Nurburgring 2009, hvem skal nedover ??

Forum for diskusjon av racing, banetreff, challenge o.l.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
Jan-Erik
Posts: 81
Joined: 06 Apr 2003 18:13
Location: Sundvollen
Contact:

Post by Jan-Erik »

Impreza RX wrote:Vi er 5 stk som drar 6.August og blir til 18.August, så får med oss Oldtimer og DTM, men har fåreløpig ikke no sted å bo :?
Er det noen som har no stall tipps, så trenger jeg det NÅ :wink:
(har satt en tysker "Oliver" på spaning, så håper svar innen et parr dager derfra)
Anders Gullstein og undertegnede har planer om en tur for å se old-timern. Var opprinnelige en større gjeng, så har booket en del hotelrom i Cochem i Moseldalen som er ledige. Er riktignok 45 minutter å kjøre til Ringen tror jeg.

Vi satser på å ta fly 6.8 fra Sandefjord til Frankfurt-Hahn, og hjem igjen 10.8. Noen som kunne tenkte seg å være?
Jan-Erik Hansen
'05 Porsche Boxster S
Tiger
Posts: 551
Joined: 07 Apr 2007 16:44

Hotel

Post by Tiger »

Tror dere må se dere om etter rom nede ved Mosel, alt rundtforbi Adenau - Nürburg er vel opptatt, men hotellene får jo alltid avbestillinger. Tror dere finner noe rundt Cochem, begge veier langs med elva. Det er 40 min fra Cochem til Nürburg.

Dere treffer meg den 15-17.08, bor på Ringhaus den helgen og bilen er lett å kjenne igjen.

Jeg skal forøvrig på Impreza treffet på Rudskogen den 12.08 også, så er du der kan man jo prates hvis du er der med Impreza'n.

Mvh Torgeir
Last edited by Tiger on 09 Jul 2009 22:51, edited 1 time in total.
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT* :-)
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Post by Morten H »

Takk for nyttige tipps 8)
Snakkes!!
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
Tiger
Posts: 551
Joined: 07 Apr 2007 16:44

18-20.09

Post by Tiger »

Det er mulig jeg drar nedover sammen med noen av gutta i Nissan klubben helgen 18-20.09 også, åpningstidene for fredag og lørdag er ok fra 14:00 tiden til kveld og hele søndagen.

EDIT: Hotel og ferge bestilt! :D

TH :D
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT* :-)
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
Tiger
Posts: 551
Joined: 07 Apr 2007 16:44

Dekk

Post by Tiger »

Endelig fant jeg noen som leverer slicks i Adenau. Rent4ring selger Toyo R888: 4 stk 245/40R18 på felg til 9000,- NOK er billig og greit.

Kjører natta ned og er fremme i Adenau lørdags morgen den 15.08, rett til dem, få nye dekk og satt dem på bilen med det samme, så slipper jeg å skifte dem selv. Rett til Ringhaus, noen timer på puten, ut og kjøre på ettermiddagen.

TH :D
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT* :-)
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Post by Iceman »

Da er alt booket og klart.
Reiser ned 6.Aug, og hjem rundt 26.Aug.
Fant et flott hus i Cochem, så nå har vi et sted å sove Impreza Rx(Morten)

Det hele starter med Old timer Grand Prix, helgen etter er det DTM, men tror dere ikke vi også fikk med oss LeMans European Series 1000km.
http://www.avd.de/ogpracing/english/index.html
http://www.dtm.com/
http://www.1000km-nuerburgring.de/


Ser at det er flere fra NSK som skal bo i Cochem i Moseldalen, det hadde vært hyggelig om vi alle møtes i hotel Baren en kveld.

Dette tror jeg blir noen fantastiske uker, i og på Ringen.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Tiger
Posts: 551
Joined: 07 Apr 2007 16:44

Nurburg

Post by Tiger »

Jeg bor i Nürburg helgen 15-17, på Ringhaus som vanlig, jeg bor der så ofte at jeg får rabatt :-). Andre helgen, 21-23 bor jeg hos Sliders Guesthouse. (Brendan).

TH
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT* :-)
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Nurburg

Post by Iceman »

Er å treffe på 90185223 i Tyskland i perioden 6-26August, så det er bare å ta kontakt.
Kansje vi kunne samles på Pistenklause en kveld, da det alltid er hyggelig å møte andre bilinteresserte.

