2 dørs Nürburgring leketøy

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: inge, NoBrain

Eyvind Time
Posts: 4
Joined: 29 Nov 2005 19:39
Location: Kvernaland
Contact:

2 dørs Nürburgring leketøy

Post by Eyvind Time »

Hei :D

Lurer på om noen kan komme med tips.

Jobben min bringer meg til Tyskland i 2år, det er ca 2 timer og kjøre til Nürburgring :wink:

Vurderer og anskaffe meg et nytt leketøy, for ca 5000++ Euro

MR2, MX5, Mini eller en Alfa Bertone Cope..... åpen for forslag

Tips ???

Kjører i dag Alfasud og Alfa 156SW. Har hatt Mini 1000 :D
User avatar
inge
Posts: 1433
Joined: 01 Mar 2003 10:23
Location: Son

Post by inge »

Høres ut som en fin jobb :-)

Skal du har morro og driftssikkert er MR2 eller MX5 å foretrekke. Skal du ha stil er jo en Bertone Coupe tingen. Skal du rigge bilen til formålet, eller skal den bare være standard?

Har du planer om å kjøre der mye? Isåfall ville jeg ha satt inn ett bur, kanskje oppgradert bemsene og satt på R hjul. Dette uavhenig av bil.

Lykke til, kanskje vi ser deg der nede til våren?
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia

'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
Eyvind Time
Posts: 4
Joined: 29 Nov 2005 19:39
Location: Kvernaland
Contact:

Post by Eyvind Time »

inge wrote:Høres ut som en fin jobb :-)

Skal du har morro og driftssikkert er MR2 eller MX5 å foretrekke. Skal du ha stil er jo en Bertone Coupe tingen. Skal du rigge bilen til formålet, eller skal den bare være standard?

Har du planer om å kjøre der mye? Isåfall ville jeg ha satt inn ett bur, kanskje oppgradert bemsene og satt på R hjul. Dette uavhenig av bil.

Lykke til, kanskje vi ser deg der nede til våren?
Målet er årskort og bur. Bremser kommer vel an på bilen

ang. MR2 noen linker ???

Type II kontra type III
User avatar
Rune R.
Posts: 430
Joined: 05 Mar 2003 11:42

Post by Rune R. »

Porsche 944?

eller en Alfa 75 med bur og passelig understell (Du må fjerne et par dører dog)

Uansett, invester i bur og hjelm, det er nok av tullinger på den banen, både på to og fire hjul :roll:
Leie ut en C7? Så gal har man vært
User avatar
Ole-Jørgen
Posts: 42
Joined: 04 Mar 2003 13:59
Location: Bøverbru
Contact:

Post by Ole-Jørgen »

Rune R. wrote:
eller en Alfa 75 med bur og passelig understell
Kanskje du har et forslag til hvor han kan henvende seg for å sjekke ut dette alternativet? :wink:
It's not 'bout how fast U go, but how U go fast
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

Porsche 944 er rimelig i innkjøp, men ganske dyr å vedlikeholde...selv i Tyskland.
Mange kjøper en Golf 2 som DRT (Dedicated Ring Toy). Gjerne en GTI eller G60. Kan rigges og vedlikeholdes for en rimelig penge.
'11 sDrive 35is
---------------------
asn
Posts: 106
Joined: 04 May 2005 12:26
Location: London

Post by asn »

Ole-Jørgen wrote:
Rune R. wrote:
eller en Alfa 75 med bur og passelig understell
Kanskje du har et forslag til hvor han kan henvende seg for å sjekke ut dette alternativet? :wink:

samme sted vil vel snakke varmt om en integrale som ring leke :D
aksel
Is my soul the ghost that drives my car around at night?
User avatar
944 aass
Posts: 170
Joined: 23 Sep 2003 23:56
Location: Drammen

Post by 944 aass »

henning wrote:Porsche 944 er rimelig i innkjøp, men ganske dyr å vedlikeholde...selv i Tyskland
:shock:
Trur ikke Porsche 944 er noe mer kostbar enn andre biler og vedlikeholde! :roll:
Og så er den meget solid. Altså tåler hardkjøring :wink:
MVH
E. A.
"Driving a slow car quikly can be more fun than driving a fast car slowly!"
NSK 2852
asn
Posts: 106
Joined: 04 May 2005 12:26
Location: London

