Smart Roadster register

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: inge, NoBrain

henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

Hold ut. Det er kun en måned til neste banedag.
Eller kos deg på noen svingete småveier i mellomtiden :)
'11 sDrive 35is
---------------------
User avatar
Manque
Posts: 5
Joined: 09 Mar 2005 21:39
Location: OSLO

Post by Manque »

Okey fokens!
Da, va endelig slegga kommet seg t Norge.

En Smart Roadster Cupe Brabus. ....... steike før et leketøy. :lol:

Finnes det noen sider med datoer for bane dager?
Er det noen plasse eg må være medlem?

En ting er sikkert, Bilen ska på bane!

God helg folkens!
Smart Roadster Cupe Brabus. Jack Black.
Monoblock VI 205/40x17 FWD 225/35x17 AFT.
700ccm and 101bhp.
"I want to die peacefully in my sleep like my grandad, not kicking and screaming like his passengers"
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Gratulerer! Sjekk terminlisten på www.sportsvogn.no - neste banedag er vel 31. mai såvidt jeg husker.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Metusalem
Posts: 7
Joined: 04 Apr 2005 20:21

Gratulerer, da er vi i alle fall to svarte her til lands

Post by Metusalem »

Tror du var heldig som fikk tak i en ekte Brabus Coupe. Er vel ikke så mange igjen der nede... . Utrolig fornøyd med min og gleder meg til garantien går ut så det blir remap-time. Motoren tåler vistnok greit 120 Hk siden det er forsterkede stempler og vannkjølt intercooler. Har endret spissingen fra standard 2 mm til nøytral. Bilen ble mer livlig og styrer litt bedre. Du får det også moro på Rudskogen, men husk at kassen nekter å gire ned manuelt på den tiden det tar å bremse før svingene. Spesielt slakteren er et mareritt. Du får inn andre først når du er midt i bakken hvis du venter i det lengste med å bremse. Regner med at du har oppdaget "Sport-start". Klink inn gassen (så kickdown slår inn). Da venter den til 3000 omdr. før cluchen kobles inn. Du merket tydelig forkjell og det virker både i manuelt og automat. Husk også å koble ut auto-dørlock før Rudskogen. Farlig å kjøre med låst bil!. Lykke til!
User avatar
truls
Posts: 34
Joined: 16 Feb 2005 18:42
Location: Oslo

Post by truls »

Hei

Ja da var ny Roadster på plass. Denne gangen ble det mer utstyr.....
Jeg skal prøve å sette på noen hR fjærer til Rudskogen, se om det gjør susen. De senker ca 15 mm.

Jeg gleder meg.... :wink:

Truls
MB SL450 1975
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Gratulerer! Fortell litt mer om bilen, da!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
pedern
Posts: 394
Joined: 12 Jan 2004 20:44
Location: Borgen
Contact:

Post by pedern »

webmaster wrote:Gratulerer! Fortell litt mer om bilen, da!
Den er kort! :lol:
Spøk til side! Grattis med ny bil! Blir artig å se in action på Rudskogen.

Mvh en med enda kortere bil! :D
-72 Volvo 142-110
-91 Ducati 906 Paso
-13 Volkswagen Polo GT
-14 Volvo V60 R-Design AWD
User avatar
Manque
Posts: 5
Joined: 09 Mar 2005 21:39
Location: OSLO

Post by Manque »

Fikk ikke kjørt på bane nå sist, har enda ikke kjøpt meg hjelm.
Men har nytt håp før søndagen. Håper jeg hår får se flere Roadstere der også, tror jeg var den eneste på rudskogen den 31/05.

Noen anbefalinger ved kjøp av hjelm, hviken pris klasse er aktuelt, osv....

Hvordan får man utkoblet auto lock systemet på bilen?

Ser bare fram til neste gang. DA blir det endelig runde tid på bilen!
Last edited by Manque on 02 Jun 2005 15:41, edited 1 time in total.
Smart Roadster Cupe Brabus. Jack Black.
Monoblock VI 205/40x17 FWD 225/35x17 AFT.
700ccm and 101bhp.
"I want to die peacefully in my sleep like my grandad, not kicking and screaming like his passengers"
User avatar
pedern
Posts: 394
Joined: 12 Jan 2004 20:44
Location: Borgen
Contact:

Post by pedern »

