2 dørs Nürburgring leketøy
-
- Posts: 4
- Joined: 29 Nov 2005 19:39
- Location: Kvernaland
- Contact:
2 dørs Nürburgring leketøy
Hei
Lurer på om noen kan komme med tips.
Jobben min bringer meg til Tyskland i 2år, det er ca 2 timer og kjøre til Nürburgring
Vurderer og anskaffe meg et nytt leketøy, for ca 5000++ Euro
MR2, MX5, Mini eller en Alfa Bertone Cope..... åpen for forslag
Tips ???
Kjører i dag Alfasud og Alfa 156SW. Har hatt Mini 1000
Lurer på om noen kan komme med tips.
Jobben min bringer meg til Tyskland i 2år, det er ca 2 timer og kjøre til Nürburgring
Vurderer og anskaffe meg et nytt leketøy, for ca 5000++ Euro
MR2, MX5, Mini eller en Alfa Bertone Cope..... åpen for forslag
Tips ???
Kjører i dag Alfasud og Alfa 156SW. Har hatt Mini 1000
Høres ut som en fin jobb
Skal du har morro og driftssikkert er MR2 eller MX5 å foretrekke. Skal du ha stil er jo en Bertone Coupe tingen. Skal du rigge bilen til formålet, eller skal den bare være standard?
Har du planer om å kjøre der mye? Isåfall ville jeg ha satt inn ett bur, kanskje oppgradert bemsene og satt på R hjul. Dette uavhenig av bil.
Lykke til, kanskje vi ser deg der nede til våren?
Skal du har morro og driftssikkert er MR2 eller MX5 å foretrekke. Skal du ha stil er jo en Bertone Coupe tingen. Skal du rigge bilen til formålet, eller skal den bare være standard?
Har du planer om å kjøre der mye? Isåfall ville jeg ha satt inn ett bur, kanskje oppgradert bemsene og satt på R hjul. Dette uavhenig av bil.
Lykke til, kanskje vi ser deg der nede til våren?
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
-
- Posts: 4
- Joined: 29 Nov 2005 19:39
- Location: Kvernaland
- Contact:
Målet er årskort og bur. Bremser kommer vel an på bileninge wrote:Høres ut som en fin jobb
Skal du har morro og driftssikkert er MR2 eller MX5 å foretrekke. Skal du ha stil er jo en Bertone Coupe tingen. Skal du rigge bilen til formålet, eller skal den bare være standard?
Har du planer om å kjøre der mye? Isåfall ville jeg ha satt inn ett bur, kanskje oppgradert bemsene og satt på R hjul. Dette uavhenig av bil.
Lykke til, kanskje vi ser deg der nede til våren?
ang. MR2 noen linker ???
Type II kontra type III
- Ole-Jørgen
- Posts: 42
- Joined: 04 Mar 2003 13:59
- Location: Bøverbru
- Contact:
henning wrote:Porsche 944 er rimelig i innkjøp, men ganske dyr å vedlikeholde...selv i Tyskland
Trur ikke Porsche 944 er noe mer kostbar enn andre biler og vedlikeholde!
Og så er den meget solid. Altså tåler hardkjøring
MVH
E. A.
"Driving a slow car quikly can be more fun than driving a fast car slowly!"
NSK 2852
E. A.
"Driving a slow car quikly can be more fun than driving a fast car slowly!"
NSK 2852
ta en titt for og latt deg overbevise om at integrale er tingen
http://break-left.org/gallery/albums/ID-2005/Delta.mpg
aksel
http://break-left.org/gallery/albums/ID-2005/Delta.mpg
aksel
Is my soul the ghost that drives my car around at night?
- Ole-Jørgen
- Posts: 42
- Joined: 04 Mar 2003 13:59
- Location: Bøverbru
- Contact:
Hadde 944 i 2 år. Meget robust og relativt billig å vedlikeholde (men clutchbytte er dyrt!). Tror den kan være et ypperlig ring-leketøy.944 aass wrote:henning wrote:Porsche 944 er rimelig i innkjøp, men ganske dyr å vedlikeholde...selv i Tyskland
Trur ikke Porsche 944 er noe mer kostbar enn andre biler og vedlikeholde!
Og så er den meget solid. Altså tåler hardkjøring
It's not 'bout how fast U go, but how U go fast
Ja, men kan man skru selv, med en verkstedmanual for hånden (for noen triks er det for å lette jobben ), er det på en Porsche 944 en 6-7 timers jobb, og på en Porsche 944 Turbo 10-12 timer. Ikke vanskelig, men tar litt tid.Ole-Jørgen wrote:Hadde 944 i 2 år. Meget robust og relativt billig å vedlikeholde (men clutchbytte er dyrt!). Tror den kan være et ypperlig ring-leketøy.944 aass wrote:henning wrote:Porsche 944 er rimelig i innkjøp, men ganske dyr å vedlikeholde...selv i Tyskland
Trur ikke Porsche 944 er noe mer kostbar enn andre biler og vedlikeholde!
Og så er den meget solid. Altså tåler hardkjøring
Og en annen ting som er bra med Porsche 944 er meget bra veiholdning, morsom og enkel å kjøre.
Sant skal sies at jeg verken har prøvd Toyota MR 2, Mazda MX5 eller Honda Integrale, men har jo kjørt fra noen av dem på Rudskogen, med en 944 NA (uten turbo)
MVH
E. A.
"Driving a slow car quikly can be more fun than driving a fast car slowly!"
NSK 2852
E. A.
"Driving a slow car quikly can be more fun than driving a fast car slowly!"
NSK 2852
En MR2 blir nok litt for motorsvak til Ringen (hvis du ikke kjøper en MK2 Turbo, da). En 944 eller en BMW 3-serie er relativt sikre kort. Ville i hvert fall kjøpt noe tysk, siden du er i Tyskland.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
-
- Posts: 4
- Joined: 29 Nov 2005 19:39
- Location: Kvernaland
- Contact:
2WD Ford Sierra Cosworth er jo et kjempealternativ....billig både i drift og innkjøp....lett og serve også. Går i tillegg temmelig greit i originalt stand med 204/220 hk, samt at det er nesten ubegrensede mengder motorsport/oppgraderings deler på markedet.....ett 330hk-kit ferdig montert ligger på ca 10000,-NOK.....