Post by asn »

ta en titt for og latt deg overbevise om at integrale er tingen :twisted:


http://break-left.org/gallery/albums/ID-2005/Delta.mpg

aksel
Is my soul the ghost that drives my car around at night?
User avatar
Ole-Jørgen
Posts: 42
Joined: 04 Mar 2003 13:59
Location: Bøverbru
Contact:

Post by Ole-Jørgen »

944 aass wrote:
henning wrote:Porsche 944 er rimelig i innkjøp, men ganske dyr å vedlikeholde...selv i Tyskland
:shock:
Trur ikke Porsche 944 er noe mer kostbar enn andre biler og vedlikeholde! :roll:
Og så er den meget solid. Altså tåler hardkjøring :wink:
Hadde 944 i 2 år. Meget robust og relativt billig å vedlikeholde (men clutchbytte er dyrt!). Tror den kan være et ypperlig ring-leketøy.
It's not 'bout how fast U go, but how U go fast
User avatar
944 aass
Posts: 170
Joined: 23 Sep 2003 23:56
Location: Drammen

Post by 944 aass »

Ole-Jørgen wrote:
944 aass wrote:
henning wrote:Porsche 944 er rimelig i innkjøp, men ganske dyr å vedlikeholde...selv i Tyskland
:shock:
Trur ikke Porsche 944 er noe mer kostbar enn andre biler og vedlikeholde! :roll:
Og så er den meget solid. Altså tåler hardkjøring :wink:
Hadde 944 i 2 år. Meget robust og relativt billig å vedlikeholde (men clutchbytte er dyrt!). Tror den kan være et ypperlig ring-leketøy.
Ja, men kan man skru selv, med en verkstedmanual for hånden (for noen triks er det for å lette jobben :wink: ), er det på en Porsche 944 en 6-7 timers jobb, og på en Porsche 944 Turbo 10-12 timer. Ikke vanskelig, men tar litt tid.
Og en annen ting som er bra med Porsche 944 er meget bra veiholdning, morsom og enkel å kjøre. :D
Sant skal sies at jeg verken har prøvd Toyota MR 2, Mazda MX5 eller Honda Integrale, men har jo kjørt fra noen av dem på Rudskogen, med en 944 NA (uten turbo) 8)
MVH
E. A.
"Driving a slow car quikly can be more fun than driving a fast car slowly!"
NSK 2852
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

En MR2 blir nok litt for motorsvak til Ringen (hvis du ikke kjøper en MK2 Turbo, da). En 944 eller en BMW 3-serie er relativt sikre kort. Ville i hvert fall kjøpt noe tysk, siden du er i Tyskland. :-)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Eyvind Time
Posts: 4
Joined: 29 Nov 2005 19:39
Location: Kvernaland
Contact:

Post by Eyvind Time »

Hei :D

Takker for alle innspill.

Håper vi møtes på ringen.....

Snakkes
ant
Posts: 4
Joined: 05 Dec 2005 05:32
Location: Larvik

Post by ant »

2WD Ford Sierra Cosworth er jo et kjempealternativ....billig både i drift og innkjøp....lett og serve også. Går i tillegg temmelig greit i originalt stand med 204/220 hk, samt at det er nesten ubegrensede mengder motorsport/oppgraderings deler på markedet.....ett 330hk-kit ferdig montert ligger på ca 10000,-NOK.....
User avatar
Weezer
Posts: 65
Joined: 19 Apr 2005 01:38
Location: Mo i Rana

Post by Weezer »

Hvorfor ikke noe så basic som Volvo 240 turbo..?
Driftsikker, billig og enkel å trimme og vedlikeholde.
Og sist, men ikke minst ...aerodynamisk :wink: tihi
"...it was the most stupid thing I've ever done, apart from adjusting the seat of the aeroplane during takeoff." - James May
Post Reply