Selv bruker jeg Sprarco Projet når jeg kjører rally. Dette er en fin hjelm og den er FIA godkjent. Ved bruk kun på banedager er jo ikke FIA godkjenning et must! Sparco har en hjelm som heter JET, som brukes mye i bilcross! Dette er en halvhjelm med tilhørende skygge.
Prisen på denne hjelmen over disk hos Gundersen Motorsport på Røa i Tigerstaden, er kroner 521,- inkl. MVA! Farge er hvit med sort skygge.
Lykke til!
Mvh
Peder
-72 Volvo 142-110
-91 Ducati 906 Paso
-13 Volkswagen Polo GT
-14 Volvo V60 R-Design AWD
Metusalem
Posts: 7
Joined: 04 Apr 2005 20:21

Litt sent nå, men godt å vite til en annen gang

Post by Metusalem »

Autolock kobles ut/inn ved å holde nøkkelknappen på dashbodet nede mens du låser/låser opp døren med nøkkelen. Du hører et pip som bekreftelse.

Kan du prøve en ting på bilen (om du har stofftak). Prøv å dobbelklikk på lås eller lås opp knappen. På noen av smartene kan en kjøre opp taket på denne måten. Funksjonen ligger halveis inne på en del softwarepakker, men pga fare for klemming vil ikke fabrikken aktivere funksjonen.
User avatar
Manque
Posts: 5
Joined: 09 Mar 2005 21:39
Location: OSLO

Post by Manque »

Fikk koblet ut Autolock systemet.

Men opp og ned med taket fikk jeg ikke til. Er sikkert fjernet fra softwaren min.

Skulle bare ønske at man kunne bruke motoren til aktiv kjøring unner 4000rpm. Ser på nettet at man kan kjøpe sterkere fjerer til å sitte i bomp ventilen. Kunne kansje være noe som hjalp litt til unner 200 kr. Nytt luftfilter er jo natuligvis selvsagt og obligatorisk. Hadde kjørt 16 000 på samma filteret :oops: Så når jeg fikk nytt og reint filter vart den en helt annen bil. :lol:

Bytte av turbo og ny software er jo også en mulighet, men vill ikke kødde så mye med bilen fremdeles.

Hadde bilen inne til bos for en uke tilbake for bytte av klimarør. Det ene røret som går inn til klima pompa var knekt rett av i sveisen. Bos mente at det ikke var uvanlig på disse bilene, så fikk byttet ut den på garantien.

Ha en god kveld fokens!
Snart kommer sommerferien! .... og da kommer kansje sommeren også!
Smart Roadster Cupe Brabus. Jack Black.
Monoblock VI 205/40x17 FWD 225/35x17 AFT.
700ccm and 101bhp.
"I want to die peacefully in my sleep like my grandad, not kicking and screaming like his passengers"
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

Sommeren kom i går :D
I dag var det tid for å bli solbrent i pannen på vei til og fra StageDrive på Gardermoen. Steike artig 8)........på StageDrive
'11 sDrive 35is
---------------------
Metusalem
Posts: 7
Joined: 04 Apr 2005 20:21

Fikk du på klemme?

Post by Metusalem »

Jepp alle må bytte det røret. Pass på at de monterte en klemme mellom det store og lille rører. Da kanskje de holder en stund...
Må på service. Egentlig er det 60 mil igjen men kjørekomputeren har bestemt for at det er servicetime. Regner med at den holder seg til vanlig kjørelende for service, men coupe-softvaren gir coupen omtrent ekstra 120 mil i forhold til roadsteren med lav rumpe. Forstå det den som kan.
Et lite tips: Vil du vite hvor langt det er til service, så hold den største knappen inne i tre sekunder, og så et nytt raskt trykk. Da komme en skiftenøkkel frem samt antall km til service. Den teller ned ti og ti mil. Det stemmer veldig bra med tripptelleren, så at den tar så mye hensyn til kjørestil, temperatur og belastning tviler jeg på.
Or_GazM
Posts: 2
Joined: 06 Nov 2017 16:45

Re: Smart Roadster register

Post by Or_GazM »

Hei,

English (Yorkshire) man living in Vatne (Nr Ålesund).

2003 LHD Roadster.

Originally had the 450 engine, but changed to Roadster one.
Still has 450 gearbox! (Higher ratios...)

Imported from UK with hard top, but now also has soft top option.

Anyone know HOW MANY Smart Roadsters there are in Norway?

Mvh,

Gary
Or_GazM
Posts: 2
Joined: 06 Nov 2017 16:45

Re: Smart Roadster register

Post by Or_GazM »

OMG!
Just noticed last post was in 2005!!
Anyone still alive?
Post Reply