Omorganisering av forumet

Her finner du informasjon fra webmaster som berørere NSKs websider og forumet

Moderator: inge

Post Reply
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Omorganisering av forumet

Post by webmaster »

Vi flytter litt rundt på ting igjen - følgende er gjort:

Informasjon
- Forumet og websidene - som før
- Treff og annet (spørsmål til styret tas opp her) - flyttet fra Generelt.

Generelt
- Bilprat (diskusjon relatert til bil slått sammen med GPP)
- Teknisk (NY - tekniske spørsmål og diskusjoner)
- Racing (sammenslåing av Racinggruppa og Challenge - Historisk Rally)
- Multimedia - som før
- Medlemmenes biler / prosjekter - som før
- Spotted - som før. Kanskje blir denne sticky i Bilprat?

Så er det noen tanker rundt å opprette kjøp- og -salgsforum her, evt i kombinasjon med markedssiden på sportsvogn.no, eller kanskje i stedet for. Kjør debatt! :-)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: Omorganisering av forumet

Post by NoBrain »

Jeg støtter en markedsdel der medlemmene kan annonsere kjøp og salg av "Biler" og "Deler" på forumet. I tillegg til sportsvogner så synes jeg også man skal tillate annonser for "entusiastbiler". Definisjon av "entusiastbil" skal være så enkelt at hvis medlemmet mener at det er en entusiastbil så er det det, basta!

Ett kriterium for å åpne for kjøp- og salgsannonser på forumet er at vi definerer noen enkle kjøreregler som vi ber medlemmer følge, f.eks.:

1. "Ikke saboter salgstråder. Er du ikke interessert i varen som selges, synes den er for dyr eller mener det er elendige greier - så skal det uansett ikke kommenteres! Tenk om noen gjør det samme med deg?" (Denne regelen er hentet fra SDCN)
2. Navngi annonser "Selges/kjøpes: <Kort beskrivelse av bil/del>" og oppdater de gjerne til "Solgt/kjøpt: <Kort beskrivelse av bil/del>" etter handel. Muligens bør man sette opp en automatisk regel om at annonser slettes innen x dager.
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Re: Omorganisering av forumet

Post by ElViz »

Det blir sikkert flott :)
Men når jeg prøver å se i "Teknisk" forumet får jeg "You do not have the required permissions to read topics within this forum."
Markedsdel er flott :-)
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: Omorganisering av forumet

Post by NoBrain »

Jeg kommer heller ikke inn på Teknisk når jeg er logget inn på forumet.
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Omorganisering av forumet

Post by webmaster »

Bedre nå?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: Omorganisering av forumet

Post by NoBrain »

Yes :smile:

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: Omorganisering av forumet

Post by NoBrain »

Hmm... Tydeligvis så vises ikke smilies i denne kategorien på web, men de vises på Tapatalk.

Med introduksjon av Teknisk som en egen kategori så har vi flyttet noen gamle tråder fra Bilprat til Teknisk. Siden GPP er blitt borte så vil takhøyden være nokså høy under Bilprat, men vi håper det blir litt mer struktur i diskusjonene under Teknisk. Fint hvis de som poster under Teknisk også lager fornuftige titler.
seight
Posts: 242
Joined: 05 Apr 2004 10:36

Re: Omorganisering av forumet

Post by seight »

Eget område på forumet for kjøp/salg bifalles, det har fungert bra de fleste andre forumene jeg har vært inne på. :)
Har vi i tilegg regler tilsvarer de NoBrain skisserer og moderatorer som følger litt så tror jeg det blir veldig bra :)

[quote="NoBrain"]
Jeg støtter en markedsdel der medlemmene kan annonsere kjøp og salg av "Biler" og "Deler" på forumet. I tillegg til sportsvogner så synes jeg også man skal tillate annonser for "entusiastbiler". Definisjon av "entusiastbil" skal være så enkelt at hvis medlemmet mener at det er en entusiastbil så er det det, basta!

Ett kriterium for å åpne for kjøp- og salgsannonser på forumet er at vi definerer noen enkle kjøreregler som vi ber medlemmer følge, f.eks.:

1. "Ikke saboter salgstråder. Er du ikke interessert i varen som selges, synes den er for dyr eller mener det er elendige greier - så skal det uansett ikke kommenteres! Tenk om noen gjør det samme med deg?" (Denne regelen er hentet fra SDCN)
2. Navngi annonser "Selges/kjøpes: <Kort beskrivelse av bil/del>" og oppdater de gjerne til "Solgt/kjøpt: <Kort beskrivelse av bil/del>" etter handel. Muligens bør man sette opp en automatisk regel om at annonser slettes innen x dager.
[/quote]
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Omorganisering av forumet

Post by webmaster »

Ingen andre med meninger rundt temaet? Dette skal diskuteres på styremøte i morgen, så hvis noen har noe de vil påvirke styret med er det tiden for det nuh! :P
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Re: Omorganisering av forumet

Post by ElViz »

Forslaget har min stemme :)
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Omorganisering av forumet

Post by rayb »

Jeg for min del synes en avdeling for kjøp og salg er på sn plass. Vi er ikke så mange her inne at spam vil bli noe problem tror jeg.

Pluss at den eksisterende kjøp og salg-siden våre er litt.... utdatert?

Så ja fra meg for hva det er verd.....
jonr
Posts: 159
Joined: 17 May 2009 17:36

Re: Omorganisering av forumet

Post by jonr »

Enig i at forum for kjøp/salg kunne være av interesse. Vil nok bli mye mer hensiktsmessig enn slik det er nå.
Post Reply