Sesongen 2004
Sesongen 2004
Da har racingkomiteen hatt møte for å evaluere sesongen 2003 og å planlegge sesongen 2004.
Dere har noe å glede dere til hvis vi får det som vi vil:
- 5 treff på Rudskogen
- 1 treff i Sverige
- Sprintrace-cup på 3 av treffene på Rudskogen
Vi skal også forsøke å forbedre arrangementene bl.a. ved å utøke antallet medlemmer av racingkomiteen fra 4 til 7, bl.a. for å håndtere en forbedret form for teknisk kontroll av biler og opplæring av flaggvakter mhp. å øke bruken av blåflagg.
Nå er det bare 7 måneder igjen til neste banetreff...
Dere har noe å glede dere til hvis vi får det som vi vil:
- 5 treff på Rudskogen
- 1 treff i Sverige
- Sprintrace-cup på 3 av treffene på Rudskogen
Vi skal også forsøke å forbedre arrangementene bl.a. ved å utøke antallet medlemmer av racingkomiteen fra 4 til 7, bl.a. for å håndtere en forbedret form for teknisk kontroll av biler og opplæring av flaggvakter mhp. å øke bruken av blåflagg.
Nå er det bare 7 måneder igjen til neste banetreff...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Hei!
Det er bra! Ble litt skremt på siste banetreff 2 sept. Det var en del som trudde dem var "alene" på banen. Vet ikke om det var en glipp fra NSK, men hadde med et ferskt medlem (og er fersk selv, men har kjørt på bane i PCN regi) som ikke fikk noen instruksjon (førermøte) om banen, oppførsel (forbikjørings-soner) og flagg. Hadde aldri kjørt på bane før!
Sikkerhet på banen bør vel være 1 prioritet!
Men det er sikkelig morro og fint at dere arrangerer slike banetreff, for man lærer mye om bilen og seg selv!
Det er bra! Ble litt skremt på siste banetreff 2 sept. Det var en del som trudde dem var "alene" på banen. Vet ikke om det var en glipp fra NSK, men hadde med et ferskt medlem (og er fersk selv, men har kjørt på bane i PCN regi) som ikke fikk noen instruksjon (førermøte) om banen, oppførsel (forbikjørings-soner) og flagg. Hadde aldri kjørt på bane før!
Sikkerhet på banen bør vel være 1 prioritet!
Men det er sikkelig morro og fint at dere arrangerer slike banetreff, for man lærer mye om bilen og seg selv!
Problemet med disse kveldstreffene (du var på et slikt! ) er at det er begrenset med tid. Vi har diskutert å ha flere førermøter, men det er ikke praktisk gjennomførbart. De som ikke er møtt opp til førermøtet som alltid avholdes før noen slipper ut på banen, d.v.s. ca kl. 17:00, får ikke deltatt på noe førermøte. Så moralen er vel: Møt opp i tide...
Uansett er man velkommen til å ta kontakt med en av de mange med gul vest for å spørre om hvordan ting foregår. Hyggelig at du hadde det moro likevel, håper å se deg/dere igjen neste år.
Uansett er man velkommen til å ta kontakt med en av de mange med gul vest for å spørre om hvordan ting foregår. Hyggelig at du hadde det moro likevel, håper å se deg/dere igjen neste år.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Hei igjen!
Yes, det var kveldstreff! Har vært på 2 helgetreff og da var det ikke det samme problemet.
Er det ikke bare og sette en "dead-line" eller spørre folk om dem har vært på banetreff før når dem betaler? Eller gjøre som i PCN der alle deltakere får et hefte som blir signert av instruktørene for hvert banetreff. Man begynner i N (nybegynner) videre etter min 2 banetreff på hver bane (Våler. Rudskogen etc.) U (uerfarne) og videre til R (rutinerte). Man blir henvist plass i rekker for N, U og R. Man kjører 10-15 min på bane for N. Flagger av løpet. Så U (som står klar i depoet) 10-15 min. osv.
Når man kommer så får men et program om når de enkelte grupper starter. Og så blir det litt prat mellom heatene Og jeg trur at når dette blir kjent, at folk med biler som dem er litt redd for også kommer. Ergo flere deltakere feks. Egen V (veteranklasse)
Da kan man få litt kontroll på deltagerne og at N har førermøte og gjennomgang av banen og forbikjørings soner. Har vært flaggvakt i slakter`n på Rudskogen og der var det noen episoder som ikke gikk helt etter læreboka
Men dette er bare noen tanker.
Yes, det var kveldstreff! Har vært på 2 helgetreff og da var det ikke det samme problemet.
Er det ikke bare og sette en "dead-line" eller spørre folk om dem har vært på banetreff før når dem betaler? Eller gjøre som i PCN der alle deltakere får et hefte som blir signert av instruktørene for hvert banetreff. Man begynner i N (nybegynner) videre etter min 2 banetreff på hver bane (Våler. Rudskogen etc.) U (uerfarne) og videre til R (rutinerte). Man blir henvist plass i rekker for N, U og R. Man kjører 10-15 min på bane for N. Flagger av løpet. Så U (som står klar i depoet) 10-15 min. osv.
