Smart Roadster register
Smart Roadster register
Hei
Jeg er en eier av en 2003 Smart Roadster. Den har en 82 hk motor, 110 nm og veier 790 kg. Jeg er kjempefornøyd med bilen!
Er det noen andre Smart Roadster eiere i NSK?
Har vært i kontakt med Ultimo i Drammen, som sier at bilen kan trimmes med nytt software som gir 109 hk og 185 nm. Dette høres ut som en kraftig trimming. Har noen erfaringer om det er noen ulemper ved dette?
Mvh Truls
Jeg er en eier av en 2003 Smart Roadster. Den har en 82 hk motor, 110 nm og veier 790 kg. Jeg er kjempefornøyd med bilen!
Er det noen andre Smart Roadster eiere i NSK?
Har vært i kontakt med Ultimo i Drammen, som sier at bilen kan trimmes med nytt software som gir 109 hk og 185 nm. Dette høres ut som en kraftig trimming. Har noen erfaringer om det er noen ulemper ved dette?
Mvh Truls
Så vidt jeg husker er Smart turbomatet. Ser sånn ut med tanke på at det er "software-trimming"!
Hvis jeg (mot formodning ) har feil bør du være obs på at ved slik trimming på NA motorer vil man flytte registret oppover. Med tanke på brukervenligheten som "bybil" kan jo dette være uønsket!
Ellers må jeg inrømme at Smart'en er en "headturner" for Nielsen Jr.
Tøff bil!
Hvis jeg (mot formodning ) har feil bør du være obs på at ved slik trimming på NA motorer vil man flytte registret oppover. Med tanke på brukervenligheten som "bybil" kan jo dette være uønsket!
Ellers må jeg inrømme at Smart'en er en "headturner" for Nielsen Jr.
Tøff bil!
-72 Volvo 142-110
-91 Ducati 906 Paso
-13 Volkswagen Polo GT
-14 Volvo V60 R-Design AWD
-91 Ducati 906 Paso
-13 Volkswagen Polo GT
-14 Volvo V60 R-Design AWD
- Dag-Henning Nielsen
- Posts: 896
- Joined: 24 Apr 2003 14:44
- Location: Oslo
Smart Roadster
Hei
Kommer akkurat fra Generalforsamlingen...
Jeg gleder meg til å ta Roadsteren noen/eller flere runder på bane, selv om spec. ikke er all verden, gir den mye kjøreopplevelse. Faktisk mer enn en 2002 Mini Cooper S jeg hadde før.
Motoren på Roadsteren er en tresylindret motor på 700 cc, med turbo.
Fra matrikkelen 2004 ser jeg at det er en som har en Roadster fra før.
Mvh Truls
Kommer akkurat fra Generalforsamlingen...
Jeg gleder meg til å ta Roadsteren noen/eller flere runder på bane, selv om spec. ikke er all verden, gir den mye kjøreopplevelse. Faktisk mer enn en 2002 Mini Cooper S jeg hadde før.
Motoren på Roadsteren er en tresylindret motor på 700 cc, med turbo.
Fra matrikkelen 2004 ser jeg at det er en som har en Roadster fra før.
Mvh Truls
- Dag-Henning Nielsen
- Posts: 896
- Joined: 24 Apr 2003 14:44
- Location: Oslo
Truls: Legg deg bak noen som har kjørt banen før (avtal gjerne på forhånd så vedkommende ikke kjører fra deg). Følg godt med i speilene, slipp forbi (på langsiden) de som åpenbart kjører raskere enn deg. Følg med på sporvalgene til andre. Og ha det gøy!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Ja gjør som Jørn anbefaler....og ikke hør på han i hornet på veggen (Dag Henning). Han har nemlig prøvd det han anbefaler, og du kan spørre han hvordan det gikkwebmaster wrote:Truls: Legg deg bak noen som har kjørt banen før (avtal gjerne på forhånd så vedkommende ikke kjører fra deg). Følg godt med i speilene, slipp forbi (på langsiden) de som åpenbart kjører raskere enn deg. Følg med på sporvalgene til andre. Og ha det gøy!
'11 sDrive 35is
---------------------
---------------------
- Dag-Henning Nielsen
- Posts: 896
- Joined: 24 Apr 2003 14:44
- Location: Oslo
- Dag-Henning Nielsen
- Posts: 896
- Joined: 24 Apr 2003 14:44
- Location: Oslo
- men for å forsøke å være litt seriøs ; - jeg liker ikke Rudskogen som bane, da den har et par svinger jeg sjelden får til.......... ; Langsvingen er egentlig minst to svinger (!) , og kan kjøres på i hvertfall fire måter, uten at noen av dem er direkte feil . S-kombinasjonen er etter min oppfatning den vanskeligst på banen, der veldig mange (!) kjører feil, og mister rytmen. Skal du kose deg på en banedag er alt fryd og gammen, - men når du vet at klokka tikker og går har jeg et par alvorsord å si til ham som tegnet banen.....
DH
DH
Ford Escort TwinCam - 69, Ducati 750 Paso "Calzone", Ducati 906 Paso , Porsche 930 -83