Smart Roadster fans i klubben?, skjer d no på Vestlandet?

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
truls
Posts: 34
Joined: 16 Feb 2005 18:42
Location: Oslo

Smart Roadster fans i klubben?, skjer d no på Vestlandet?

Post by truls »

Hei

Samboeren fikk jobb på Vestlandet, så jeg og Roadsteren ble en del av flyttelasset.
:lol:
Er det fortsatt en gjeng med Smart Roadster eiere i klubben?

Hvordan er aktiviteten på Vestlandet? Er det noen innbarka NSK vestlendinger her?

Mvh truls
MB SL450 1975
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Husk oljehyre!!! :twisted:
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
Canuto
Posts: 709
Joined: 12 Jan 2005 18:11
Location: Førde

Post by Canuto »

Vet ikke, jeg. Jeg er ihvertfall medlem. Og bor på Vestlandet - litt langt fra Stord da. Har heller ikke Smart heller, men synes det er en flott bil.
Er medlem av og abbonnement på så mye rart jeg. Til 2006 rydder jeg opp. Blir bare noen få igjen. Men, sportsvogn klubben, den blir jeg værende i. Selvsagt.

Fikk faktisk påmeldings-giro til sporvogn klubben for noen dager siden. Hm, jeg har da aldri bedt om å være medlem av noen tog-greier. Måtte se nøyere etter på konvolutten - det var sporsvogn klubben det stod. ÅÅÅÅÅhh! :twisted:
Norsk sporsvogn klubb - NSK.
Får vel betale den da...

Jeg har prøvd å få kontakt med en Smart Roadster eier her, men uten å lykkes foreløpig (lagt lapp på frontruta). Henning lurer på om jeg flørter, men det gjør jeg så aldeles ikke!

Foruten Egilen nedpå Jæderen, er det andre vestlendinger her?

Knud
Caterham 7 Roadsport 1,6 K
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
User avatar
Manque
Posts: 5
Joined: 09 Mar 2005 21:39
Location: OSLO

Post by Manque »

Halla!.


Har vært lite aktiv i det siste. Men e holder fremdeles ut med Smarten, etter en del.......... "en god del" problemer.

In tilvidere står han inne til våren kommer. Brabus på vinterføre var ikke en god ide. Problemet er at intercooleren skraper med seg all snøen på veien. Men kjøeregenskapene er mildt sagt "morro" på vinterføre.
Men med fare for å skade intercooleren er Brabusen inntilvidere byttet ut med den gammer 323.

Men ser lyst på det for snart kommer sommeren også, og jeg vurderer en software oppdatering fra 101 til 130 hester :twisted:


Ha ett godt nytt år folkens!
Smart Roadster Cupe Brabus. Jack Black.
Monoblock VI 205/40x17 FWD 225/35x17 AFT.
700ccm and 101bhp.
"I want to die peacefully in my sleep like my grandad, not kicking and screaming like his passengers"
raadster
Posts: 1
Joined: 17 Jan 2006 22:58

roadster på vinter sa du?

Post by raadster »

Hei!

jeg vurderer sterkt å kjøpe en Smart Roadster (82hk)

Hvordan er denne bilen egentlgi på vinterføre?

manque; Problemet er at intercooleren skraper med seg all snøen på veien. Men kjøeregenskapene er mildt sagt "morro" på vinterføre. - gjelder dette kun bilene 'm' brabus? eller vil dette også gjelde de andre modellene?

Er det noe jeg bør være obs på m denne typen bil?

I så fall blir det uaktuelt da jeg vil ha en bil på vinterføre også :?
User avatar
Manque
Posts: 5
Joined: 09 Mar 2005 21:39
Location: OSLO

Post by Manque »

Hei.

Vell, ikke helt sikker på bakke klaringen på standar roadsteren.
Men må Brabusen min er det en bakkeklaring på 4 cm på intercooleren.
Standar rodasteren har intercooleren en annen plasering, og den har heller ikke de samme skjermene rund og er ikke så senket fra frabrikken.

Så totalt sett er det nokk en bedre vinter bil en Brabusen. Men jeg tror ikke du skal bli overasket om det enkelte dager kan bli problerme med bakkelaring.

Jeg vil også anbefale deg å ta det veldig rolig i starten. For han sitter veldig bra, MEN når han slipper er det ikke noe du kan gjøre. Han slipper HARDT! "regn og venstre i en rund kjøring, og så kommer turboen! da bør der ikke være noe der du kan treffe"

Andre ting som kan være problemer på disse bilene er:
-Defekt dørhåntak.
-Defekt intercooler rør.
-Lekasje på pakningene til taket.

Må er det også slik at BOS. "bertil o sten" ikke har så mye erfaring på disse bilene. Og jeg har også opplevd en del leverings problemer på deler.

Det jeg anbefaler er at du kjøper deg en gammel bil som du bruker om vinteren cd 6000 kr. Og få tak i en billin Roadster fra Tyskland med garanti.

Men det er nokk som med gamle sportsbiler. Ikke alt fungerer samtidig, men når alt virker og solen skinner så glemmer du alle eventuelle problemer.

Selv om dette ikke er en bil som du lager smultringer på tør asvalt, så er det absolutt noe som jeg anbefaler.


Hva er det spesifikt du har vurdert å kjøpe? Får bare si fra om du lurer på no, bynner å få litt erfaringer.
Smart Roadster Cupe Brabus. Jack Black.
Monoblock VI 205/40x17 FWD 225/35x17 AFT.
700ccm and 101bhp.
"I want to die peacefully in my sleep like my grandad, not kicking and screaming like his passengers"
User avatar
truls
Posts: 34
Joined: 16 Feb 2005 18:42
Location: Oslo

Smart på vinterføre

Post by truls »

Hei

Har kjørt 2 forskjellige smarts 82 hk siste 2 vintre. Ikke noe problem på vintern. De er faktisk veldig morsomme, og er ikke for lave. Det er nok en par småting man kan sette fingeren på, men alt i alt er dette en fanatastisk sjarmerende bil, mer sjarmerende enn en mini cooper s 2003 som jeg hadde før. Nå har smart roadster forelskelsen vart såpass lenge, så man ser igjennom disse svakhetene uten problemer.

Klem til å kjøp deg en roadster du også.

Truls :P
MB SL450 1975
User avatar
vids
Posts: 553
Joined: 16 May 2006 11:47
Location: Oslo

Post by vids »

Heisann, plukker opp denne tråden igjen. Vurderer sterkt å "kjøpe en roadster coupe 82hk til kona" (unnskyldning for å kjøpe en ekstra bil til meg), men siden min bil er blitt moddet såpass mye, så trenger jeg en ekstrabil som alltid går. Er dette noe jeg kan forvente av en smart roadster?

Ser at dørhåndtak og pakninger i taket kan være et problem, men det er vel levelig, dog lurer jeg på om må inn på verksted ofte?

Dette er tiltenkt som den "fornuftige" bilen for lange helgeturer, så driftssikkerhet er viktig!
Post Reply