Mvh

Henrik Madsen.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Tiger
Posts: 551
Joined: 07 Apr 2007 16:44

Nurburgring

Post by Tiger »

Hei Henrik, vi treffes nok inne på banen / parkeringen i løpet av de dagene.
Jeg slår nok på tråden også hvis jeg ikke treffer dere på lørdag.
Alltid kjekt å treffe nye folk med samme interresse, og Pistenklause er jeg innom alltid sammen med bekjente.

Jeg har etter hvert fått mange venner og bekjente fra hele verden som jeg holder kontakten med via internett. De fleste via Ringers Forum.

Jeg er nok i gang å kjøre litt utpå dagen den 15.08. Annkommer Adenau lørdagsmorgen, skal innom Rent4Ring å kjøpe 4 Toyo R888 dekk og få lagt om disse på bilen. Har med meg ett sett med banedekk. Deretter opp å sjekke inn på ringhaus og få noen timer på puten. Kjører non stop hele natt til lørdag fra Hirtshals.

Mvh Torgeir Hole
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT* :-)
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
User avatar
Jan-Erik
Posts: 81
Joined: 06 Apr 2003 18:13
Location: Sundvollen
Contact:

Post by Jan-Erik »

Iceman wrote: Ser at det er flere fra NSK som skal bo i Cochem i Moseldalen, det hadde vært hyggelig om vi alle møtes i hotel Baren en kveld.

Dette tror jeg blir noen fantastiske uker, i og på Ringen.
Vi må få til det. Anders Gullstein og jeg skal bo på Park Hotel i Cochem. Er ikke så heldige som dere og får med DTM også, kun Old-Timer'n. Jeg har tlf 41564888 forøvrig.
Jan-Erik Hansen
'05 Porsche Boxster S
arildh
Posts: 278
Joined: 27 Apr 2005 07:57
Location: Oslo

Post by arildh »

Vi treffes kanskje ved Grüne Hölle. Mye nordmenn der under Oldtimer'n de to siste årene.
- 06 MX-5
User avatar
Skap Råner
Posts: 7
Joined: 14 May 2007 20:05

Post by Skap Råner »

arildh wrote:Vi treffes kanskje ved Grüne Hölle. Mye nordmenn der under Oldtimer'n de to siste årene.
Snakkes på Cherie Bar :)
Ringer
Tiger
Posts: 551
Joined: 07 Apr 2007 16:44

På vei

Post by Tiger »

Da drar jeg for siste gang i år, nedover på torsdag 17 og blir der til 21.09.

Skal skvise siste livskiten av motoren før den detter sammen for vinterens oppbygging igjen.... bank i bordet.

TH :D
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT* :-)
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
Knuts
Posts: 309
Joined: 03 Aug 2004 07:34

Post by Knuts »

Mulig jeg og en kamerat tar en tur nedover nå til helgen i en Works Cooper S. Noen andre som skal nedover?

Mvh

Knut S
Knuts
Posts: 309
Joined: 03 Aug 2004 07:34

Post by Knuts »

Da er de glade amatører tilbake fra ringen med både liv og bil i behold.
Må dessverre si jeg er litt skuffet over utviklingen på ringen. Er jo blitt rene Disneyland. Er jo nesten ikke bilnerder igjen men har blitt et familiested. Synd.
Når det gjelder kjøring fikk vi hele 8 runder fordelt på to dager. Var ulykker hele tiden da det regnet og var kaldt og banen var mer stengt enn åpen. Ene dagen var den oppe i hele 7 minutter. Det må være rekord.
Når det gjelder bilen må den få skryt. Var kun to biler som passerte oss hele dagen. Ikke dårlig av en Mini. Ferrarier og Porscher fløy til alle kanter der vi kom.
Gjorde også 237(GPS) på autobahn. Ikke dårlig av en konebil.
Må si full Works pakke på Mini funker. Null krenging, stiv som F og sykt bra bremser. Eneste minuset er at baken er minst sagt levende når man bremser før Schwedekreutz i 230(meteret). Hørte at Winkelhock junior mistet sin her i løp og lettet og fløy over tretoppene og landet bak dem og voltet seks ganger. Er nok en grunn til at de Cupbilene har stor bakspoiler.

Mvh

Knut S
Grazat konebil fahrer
Post Reply