Ringen er klar!
Ringen er klar!
Kom hjem fra Nordschleife-tur med Carburetti for noen timer siden. Kjempefint opplegg for ring-syltapper som meg, og behagelig lite trafikk ifølge ringrever.
Så da er vel 2006-sesongen på Ringen i gang?
Bergwerk
Så da er vel 2006-sesongen på Ringen i gang?
Bergwerk
Så det er der du har vært! Hørte noen rykter om at du var på tur, men ingen sa til meg at det var DER du var. Jeg må ta meg en prat med han som ga deg fri
Ga det mersmak? Kanskje vi klarer å lure deg med en tur nedover i Q2?
Ga det mersmak? Kanskje vi klarer å lure deg med en tur nedover i Q2?
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
- Dag-Henning Nielsen
- Posts: 896
- Joined: 24 Apr 2003 14:44
- Location: Oslo
- Ole-Jørgen
- Posts: 42
- Joined: 04 Mar 2003 13:59
- Location: Bøverbru
- Contact:
I Bergwerk (bildet) er det ingen avkjørinssone. Det finnes noen ganske få, men et godt tips for kjøring på Nordschleife er å holde seg på asfalten.Dag-Henning Nielsen wrote:Har aldri selv kjørt på "Nordschleife". Er det så dårlige avkjøringssoner som det ser ut til på bildet, eller....... ??
DH ( - med plastikbil og "historisk bur"...)
It's not 'bout how fast U go, but how U go fast
- Dag-Henning Nielsen
- Posts: 896
- Joined: 24 Apr 2003 14:44
- Location: Oslo
- ting kan tyde på det.......Det er jo egentlig litt pussig at når de proffe gutta bestemmer seg for at banen er for farlig, inntar amatørene arenaen.........
DH
Godt poeng Mr Nielsen.
De glade amatører blir til De dumme amatører
Men for egen del kan det sies at jeg aldri kjører "race" der. Kjører altså med god margin. Er nok nærmere grensen på Rudskogen, selv om jeg også der liker å ha litt å gå på. Har tilgode å snurre eller kjøre ut på et banetreff.
DH
Godt poeng Mr Nielsen.
De glade amatører blir til De dumme amatører
Men for egen del kan det sies at jeg aldri kjører "race" der. Kjører altså med god margin. Er nok nærmere grensen på Rudskogen, selv om jeg også der liker å ha litt å gå på. Har tilgode å snurre eller kjøre ut på et banetreff.
Ford Escort TwinCam - 69, Ducati 750 Paso "Calzone", Ducati 906 Paso , Porsche 930 -83
Ja, vi har jo ingen peiling på hvor farlig det er...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Det er fint lite avkjøringssoner på banen ja
Verten vår (Ron Simons fra RSRacing) kalte dem "a joke". Imidlertid er det fullt mulig å holde seg på banen hvis man ikke på død og liv skal kjøre om kapp med alt som dukker opp i bakspeilet.
Nordschleife er et fantastisk sted som gir deg sjokk første gang du kommer, uansett hvor mange filmsnutter, bilder og beskrivelser du har sett på forhånd.
Du kan si det sånn: jeg har den aller største respekt for Jørns Elise-runde på knappe ni minutter i fjor høst. Selv om man strengt tatt ikke skal ta tiden
Verten vår (Ron Simons fra RSRacing) kalte dem "a joke". Imidlertid er det fullt mulig å holde seg på banen hvis man ikke på død og liv skal kjøre om kapp med alt som dukker opp i bakspeilet.
Nordschleife er et fantastisk sted som gir deg sjokk første gang du kommer, uansett hvor mange filmsnutter, bilder og beskrivelser du har sett på forhånd.
Du kan si det sånn: jeg har den aller største respekt for Jørns Elise-runde på knappe ni minutter i fjor høst. Selv om man strengt tatt ikke skal ta tiden
Invitasjon ligger i din epostLuigi wrote:Jeg har et bedre forslag: send meg nedover to ganger i året for å rekognosere forholdene. En uke hver gang burde holdeinge wrote: Ga det mersmak? Kanskje vi klarer å lure deg med en tur nedover i Q2?
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)