Dette er faktisk min gamle Elise

Jeg fikk hentet den fra Tyskland via et firma her i Trondheim i 2005 og solgte den videre i 2009.
Da jeg kjøpte bilen var den i tilnærmet originalstand med unntak av sportseksosanlegg (av ukjent fabrikat). Under mine 4 år med eierskap ble det montert et Hurricane luftfilter og skiftet topp-pakning, vannpumpe og montert "remote thermostat" i forbindelse med at topp-pakningen (selvsagt...) røk. Dessverre ble jeg også påkjørt, noe som medførte at hele bakre "clamshell" ble skiftet til et nytt og bakre del av bilen ble da opplakkert. Selv om resultatet ble greit og ingen andre mente å kunne se det så ble jeg selv aldri helt 100% fornøyd med resultatet etterpå (veldig vanskelig farge å matche). Det er vel forøvrig samme farge bilen er lakkert i nå (Laser Blue).
Såvidt jeg kjenner til har bilen hatt 3 eiere rundt omkring i Trøndelag de siste 9 årene etter meg. Jeg har lagret annonsene på Finn og har dermed en ganske grei oversikt over eierhistorikken, se linker under (håper de fungerer for deg også).
2005: Importert fra Tyskland og kjøpt av meg (pris 309.000 kr)
2009: Solgt av meg til Verdal (Nord-Trøndelag) (pris 285.000 kr)
2013: Solgt til Orkanger (annonsert pris 225.000 kr, annonse
her)
2017: Annonsert av et firma på Storås, sannsynligvis kommisjonssalg (annonsert pris 214.000 kr, annonse
her)
2018 (juni): Solgt til Buvika (annonsert pris 228.000 kr, annonse
her).
2018 (august): Annonsert for salg privat etter ombygging (annonsert pris 300.000 kr, senere 260.000 kr, annonse
her)
2018 (august): Annonsert for salg av Dovre Bil (sannsynligvis kommisjonssalg, fortsatt registrert på samme eier som i juni).
Etter det jeg har hørt (bl.a. fra en jeg kjenner som har eget bilfirma og så den på nært hold) var bilen før ombygningen i vår i en heller dårlig forfatning, bl.a. sto den visst på et verksted her i byen i en lengre periode uten at den var mulig å starte (jeg kjenner ikke detaljert til hva problemet var eller hva som ble gjort, men jeg kan gi deg navn på verkstedet hvis du vil sjekke opp mer rundt dette).
Ombygningen som annonsen nå beskriver ble gjennomført av siste eier i løpet av sommeren.
Jeg må si meg enig med runet, det som er gjort med bilen nå er (såvidt jeg vet nå ihvertfall) kun snakk om visuelle endringer, og resultatet er nok langt fra etter alles smak (deriblant min). Og prisen er nå altså 60.000 kr over det den var så sent som i juni (og på nivå med det jeg solgte bilen for i 2009), dette er også etter min mening en god del for høyt selv om diverse glassfiber, karbon og lakkering selvsagt har kostet en del. Konklusjonen min blir nok at jeg ikke vil anbefale å gå for dette eksemplaret, jeg synes det er litt for mye usikkerhet rundt tilstanden til bilen og hvordan den har blitt behandlet av spesielt de to siste eierne.
Jeg blir sannsynligvis å ta meg en tur innom der for å se igjen bilen en dag (tidligst neste uke), kan gi beskjed da om jeg finner ut noe mer. Ellers er det bare å ta kontakt hvis du har noen flere spørsmål.
Personlig ville jeg nok heller sett på
denne som er 9 år nyere og har Toyota-motor i stedet for Rover-motor og ikke koster all verdens mye mer. I og med at den er i originalstand vil den sannsynligvis være lettere å selge videre på et senere tidspunkt også. For et par år siden var det et par 2005/2006-modeller med Toyota 192 HK på markedet til rundt 300.000 kr også, men nå har det vel ikke vært noen slike til salgs etter det så vidt jeg har oversikt over (hvis en slik hadde dukket opp nå kan det hende jeg hadde slått til selv

).