Ny design!

Her finner du informasjon fra webmaster som berørere NSKs websider og forumet

Moderator: inge

User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Ny design!

Post by webmaster »

Som dere kanskje har fått med dere har websiden fått nytt design, med ny logo og nye farger.

Web-designmesteren er Svein Erling Lode, all ære til ham for det!

Logoen er utformet av firmaet Gazoline, og en riktig frisk sak har det blitt, og adskillig mer tidløs enn den gamle.

Så nå er det fritt frem for ros og ris! :-)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
marius
Posts: 98
Joined: 05 Mar 2003 00:20
Location: haslum

Post by marius »

Forst trodde jeg det var Toyoteligaen som hadde vært framme med en TRD avart :lol:
Men når jeg nå har blitt mer vant til den synes jeg den er riktig tøff,fine farger og tidsepokeløs....vi vil jo ikke bli forvekslet med "messingklubben"NVK....samarbeid ja,låne lokale ja,mange samme interresser ja,men forvekslet..... :roll:
MGB GT 69 C-1005 ,, MGB "works"racing C-1003 .
TorAtle
Posts: 469
Joined: 05 Mar 2003 15:26
Location: Oslo

Post by TorAtle »

Godt jobba!!

Flott ny logo og friske farger på web'n. Klikket litt hist og pist og kunne ikke se noen feil, annet enn at det gamle designet (og logoen) fortsatt henger igjen på diskusjonsforumet. Ellers måtte jeg trykke reload på hovedsiden for å få opp endringene, men det er sikkert en feil hos meg? (bruker Opera)

Så all ære til styret og Lode (samt sikkert et par andre) for et godt stykke arbeid!

Også hører jeg at det er meldt finvær til helgen :-)
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Takk, takk. Reload er ikke unormalt. :-)

Det er meldt penvær til helgen, ja! Husk også å møte opp fredag 7. kl. 18:00 på Vippetangen for kortesje!

PS: Det er meldt at det kommer en Koenigsegg CCR på søndag...:-)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
TorAtle
Posts: 469
Joined: 05 Mar 2003 15:26
Location: Oslo

Post by TorAtle »

Det er meldt at det kommer en Koenigsegg CCR på søndag...
Det ante meg - tror det var Henning som sa i en annen tråd at det kom "noe svensk". Regnet med at det ikke var den nye Volvo'n han siktet til :D
User avatar
scimitar
Posts: 67
Joined: 28 Feb 2003 16:21
Location: Oslo

Nye websider

Post by scimitar »

jeg synes dette ble riktig lekkert. Jeg er nok litt inhabil ,men de web sidene som er converter forløpig, er en fryd og se på. De gamle siden som fortsatt står igjen. Ja de ser virkelig utdaterte ut allerede, helt utrolig! Stor takk til alle som har vært med på dette


Bjørn Riise
:D :wink:
Bjørn Riise
briise@getmail.no
if you run yours fingers over my car
i will run my car over your fingers.
User avatar
Svein Erling
Posts: 466
Joined: 04 Mar 2003 23:58
Location: Trondhjæm
Contact:

Post by Svein Erling »

Det er riktig hyggelig å lese kommentarene, så langt. Selv var jeg meget skeptisk inntil i dag morges, da jeg kom på de siste detaljene. Det er svært ofte detaljene som skiller god design fra dårlig design.

Det er enda mye som må gjøres før alle de mest brukte sidene er klare, men heldigvis er vi fler enn 1 om å utføre alle endringene.

Takk til Jørn og styret for verdifulle tilbakemeldinger underveis i prosessen!
ækt bila har itj baksæta, da e de buss
bilforum.moo.no - NSK Trøndelag - SeaLion 3-hjuling
User avatar
pedern
Posts: 394
Joined: 12 Jan 2004 20:44
Location: Borgen
Contact:

Post by pedern »

Godt jobbet Svein Erling! Keep up the good work!
-72 Volvo 142-110
-91 Ducati 906 Paso
-13 Volkswagen Polo GT
-14 Volvo V60 R-Design AWD
User avatar
944 aass
Posts: 170
Joined: 23 Sep 2003 23:56
Location: Drammen

Post by 944 aass »

Veldig bra!
Mangler bare nytt design her på forumet nå! (Diskusjonsforum)
Keep on the gooooood work! :D
Forandring fryder! :wink:
MVH
E. A.
"Driving a slow car quikly can be more fun than driving a fast car slowly!"
NSK 2852
Warwick
Posts: 10
Joined: 20 Sep 2003 23:24

Post by Warwick »