Når man kommer så får men et program om når de enkelte grupper starter. Og så blir det litt prat mellom heatene Og jeg trur at når dette blir kjent, at folk med biler som dem er litt redd for også kommer. Ergo flere deltakere feks. Egen V (veteranklasse)
Da kan man få litt kontroll på deltagerne og at N har førermøte og gjennomgang av banen og forbikjørings soner. Har vært flaggvakt i slakter`n på Rudskogen og der var det noen episoder som ikke gikk helt etter læreboka
Men dette er bare noen tanker.
MVH
E. A.
"Driving a slow car quikly can be more fun than driving a fast car slowly!"
NSK 2852
E. A.
"Driving a slow car quikly can be more fun than driving a fast car slowly!"
NSK 2852
Interessant konsept.
Vi tar med oss dette videre i planleggingen for neste år, takk for innspillet!
Vi tar med oss dette videre i planleggingen for neste år, takk for innspillet!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
- HF-mx5turbo
- Posts: 309
- Joined: 29 Nov 2003 22:55
Vi har allerede en fast deltager med en rød MX5 med turbo, så da har du jo en å måle krefter med.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
- HF-mx5turbo
- Posts: 309
- Joined: 29 Nov 2003 22:55
944 aass wrote:Hei igjen!
Yes, det var kveldstreff! Har vært på 2 helgetreff og da var det ikke det samme problemet.
Er det ikke bare og sette en "dead-line" eller spørre folk om dem har vært på banetreff før når dem betaler? Eller gjøre som i PCN der alle deltakere får et hefte som blir signert av instruktørene for hvert banetreff. Man begynner i N (nybegynner) videre etter min 2 banetreff på hver bane (Våler. Rudskogen etc.) U (uerfarne) og videre til R (rutinerte). Man blir henvist plass i rekker for N, U og R. Man kjører 10-15 min på bane for N. Flagger av løpet. Så U (som står klar i depoet) 10-15 min. osv.
Når man kommer så får men et program om når de enkelte grupper starter. Og så blir det litt prat mellom heatene Og jeg trur at når dette blir kjent, at folk med biler som dem er litt redd for også kommer. Ergo flere deltakere feks. Egen V (veteranklasse)
Da kan man få litt kontroll på deltagerne og at N har førermøte og gjennomgang av banen og forbikjørings soner. Har vært flaggvakt i slakter`n på Rudskogen og der var det noen episoder som ikke gikk helt etter læreboka
Men dette er bare noen tanker.
Interessant og fin tanke, men det lar seg vanskelig gjennomføre. Fordi, vi er ikke mange nok på en slik kveld til at det blir bra. Det blir mye venting og lite kjøring på dem som er svært ivrige.
MInst mulig avbrekk gjør at en får mest mulig kjøring utav 3-4 timer. Så blir det heller opp til flaggvaktene og tilbakemeldinger fra førerne om "bajasser" som trenger mer kursing i gentlemanskjøring.
Hvis en har en hel dag er det lettere å ta det med ro og gjennomføre et slikt opplegg. Da får en kjørt nok uansett.
Har vært på noen kjøringer nå i NSKs regi og synes de gjennomføres ryddig.
Thomas H.
02 Subaru WRX SW
02 Subaru WRX SW
Der er jeg ikke helt enig med deg Thomas. Gjennomgang av banen er kansje ikke så enkelt, men U og R kan begynne og kjøre med en gang, for de har kjørt på banen før! Det er ca 10-15 biler som kan kjøre om gangen! Da har iallefall N tid til gjennomgang av flaggregler og (En plansje over banen) hvor det er lov til og kjøre forbi og hvor det ikke er lov til og kjøre forbi! Hvor flaggvaktene står osv!thomas wrote:Interessant og fin tanke, men det lar seg vanskelig gjennomføre. Fordi, vi er ikke mange nok på en slik kveld til at det blir bra. Det blir mye venting og lite kjøring på dem som er svært ivrige.
Trur ikke det er så mange som blir så veldig "happy" hvis bilen "mangler noen deler etter endt banetreff!
Husk banetreff er ingen "tevling" ( ingen konkuranse)! Det er for og ha det morro på bane! Når folk blir litt skeptiske, så holder dem seg unna!
Gatebil er vel et eksempel på det! Det er ikke mange som vil møte opp på de arrangementene i PCN! Litt synd kansje, men sånn er det. Sjekk:
http://porsche-club-norge.no/forums/viewtopic.php?t=866
MVH Espen
Min mening: Opplegget til NSK fungerer bra som det er! Det tar for lang tid og krever for mye ressurser å organisere for mye. Stort sett er det greie folk på treffene til NSK, jeg har vært med over 3-4 sesonger og aldri hørt om platekontakt.
