Smart Roadster register
- Dag-Henning Nielsen
- Posts: 896
- Joined: 24 Apr 2003 14:44
- Location: Oslo
Dag-Henning Nielsen wrote:- men for å forsøke å være litt seriøs ; - jeg liker ikke Rudskogen som bane, da den har et par svinger jeg sjelden får til.......... ; Langsvingen er egentlig minst to svinger (!) , og kan kjøres på i hvertfall fire måter, uten at noen av dem er direkte feil . S-kombinasjonen er etter min oppfatning den vanskeligst på banen, der veldig mange (!) kjører feil, og mister rytmen. Skal du kose deg på en banedag er alt fryd og gammen, - men når du vet at klokka tikker og går har jeg et par alvorsord å si til ham som tegnet banen.....
DH
Jepp, takker for tipsene. Jeg gleder meg.
Runden auf der Nordschleife des Nürburgrings
http://www.smart-roadster-club.de/modul ... tit&lid=44
Truls
MB SL450 1975
- Dag-Henning Nielsen
- Posts: 896
- Joined: 24 Apr 2003 14:44
- Location: Oslo
- Dag-Henning Nielsen
- Posts: 896
- Joined: 24 Apr 2003 14:44
- Location: Oslo
Hei
Ser ut til at jeg er den eneste med Smart Roadster foreløpig.
Sjekk linken under, der har de satt inn en 180 hk Hayabusa motor.
http://www.smartsrus.com/images/evil-tw ... CF0329.AVI
Truls
Ser ut til at jeg er den eneste med Smart Roadster foreløpig.
Sjekk linken under, der har de satt inn en 180 hk Hayabusa motor.
http://www.smartsrus.com/images/evil-tw ... CF0329.AVI
Truls
MB SL450 1975
Rått!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Hei
På turen opp var det tørre veier, så jeg fikk gasset på litt.
Kassa bruker laaaang tid på å gire, men gjør dette komfortabelt.
Kassa har seks trinn (det er bra!), men må opp i tredje før 100 km/t, hvis jeg ikke husker feil (ganske treig opp til 100). Kjører du i manuell modus blir kassa kjappere. (Den kan faktisk chippes for raskere respons)
Kasse= ternigkast 3
Bil ellers=terningkast 6
Det som er morsomt ar at den er veldig kjapp på 1 giret, selv om livet der er kort. Ypping ut av lyskryss kan gjøres, uten å bryte alle fartgrenser.
Mvh Truls
Jeg hentet bilen i Berlin i Januar. Når står den trygt, tørt og venter på våren.Fet bil forresten. Siklet kraftig den vårmønstringen den ble presentert - helt til jeg så prisen. Hvordan er automatkassa synes du?
På turen opp var det tørre veier, så jeg fikk gasset på litt.
Kassa bruker laaaang tid på å gire, men gjør dette komfortabelt.
Kassa har seks trinn (det er bra!), men må opp i tredje før 100 km/t, hvis jeg ikke husker feil (ganske treig opp til 100). Kjører du i manuell modus blir kassa kjappere. (Den kan faktisk chippes for raskere respons)
Kasse= ternigkast 3
Bil ellers=terningkast 6
Det som er morsomt ar at den er veldig kjapp på 1 giret, selv om livet der er kort. Ypping ut av lyskryss kan gjøres, uten å bryte alle fartgrenser.
Mvh Truls
MB SL450 1975
Det er flere Smarte der ute
Du er ikke alene. Har en Brabus Coupe 101 HK som helårsbil. En riktig morsom bil med både cupe-rompa og stofftak, noe som er en uvanlig kombinasjon. Til dere med 80 HK: Spar bryderiet med chipping, jeg har enda ikke møtt de 20 ekstra hestene... Den originale 101 HK har vannkjølt intercooler + ny elektronikk. Mener turbotrykket er omternt det samme, men det er en sterkere cluch. Giringen er like treg, og slik er det bare.
Ta en titt på Finn.no og følg med på "Brabus"-krigen. Landets superseriøse Smartimportører krangler om hva som er "ekte Brabus" mens prisene synker. Riktig underholdene.
Vi får snegle oss rundt på Rudskogen mens Eliseeierne forklarer hverandre hvorfor setevarme, klimaanlegg, servoer, navigasjon og automatgir ikke har noe i en sportsbil å gjøre. Det skulle gå rimelig glatt, for denslags har de jo gjort før mens tenna og giroverføringen skrangler om kapp. For en ting har de jo rett i: Smarten er som en mobiltelefon. Du får følelsen av den maks kommer til å være moderne i ett år. Men det gjør lite, for den virker nok ikke lenger uansett.
Ta en titt på Finn.no og følg med på "Brabus"-krigen. Landets superseriøse Smartimportører krangler om hva som er "ekte Brabus" mens prisene synker. Riktig underholdene.
Vi får snegle oss rundt på Rudskogen mens Eliseeierne forklarer hverandre hvorfor setevarme, klimaanlegg, servoer, navigasjon og automatgir ikke har noe i en sportsbil å gjøre. Det skulle gå rimelig glatt, for denslags har de jo gjort før mens tenna og giroverføringen skrangler om kapp. For en ting har de jo rett i: Smarten er som en mobiltelefon. Du får følelsen av den maks kommer til å være moderne i ett år. Men det gjør lite, for den virker nok ikke lenger uansett.
Underholdende innlegg!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no