2 dørs Nürburgring leketøy

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
Rune R.
Posts: 430
Joined: 05 Mar 2003 11:42

Post by Rune R. »

Weezer wrote:Hvorfor ikke noe så basic som Volvo 240 turbo..?
Driftsikker, billig og enkel å trimme og vedlikeholde.
Og sist, men ikke minst ...aerodynamisk :wink: tihi
240 turbo tror jeg han skal lete lenge etter i tyskland, men finne sikkert en merkeklubb for de og der nede og :twisted:
Leie ut en C7? Så gal har man vært
User avatar
tomb
Posts: 149
Joined: 07 Mar 2005 19:51
Location: Moss
Contact:

Post by tomb »

Hva med å importere denne da ? Fra USA...
http://qcma.eventhorizon.ca/modules....view_photo.php
Andre
Posts: 28
Joined: 07 Jun 2005 15:02

Post by Andre »

ant wrote:2WD Ford Sierra Cosworth er jo et kjempealternativ....billig både i drift og innkjøp....lett og serve også. Går i tillegg temmelig greit i originalt stand med 204/220 hk, samt at det er nesten ubegrensede mengder motorsport/oppgraderings deler på markedet.....ett 330hk-kit ferdig montert ligger på ca 10000,-NOK.....
Når tid ble det billig å holde en sierra coswort? Man må jo være utdannet mekaniker for å eie noe slik!!!
kjører mr2mk1 86mod
User avatar
944 aass
Posts: 170
Joined: 23 Sep 2003 23:56
Location: Drammen

Post by 944 aass »

Andre wrote:
ant wrote:2WD Ford Sierra Cosworth er jo et kjempealternativ....billig både i drift og innkjøp....lett og serve også. Går i tillegg temmelig greit i originalt stand med 204/220 hk, samt at det er nesten ubegrensede mengder motorsport/oppgraderings deler på markedet.....ett 330hk-kit ferdig montert ligger på ca 10000,-NOK.....
Når tid ble det billig å holde en sierra coswort? Man må jo være utdannet mekaniker for å eie noe slik!!!
Porsche 944!
Porsche 944!
Så blir man godt likt av tyskerne også!
Og servicen er der i gården er helt topp, etter det jeg har hørt.
Husk, at dette er juvelen når der gjelder tysk bilindustri!
Så Porsche er "safe" enten du velger 356, 911,912, 914, 924, 928, 944, eller 968!
For ikke og snakke om kvalitet :P
MVH
E. A.
"Driving a slow car quikly can be more fun than driving a fast car slowly!"
NSK 2852
ant
Posts: 4
Joined: 05 Dec 2005 05:32
Location: Larvik

Post by ant »

Jeg har kjørt Cosworth i halvannet år nå, med et relativt moderat oppsett.....og har egentlig ikke skrudd veldig mye bortsett fra en motoroverhaling ifjor vinter.....
Kjøpte nyoverhalt gearkasse fra England- kosta ca 7000 kr i byttesystem....

Portet og preparerte toppen, inklusive sliping av ventilseter, bytte av ventiltetninger osv, jobben ble gjort hos en meget kjent motorbygger- 6000 kr. Jobben som ble gjort på denne toppen er brukbart til i overkant av 500hk....

Det som i korte trekk ble gjort med resten av motoren var:

Dekomping av stempler, polering av veiv,nye lager, ny oppgradert toppakning, forsterkede topplokksbolter, nytt større innsug for økt effekt...nye ringer+++++havnet på rundt 10000 kr......synes ikke dette er spesielt dyrt jeg, med tanke på at dette nå er en motor som med en større turbo(ca 10000kr) enn den jeg for tiden har kjørt med vil gi rundt 410-420 hk...

Tror vel egentlig ikke en cosworth trenger noe særlig mere "skruing" enn noe annet.......men mulig jeg har helt feil.....ikke er jeg utdannet bilmekaniker heller, men noe så upraktisk som sivilingeniør....
Andre
Posts: 28
Joined: 07 Jun 2005 15:02

Post by Andre »

Kan jo hende du har vært heldig , men de fleste cosworther er brukt svært hardt med dertil slitasje på driverk osv, jeg har ingen annen erfaring med cosworth bortsett fra at jeg har to kompiser som kjører cosworth og jeg synes ikke de gjør annet en å stå å skru... Men behandler man bilen pent så er det sikkert like holdbart som noe annet , poenget er vel bare det at man kjøper vel neppe en slik bil for å kjøre pent.
kjører mr2mk1 86mod
Post Reply