For å være litt kristisk, så vil jeg si at jeg hadde likt å endre på logoen slik at "Norsk" stod alene på over "NSK", med "Sportsvognklubb" under. Da hadde orddeligsfeilen blitt borte...
Morten Espe

-78 924 NA
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Ahhh....men det står i klubbens lov at det skal skrives slik...(kødder ikke).
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Warwick
Posts: 10
Joined: 20 Sep 2003 23:24

Post by Warwick »

Da så :D
Morten Espe

-78 924 NA
b-havers
Posts: 1229
Joined: 31 Oct 2003 16:56
Location: Hjertet av Follo

Post by b-havers »

...men det ble også på Generalforsamlingen for en håndfull år siden bestemt at Morten Larsen og Fred Ljone skulle se på dette med eventuell ny logo, og legge frem forslag på dette til Generalforsamlingen.

Personlig mener jeg den nye logo'en er altfor glossy og fancy. Jeg får litt 'Too Fast Too Furious' tanker når jeg ser den; og det er vel ikke noe Norsk Sportsvogn Klubb vil bli assosiert med?

Jeg mener det er viktig å beholde klubbens historie og sjel, ikke la alt bli så fint og flott og nytt, det er liksom kun det nye og fancy'e som teller. Store, nye, dyre og raske biler er det som er inn; gamle historiske sportsvogner er ikke lenger så interessante.

Det står vel ingenting i klubbens vedtekter at 'Norsk Sportsvogn' må skrives sammen, men 'klubb' kan stå separat på egen linje. Det står bare at 'Klubbens navn er Norsk Sportsvogn Klubb'. (hvis ikke jeg misforstår Warwick's forslag og Webmaster's svar). Det er dog riktig at Sportsvog og Klubb skrives i to ord.

Ser også at det ønskes velkommen til 'Årets første sportsbiltreff' i klistremerkene som er i bruk - det er vel tyngre å svelge for mange, vil jeg tro.... Vi kjører jo sportsvogner...

Jeg mener vi skal gå tilbake til den nye logoen frem til Generalforsamlingen eventuelt godkjenner å bruke ny logo i klubbsammenheng.

Mye sutring kanskje, men du ba om kommentarer...
/bjørn-anders

"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
User avatar
Ole-Jørgen
Posts: 42
Joined: 04 Mar 2003 13:59
Location: Bøverbru
Contact:

Post by Ole-Jørgen »

Liker den nye logoen godt. Gir assosiasjoner til en svingete landevei...Enkel 'no bullshit' utforming (ikke F&F), med friske og tidløse farger. Strålende med Carburetti som medlemsblad! Forandring fryder,
og dette lover godt for fremtiden. :D
It's not 'bout how fast U go, but how U go fast
User avatar
Jan-Erik
Posts: 81
Joined: 06 Apr 2003 18:13
Location: Sundvollen
Contact:

Post by Jan-Erik »

Syns den nye profileringa er kjempefin jeg. Tok meg litt tid å bli vant til logoen, men kan være fordi jeg først så den på stickersen som ble utdelt ang. Vårmønstringa. Den hadde nemlig litt dårlig trykk / raster.

Hvis man ser på elementene i logoen, så ligner totalt hele logoen på et bilskilt. I tillegg har du S en der som jeg forbinder med nydelige svingete veier hvor MR2-en trives veldig godt. I tillegg er alle bokstavene satt sammen så det ser ut som en vei. Kunne jo lage et produkt med logoen forstørret opp ala disse lekemattene med bilder av veier og slikt på som ungene bruker når de leker med biler. Måtte jo være så stor at også modellbilene til far i målestokk 1:18 kunne kjøre der :-)

Når det gjelder bruken av ordet "sportsbiltreff" på stickersen så er vel det for å fange interessen til en større masse. Nå er jeg såpass ung at jeg ikke har de samme tradisjonene som mange andre kanskje, men er ydmyk og vil at man skal ta vare på de gamle tradisjonene også.

Men skal man sikre rekruttering så må man også fornye seg om klubben skal holde seg i live. Syns det dessverre er for få gamle sportsvogner på en del av aktivitetene, sånn som utemøter og banekjøring f.eks. Synd ikke flere kan ta frem biler som Austin Healey, Spitfire, Morgan, MG-A og B og bli med på utemøtene. Om de syns det blir kjørt i for høyt tempo så får man heller endre på det.

På Øvrevoll kommer derimot sportsvogner av alle slag og aldre, det er noe man vært år gleder seg til. Vi sees der.
Jan-Erik Hansen
'05 Porsche Boxster S
Post Reply