Jeg var med på et PCN treff på Vålerbanen, og der forsvant det mye tid til organisering. Tid som man kunne brukt på banen istedet...?
Jeg var med på et PCN treff på Vålerbanen, og der forsvant det mye tid til organisering. Tid som man kunne brukt på banen istedet...?
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
- HF-mx5turbo
- Posts: 309
- Joined: 29 Nov 2003 22:55
Det er dette som er utgangspunktet mitt for dette innlegget. Altså sikkerhet!jeg wrote:Det var en del som trudde dem var "alene" på banen. Vet ikke om det var en glipp fra NSK, men hadde med et ferskt medlem (og er fersk selv, men har kjørt på bane i PCN regi) som ikke fikk noen instruksjon (førermøte) om banen, oppførsel (forbikjørings-soner) og flagg. Hadde aldri kjørt på bane før!
Er helt enig, men hvis noen ikke vet hva gult flagg eller blått flagg er, så er det vel et tidsspørsmål før det skjer.hmhaga wrote:Stort sett er det greie folk på treffene til NSK, jeg har vært med over 3-4 sesonger og aldri hørt om platekontakt.
Jeg har full forståelse for det med tid og kjøring. Det er vel det folk som er medlem i NSK egentlig vil, og de fleste har peiling på regler og banekjøring.
Men mitt utgangspunkt var at jeg var flaggvakt i slakteren, og det var ikke de som forårsaket noen "nestenulykker" som unngikk noen episoder
som fort kunne bli platekontakt, men erfarne (les kjørt på bane før) som var våkne og med litt flaks, som gjorde at det ikke ble det!
Hva med uerfarne folk i samme situasjon?
MVH
E. A.
"Driving a slow car quikly can be more fun than driving a fast car slowly!"
NSK 2852
E. A.
"Driving a slow car quikly can be more fun than driving a fast car slowly!"
NSK 2852
Neida, vi er ikke så veldig uenige. Det jeg mener er, dropp klassifiseringa. Det skaper ofte mer forvirring og kø. Men for all del, ha et bra/bedre opplegg for grunnopplæring i flagg og "gentlemannskjøring" for dem som ikke har deltatt tidligere. (eller få ganger)944 aass E wrote:
Der er jeg ikke helt enig med deg Thomas. Gjennomgang av banen er kansje ikke så enkelt, men U og R kan begynne og kjøre med en gang, for de har kjørt på banen før! Det er ca 10-15 biler som kan kjøre om gangen! Da har iallefall N tid til gjennomgang av flaggregler og (En plansje over banen) hvor det er lov til og kjøre forbi og hvor det ikke er lov til og kjøre forbi! Hvor flaggvaktene står osv!
Trur ikke det er så mange som blir så veldig "happy" hvis bilen "mangler noen deler etter endt banetreff!
Husk banetreff er ingen "tevling" ( ingen konkuranse)! Det er for og ha det morro på bane! Når folk blir litt skeptiske, så holder dem seg unna!
Gatebil er vel et eksempel på det! Det er ikke mange som vil møte opp på de arrangementene i PCN! Litt synd kansje, men sånn er det. Sjekk:
http://porsche-club-norge.no/forums/viewtopic.php?t=866
MVH Espen
Har arrangert 4-5 banekjøringer selv, og sef lagt vekt på dette. Disse har gått veldig fint for seg, selv med deltagere med mye erfaring og folk helt uten.
3 timers økter på Rudskogen blir litt spesielt. En kan ikke bruke 1-2 timer på orging da. Da det tar meg tre timer å komme dit, blir det mye skuliking fra jobb hvis det skulle startet enda tidligere. Det gjelder sikkert flere.
Som du skriver, Gatebil er eksempelet på banetreff heller ikke jeg vil delta på.
Thomas H.
02 Subaru WRX SW
02 Subaru WRX SW
Det er bra vi ikke er så uenig da!thomas wrote: Vi er ikke så veldig uenige! Videre:3 timers økter på Rudskogen blir litt spesielt. En kan ikke bruke 1-2 timer på orging da.
Hvis man må bruke 1-2 timer på flaggregler og hvor flaggvaktene står så har dem ikke noe og gjøre på banetreff!
Dette kan gjøres på 15 min.
I mellomtiden så kan de erfarne og rutinerte kjøre med en gang.
De banetreffene jeg har vært på (2 helger og 2 ettermiddager) har det vært + 30 biler. Og +30 biler kommer ikke på banen samtidig.
Det er også lurt og spare både bil og sjåfør . så 10 til 15 min økt er vel bra!
det er sånn ca. 9 til 14 runder det! Og venting blir det uansett!
Og for at det ikke er noen tvil, så er jeg evig takknemlig for at NSK arrangerer banetreff!
Gleder meg til sommeren!
MVH
E. A.
"Driving a slow car quikly can be more fun than driving a fast car slowly!"
NSK 2852
E. A.
"Driving a slow car quikly can be more fun than driving a fast car slowly!"
NSK 2852