som vil være sammen, og hvis ønskelig en norsk talende instruktør, men dette er noe vi får ta som det kommer.

Vi håper med dette at flere bane/motorsport interesserte kan ha interesse for dette kurset, da det helgen etter er en av de største begivenhetene for de med litt over normal bil interesse- nemlig AvD-Oldtimer-Grand-Prix .

Link til kurset: http://www.fahrerlehrgang.info/englisch_version.html

Med vennlig hilsen

Thorleif Nilsen
Last edited by Thorleif on 06 Jul 2009 23:07, edited 2 times in total.
Tiger
Posts: 551
Joined: 07 Apr 2007 16:44

Hei

Post by Tiger »

Hei Thorleif,

Både Scuderia og BMW klubben sine kurs har vært aktuelt for meg, men er borte i begynnelsen av august. Scuderia i september kunne jeg kanskje får litt økonomisk støtte til via jobben min, "goodwill" fra "konsernet" :-)

men,... nå er jeg ikke sikker på om det blir noe Scuderia i år heller av forskjellige grunner. Jeg traff Dirk Schoysman sist jeg var i Nurburg og håper jeg kan få til noen private kjøretimer med han hvis ting klaffer, via noen kjenninger som du sikkert kjenner også.

Mvh Torgeir
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT* :-)
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
Thorleif
Posts: 2
Joined: 06 Jul 2009 16:29

Post by Thorleif »

Hei Torgeir, bare for å presisere så er det ikke BMW klubben som har dette kurset, men en liten klubb som har 10 medlemmer i Mülheim ad Ruhr. Vi prøver og få fram at dette ikke er et BMW kurs, men et kurs for alle med bil interesse.
I år har vi minst 7 forskjellige bilmerker med på kurset så på sikt håper vi at det blir et internasjonalt kjørekurs som blir ettermele og ikke BMW klubben sitt kurs.

Thorleif
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Post by Morten H »

Vi er 5 stk som drar 6.August og blir til 18.August, så får med oss Oldtimer og DTM, men har fåreløpig ikke no sted å bo :?
Er det noen som har no stall tipps, så trenger jeg det NÅ :wink:
(har satt en tysker "Oliver" på spaning, så håper svar innen et parr dager derfra)
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
Post Reply