Rudskogen Motorpark - visualisering
- Lille Trille
- Posts: 316
- Joined: 19 Feb 2005 10:50
- Location: Oslo
- Contact:
Rudskogen Motorpark - visualisering
Hei,
Fant denne siden etter litt surfing på nett. Firmaet har visualisert hvordan det den nye Rudksogen kommer til å se ut:
http://www.holografisk.no/indexvisualisering.html
Synes dette ser spennende ut.
Fant denne siden etter litt surfing på nett. Firmaet har visualisert hvordan det den nye Rudksogen kommer til å se ut:
http://www.holografisk.no/indexvisualisering.html
Synes dette ser spennende ut.
- spitfire 2,4
- Posts: 315
- Joined: 09 Nov 2006 22:56
- Location: Gjøvik
Det første som jeg reagerer på er dette, håper ikke jeg vil kræsje i et av de trærne på den racebanen(ikke at min bil noengang blir ferdig da ) er en grunn til at gamle racebaner er stengt, er noen gamle stjernesjåfører som har mistet livet pga det.
Er nok kanskje for å "visualisere" verket for det ser jo fint ut da det skal jeg ærlig innrømme.
Hvor publikumsvennlig det er vet ikke jeg, for jeg fikk ikke med meg hvor de skal være.
Huff nå hørtes jeg veldig negativ ut men de vet vel hva de gjør de som skal evt bygge dette mesterverket og de ivaretar vel sikkerheten til sjåfører og publikum.Et kjempeprosjekt er dette uten tvil.
Mvh Ketil
Er nok kanskje for å "visualisere" verket for det ser jo fint ut da det skal jeg ærlig innrømme.
Hvor publikumsvennlig det er vet ikke jeg, for jeg fikk ikke med meg hvor de skal være.
Huff nå hørtes jeg veldig negativ ut men de vet vel hva de gjør de som skal evt bygge dette mesterverket og de ivaretar vel sikkerheten til sjåfører og publikum.Et kjempeprosjekt er dette uten tvil.
Mvh Ketil
Ketil Frengen tlf 90974203
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L
-
- Posts: 141
- Joined: 09 May 2005 21:10
Rudskogen --
Dette ser jo lovende ut, bortsett fra skogen så tett inn mot banen.
Det vil for det første gjøre banen lite publikumsvennlig - du ser
stort sett bare den nærmeste delen av banen. Videre vil dette medføre
vanskelige lysforhold med stadig veksling mellom sol og skyggepartier.
Det største og alvorligste problemet vil imidlertid oppstå etter et kort
regnskyll med påfølgende sol og stor forskjell i opptørkingen av
dekket, men dette kan jo også bli rimelig publikumsvennlig!!!
Petter
Det vil for det første gjøre banen lite publikumsvennlig - du ser
stort sett bare den nærmeste delen av banen. Videre vil dette medføre
vanskelige lysforhold med stadig veksling mellom sol og skyggepartier.
Det største og alvorligste problemet vil imidlertid oppstå etter et kort
regnskyll med påfølgende sol og stor forskjell i opptørkingen av
dekket, men dette kan jo også bli rimelig publikumsvennlig!!!
Petter
- Ole-Jørgen
- Posts: 42
- Joined: 04 Mar 2003 13:59
- Location: Bøverbru
- Contact:
tror det er prosjektert byggestart til neste år, men det mangler nok fortsatt en del $$ for å fullføre dette store prosjektet.
Etter å ha kjørt løp der i helgen så mener jeg fortsatt at med en moderat investering i å forbedre banen (rette ut noen svinger, lage litt bedre avkjøringssoner), legge det bedre til rette for publikum (tribuner, dasser, kiosker, bedre speakeranlegg, og så bruke en litt større pott på markedsføring/arrangement så måtte man ikke ta i så voldsomt for å snu dette til et sted hvor det er mulig å tjene penger på racing.
NSK klarte dette kjempefint på CSM for et par år siden. Banen kunne blitt riktig så morsom ved å snu kjøreretningen, samt revidere S'en på baksiden og langsvingen til noe mer racingvennlig. Tror neppe F1-spec prosjektet noensinne blir noe av...
Min mening
Etter å ha kjørt løp der i helgen så mener jeg fortsatt at med en moderat investering i å forbedre banen (rette ut noen svinger, lage litt bedre avkjøringssoner), legge det bedre til rette for publikum (tribuner, dasser, kiosker, bedre speakeranlegg, og så bruke en litt større pott på markedsføring/arrangement så måtte man ikke ta i så voldsomt for å snu dette til et sted hvor det er mulig å tjene penger på racing.
NSK klarte dette kjempefint på CSM for et par år siden. Banen kunne blitt riktig så morsom ved å snu kjøreretningen, samt revidere S'en på baksiden og langsvingen til noe mer racingvennlig. Tror neppe F1-spec prosjektet noensinne blir noe av...
Min mening
Birger Knutsen
1965 Morris Cooper S
1965 Morris Cooper S
- spitfire 2,4
- Posts: 315
- Joined: 09 Nov 2006 22:56
- Location: Gjøvik
- spitfire 2,4
- Posts: 315
- Joined: 09 Nov 2006 22:56
- Location: Gjøvik
Typisk at det skulle være noe slik der daSkrotnisse wrote:er nok heller noe som ligner på en pilspiss eller noe såntspitfire 2,4 wrote:Har de funnet noe hærlig sportsvognmateriale i grunnen der eller en gammel 917 eller gt40 eller noe annet moro
Ketil
De får finne frem spiseskjeene sine og grave opp det de skal ta vare på da (helst så fort som mulig )
Hvis det er noen som vet hva det er som er funnet kunne de ikke ta og gi et hint her da?
Ketil
Ketil Frengen tlf 90974203
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L
de begynner med den nye depot plassen på andre siden av dagens depo nå i høst.
samt at banetraseen er snart ferdig hogd ut i skauen rundt banen. så tror nok den nye banen kommer. planen er å stenge rudskogen fra gatebil treffet i september neste år til juni 2009 eller noe sånt. da skal steg 1 av banedelen bygges ut. noe som innebærer en veldig fet sløyfe
JT
samt at banetraseen er snart ferdig hogd ut i skauen rundt banen. så tror nok den nye banen kommer. planen er å stenge rudskogen fra gatebil treffet i september neste år til juni 2009 eller noe sånt. da skal steg 1 av banedelen bygges ut. noe som innebærer en veldig fet sløyfe
JT