240 turbo tror jeg han skal lete lenge etter i tyskland, men finne sikkert en merkeklubb for de og der nede ogWeezer wrote:Hvorfor ikke noe så basic som Volvo 240 turbo..?
Driftsikker, billig og enkel å trimme og vedlikeholde.
Og sist, men ikke minst ...aerodynamisk tihi
2 dørs Nürburgring leketøy
Leie ut en C7? Så gal har man vært
Hva med å importere denne da ? Fra USA...
http://qcma.eventhorizon.ca/modules....view_photo.php
http://qcma.eventhorizon.ca/modules....view_photo.php
Når tid ble det billig å holde en sierra coswort? Man må jo være utdannet mekaniker for å eie noe slik!!!ant wrote:2WD Ford Sierra Cosworth er jo et kjempealternativ....billig både i drift og innkjøp....lett og serve også. Går i tillegg temmelig greit i originalt stand med 204/220 hk, samt at det er nesten ubegrensede mengder motorsport/oppgraderings deler på markedet.....ett 330hk-kit ferdig montert ligger på ca 10000,-NOK.....
kjører mr2mk1 86mod
Porsche 944!Andre wrote:Når tid ble det billig å holde en sierra coswort? Man må jo være utdannet mekaniker for å eie noe slik!!!ant wrote:2WD Ford Sierra Cosworth er jo et kjempealternativ....billig både i drift og innkjøp....lett og serve også. Går i tillegg temmelig greit i originalt stand med 204/220 hk, samt at det er nesten ubegrensede mengder motorsport/oppgraderings deler på markedet.....ett 330hk-kit ferdig montert ligger på ca 10000,-NOK.....
Porsche 944!
Så blir man godt likt av tyskerne også!
Og servicen er der i gården er helt topp, etter det jeg har hørt.
Husk, at dette er juvelen når der gjelder tysk bilindustri!
Så Porsche er "safe" enten du velger 356, 911,912, 914, 924, 928, 944, eller 968!
For ikke og snakke om kvalitet
MVH
E. A.
"Driving a slow car quikly can be more fun than driving a fast car slowly!"
NSK 2852
E. A.
"Driving a slow car quikly can be more fun than driving a fast car slowly!"
NSK 2852
Jeg har kjørt Cosworth i halvannet år nå, med et relativt moderat oppsett.....og har egentlig ikke skrudd veldig mye bortsett fra en motoroverhaling ifjor vinter.....
Kjøpte nyoverhalt gearkasse fra England- kosta ca 7000 kr i byttesystem....
Portet og preparerte toppen, inklusive sliping av ventilseter, bytte av ventiltetninger osv, jobben ble gjort hos en meget kjent motorbygger- 6000 kr. Jobben som ble gjort på denne toppen er brukbart til i overkant av 500hk....
Det som i korte trekk ble gjort med resten av motoren var:
Dekomping av stempler, polering av veiv,nye lager, ny oppgradert toppakning, forsterkede topplokksbolter, nytt større innsug for økt effekt...nye ringer+++++havnet på rundt 10000 kr......synes ikke dette er spesielt dyrt jeg, med tanke på at dette nå er en motor som med en større turbo(ca 10000kr) enn den jeg for tiden har kjørt med vil gi rundt 410-420 hk...
Tror vel egentlig ikke en cosworth trenger noe særlig mere "skruing" enn noe annet.......men mulig jeg har helt feil.....ikke er jeg utdannet bilmekaniker heller, men noe så upraktisk som sivilingeniør....
Kjøpte nyoverhalt gearkasse fra England- kosta ca 7000 kr i byttesystem....
Portet og preparerte toppen, inklusive sliping av ventilseter, bytte av ventiltetninger osv, jobben ble gjort hos en meget kjent motorbygger- 6000 kr. Jobben som ble gjort på denne toppen er brukbart til i overkant av 500hk....
Det som i korte trekk ble gjort med resten av motoren var:
Dekomping av stempler, polering av veiv,nye lager, ny oppgradert toppakning, forsterkede topplokksbolter, nytt større innsug for økt effekt...nye ringer+++++havnet på rundt 10000 kr......synes ikke dette er spesielt dyrt jeg, med tanke på at dette nå er en motor som med en større turbo(ca 10000kr) enn den jeg for tiden har kjørt med vil gi rundt 410-420 hk...
Tror vel egentlig ikke en cosworth trenger noe særlig mere "skruing" enn noe annet.......men mulig jeg har helt feil.....ikke er jeg utdannet bilmekaniker heller, men noe så upraktisk som sivilingeniør....
Kan jo hende du har vært heldig , men de fleste cosworther er brukt svært hardt med dertil slitasje på driverk osv, jeg har ingen annen erfaring med cosworth bortsett fra at jeg har to kompiser som kjører cosworth og jeg synes ikke de gjør annet en å stå å skru... Men behandler man bilen pent så er det sikkert like holdbart som noe annet , poenget er vel bare det at man kjøper vel neppe en slik bil for å kjøre pent.
kjører mr2mk1 86mod