Trenger tips I forhold til salg

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
Canuto
Posts: 709
Joined: 12 Jan 2005 18:11
Location: Førde

Trenger tips I forhold til salg

Post by Canuto »

Hei
Grusomt lenge siden jeg har bidratt her nå.
Ble far. Fikk hytte. Måtte ha båt. Ble grusomt mye greier på jobb. Og sikkert andre unnskyldninger :roll:

Uansett, jeg vurderer å selge min Caterham. :cry: Nei, det er ikke med godt hjerte. Men, det er litt galt at den står så mye i ro. Mitt problem er at jeg bruker den så altfor lite. Og det er så lenge til poden er gammel nok til å sette pris på ordentlige turer rundt omkring (han er 6 år nå).
På toppen av alt det, er naboens sønn (10 - 11 år) en kar med glass-fetish. Og en jævel-unge. :x :evil: Alt som heter glass skal knuses. Han har knust i alt 16 vindu på gamle biler hos meg. Ikke på Caterhamen da og en annen bil. De står innelåst på et solid uthus. De andre bilene står under tak, men det er relativt lett å ta seg inn mellom dem. Sukk. (jada, politianmeldt, men jeg regner med at det faller i fisk pga mindreårig. Mora er helt idiot.) Jeg må prioritere. Skulle helst hatt Caterhamen i overskuelig tid.

Altså; Ang. test eller prøving av sportsbil ved evt salg.
Det jeg lurer på, er om dere tar noen forholdsregler i forhold til prøvekjøring av sportsbil/spesiell bil når/hvis dere skal selge. Jeg har IKKE lyst til å la noen teste/prøve den først, og ikke være seriøst interessert i å kjøpe. Kan jo tenke meg at den er som fluer til en hestelort, i forhold til noen som har lyst til å prøve - bare. Jeg har heller ikke lyst til å utsette den for rølp - jeg har alltid latt den komme opp i driftstemperatur før jeg kjører ut på veien, og det ville føles dritt dersom noen bare må herje litt. På min bekostning.
Èn ting jeg kan gjøre, er å ta en NAF test på den som bevis for at den er iorden. Og så rett og slett nekte tur med den. 8)

Eller er jeg helt på bærtur her? At det er jeg som er paranoid og at det er sjelden noe problem? :|
Caterham 7 Roadsport 1,6 K
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Trenger tips I forhold til salg

Post by rayb »

Du er ikke paranoid, testpiloter er et problem når man skal selge morsomme biler.

Jeg ville ha brukt noe sånt som "Ingen testpiloter. Finansieringsbevis = prøvekjøring", samt litt siling av klientellet som evt. dukker opp?

(Dog tror jeg at det er på sin plass å la en seriøs kjøper prøvekjøre bilen. Jeg ville i alle fall aldri ha lagt et sekssifret antall kroner på bordet for en bil jeg ikke fikk prøvekjøre.)
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
Canuto
Posts: 709
Joined: 12 Jan 2005 18:11
Location: Førde

Re: Trenger tips I forhold til salg

Post by Canuto »

Tusen takk for tanker og tips. :D
Enig at seriøs potensiell kjøper bør få prøve. Så jeg får sile og bruke intuisjon og se det litt an.

Nå gjenstår det å orke å skille meg med en dritkul bil, og gråte store tårer dersom jeg angrer. :roll: :shock:
Caterham 7 Roadsport 1,6 K
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
User avatar
Rune R.
Posts: 430
Joined: 05 Mar 2003 11:42

Re: Trenger tips I forhold til salg

Post by Rune R. »

1. Ikke selg :wink:
2. angående testpiloter, så blir du bare med på prøveturen (skriv det i anonnsen så slipper du de mest useriøse)
3. du kommer til å angre
4. Vår c7 har akkurat kommet ut av 8 år med tornerose søvn, det er bare morro :lol:
Leie ut en C7? Så gal har man vært
User avatar
Canuto
Posts: 709
Joined: 12 Jan 2005 18:11
Location: Førde

Re: Trenger tips I forhold til salg

Post by Canuto »

Hei Rune

Nå gjør du det bare vanskelig for meg!! :mrgreen: :roll: :roll:

8 år? Pusset den opp, eller har den bare stått?
Caterham 7 Roadsport 1,6 K
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
User avatar
Rune R.
Posts: 430
Joined: 05 Mar 2003 11:42

Re: Trenger tips I forhold til salg

Post by Rune R. »

Egentlig bare stått :shock: begynte med at den hostet opp olje i utluftingen på blokka, og så ble den satt på hylla fordi den sto i veien :roll:

Siden ble det for mange andre prosjekter og så ble den bare stående, inntil 40 års jubileet i fjor for NSK, da fant jeg ut det er på tide å få orden på den igjen. (rakk ikke vårmønstringen dog) etter noen timer med forskning oppdaget jeg at det eneste som var galt var at slangen som gikk fra luftinga var stukket for langt ned slik at den blokkerte oljereturen, og dermed hadde ikke olja annen vei å gå en oppi catch tanken :shock:

Har gjennoppdaget hvor gøy C7 er på svingete landevei.

men så er jeg heldig og har god lagringsplass da :shock:
Leie ut en C7? Så gal har man vært
Post Reply