Nurburgring 2009, hvem skal nedover ??

Forum for diskusjon av racing, banetreff, challenge o.l.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
Tiger
Posts: 551
Joined: 07 Apr 2007 16:44

Nurburgring

Post by Tiger »

Enig med deg der Knut, jeg er ganske ny som ringfahrer, men har nå ca 150 runder som erfaring fordelt over 2006 - 2009. Jeg kan banen nå og kan kjøre raskt der, men det er artig med små biler som biter seg fast i svingene, leide meg en Suzuki Ignis i september etter at eksospakningen på eksosmanifold blåste ut. Utrolig hva man kan holde følge med om man klarer å holde "momentet" oppe.

Nürburgring er det kunnskap om banen som teller, vet man hva som KAN skje under forskjellige forhold i enkelte svinger under høy fart, kan man også mestre Nürburgring bedre en svært mange turister der.

Synd med alle "closures", og typisk når det er dårlig vær.

Nürburgring er blitt svært "buisness" orientert og marshallene er mer grinete en noen gang.

Artig å se Nissan slå seg opp med de store navnene dog inne på boulevarden "Ringwerk" : Nissan :shock: , Ferrari, Aston Martin.... hmm det var alt :-)

Neste tur for meg blir til april 2010, kanskje med ny bil.

TH :D
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT* :-)
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
User avatar
inge
Posts: 1433
Joined: 01 Mar 2003 10:23
Location: Son

Post by inge »

Min erfaring er også at man kan kjøre meget respektable tider med kjøretøy som ikke har allverden med motor, bare oppsettet er riktig. Jeg har etterhvert over 700 skadefrie runder der nede, og begynner virkelig å bli bekymret for traffikk kulturen på "Touristenfahrt". Det har blitt veldig mye mere agrresivitet siden min spede start for 9 år siden. Det føes faktisk mindre aggresivt å kjøre løp (Både VLN og 24 timer) en på "Touristenfahrt". Det sier jo litt.

Jeg skulle vært og kjørt VLN neste helg, men det kræsjer desværre med planleggingsaktivitet for NSK, så teamet reiser uten meg :cry: Hva gjør man ikke for klubben.

Jeg er i full gang med å planlegge vårturen. Det blir enten en tur mot slutten av april, eventuelt rette etter VM i mai. Gleder meg allerede til å kjøre med 4wd der nede, det har jeg ikke prøvd tidligere :wink:
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia

'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Post by Morten H »

Synes det er best i ukedagene, da det er mindre sykkler/skader og man får kjørt spor og "nyte" banen.
Helgene er det masse fint i Pitten/Parkeringa og det er ofte løp som man kan se på og ta fine bilder.
Drømmen var å få kjørt et RCN løp i fremtiden, men hvis alt går etter planen, så sitter jeg og kjører VLN alerede 2011 8)
Tidene går nedover etter hvert år man er der og jeg forbedret tiden min fra i fjor til i år med 30 sek med samme bilen (forbedra understelle noe og fjærna catten).
Se på Oldtimer og kjøring på hverdager er beste turen ever.
Når blir det TEAM NSK Racing i VLN :wink:
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
inge
Posts: 1433
Joined: 01 Mar 2003 10:23
Location: Son

Post by inge »

Team NSK Racing har allerede kjørt tre VLN løp og en 24 timer :wink:

Teamet kjører 4 timers VLN neste lørdag 17.10.

Henning, Jørn, undertegnede og to andre NSK medlemmer (Bjarne og Jostein) har dannet dannet teman Sesam Data sammen med tre mekanikere og en eksta sjåfør sinden høsten 2007. Så vi er jo som vetraner å regne :wink:
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia

'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Post by Morten H »

inge wrote:Team NSK Racing har allerede kjørt tre VLN løp og en 24 timer :wink:

Teamet kjører 4 timers VLN neste lørdag 17.10.

Henning, Jørn, undertegnede og to andre NSK medlemmer (Bjarne og Jostein) har dannet dannet teman Sesam Data sammen med tre mekanikere og en eksta sjåfør sinden høsten 2007. Så vi er jo som vetraner å regne :wink:
Ja jeg har fulgt med i timen :wink:
Synd ikke Du får kjørt da, men morro å følge Dere på Nurburgring nette og de andre Nordmennene i forskjellige biler.

Legger du ut link og start nr for løpet 17/10 ?
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
Knuts
Posts: 309
Joined: 03 Aug 2004 07:34

Post by Knuts »

Lykke til på ringen kjære NSK frender. Eie var vi der. Hadde planlagt å kjøre RCN uka etter men må nok jobbe.
Vi får se til neste år men da satser jeg på å kjøre GT klassen hele sesongen.

Mvh

Knut S
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Post by Iceman »

inge wrote:Team NSK Racing har allerede kjørt tre VLN løp og en 24 timer :wink:

Teamet kjører 4 timers VLN neste lørdag 17.10.

Henning, Jørn, undertegnede og to andre NSK medlemmer (Bjarne og Jostein) har dannet dannet teman Sesam Data sammen med tre mekanikere og en eksta sjåfør sinden høsten 2007. Så vi er jo som vetraner å regne :wink:
Hadde vært veldig interessant å få hørt om organiseringen rundt Løpet, pit osv engang.
Da målet er 2011, da med en Porsche cup bil.

Lykke til Team sesam Data, med VLN løpet.
Last edited by Iceman on 15 Oct 2009 08:53, edited 1 time in total.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Shadow_iX
Posts: 1005
Joined: 27 Mar 2003 18:19

Post by Shadow_iX »

Lykke til med løpet :)
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Iceman wrote:Hadde vært veldig interessant å få hørt om organiseringen rundt Løpet, pit osv engang.
Da målet er 2011, da med en Porsche cup bil.

Lykke til Team sesam Data, med VLN løpet.
Møt opp på Motorsportaften 18. november, så får du høre om VLN 24t - Inge tegner og forteller. :-)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Tiger
Posts: 551
Joined: 07 Apr 2007 16:44

Pokker

Post by Tiger »

Pokker, 18 november er jeg midt inne i jungelen på Mindanao, forhåpentligvis hjemme igjen 26.11..

TH :?
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT* :-)
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Post by Iceman »

webmaster wrote:
Iceman wrote:Hadde vært veldig interessant å få hørt om organiseringen rundt Løpet, pit osv engang.
Da målet er 2011, da med en Porsche cup bil.

Lykke til Team sesam Data, med VLN løpet.
Møt opp på Motorsportaften 18. november, så får du høre om VLN 24t - Inge tegner og forteller. :-)
I am there.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Tiger
Posts: 551
Joined: 07 Apr 2007 16:44

24H

Post by Tiger »

Tar jeg ikke mye feil er datoen for 24H Nürburgring 16-17.05. og jeg drar nok med dit noen dager før, onsdag eller torsdag 13-14.05. Da kommer jeg nok innom boksen Inge :-), kan hende jeg deltar som crew for ett av teamene der, er ikke sikker enda.

Mvh Torgeir
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT* :-)
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
Post Reply