Sportsbil til ca 150 000 kr
Sportsbil til ca 150 000 kr
Hei. Jeg vurderer å kjøpe meg en grei sportsbil for ca 150 000 kr. Jeg vet at dette er et lite budsjett å jobbe med, men har kommet fram til noe biler som kunne ha vært aktuelt. Jeg har sett på Bmw Z4 2,2/2,5, Bmw Z3 2,8 Coupe, MX5 NC, Honda S2000, Porsche Boxster, Lotus Elise, Mazda RX7. Det er ikke veldig stort utvalg av disse bilene på finn.no, men det hender det dukker opp noe av og til. Ettersom endel her inne har hatt noe av disse bilene, hadde jeg satt pris på erfaringer og anbefalinger
Legger ved linker til noen av de jeg har sett på:
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnk ... Id=6375148
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnk ... Id=6375148
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnk ... Id=6851728
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=72597359
Legger ved linker til noen av de jeg har sett på:
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnk ... Id=6375148
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnk ... Id=6375148
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnk ... Id=6851728
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=72597359
Re: Sportsbil til ca 150 000 kr
Først må du nesten fortelle hva du skal bruke bilen til
Elise er en fantastisk sportsbil, men veldig enkel og lite (les: ikkeno') utstyr og stæsj. De andre du nevner har mer av dette, og kan også brukes greit på vinteren, hvis det er et krav. For eksempel.
Elise er en fantastisk sportsbil, men veldig enkel og lite (les: ikkeno') utstyr og stæsj. De andre du nevner har mer av dette, og kan også brukes greit på vinteren, hvis det er et krav. For eksempel.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Sportsbil til ca 150 000 kr
Tenker å bruke bilen til vanlig crusing, men også til agressiv kjøring på banedager, f.eks. på Rudskogen.
Re: Sportsbil til ca 150 000 kr
I det siste har jeg fått sansen for en Elise. Liker den "raw" følelsen ved bilen, hvor det kun handler om å kjøre bilen og ikke fikle med alt annet utstyr. Veldig få av dem på finn desverre. Elise S1 virker innenfor budsjettet, men litt nyere som S2 er jeg ikke helt sikker på.
Fant f.eks denne på finn, som ble lagt ut i 2012. Hva ville denne ha verdt i dag
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnk ... Id=6375148
Fant f.eks denne på finn, som ble lagt ut i 2012. Hva ville denne ha verdt i dag
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnk ... Id=6375148
Re: Sportsbil til ca 150 000 kr
Tja, du kan jo spørre han som eier den nå, er bruker her: b-havers
Elise/Exige er definitivt en drivers car og gjør seg like godt på vei som bane - blir ikke feil.
Elise/Exige er definitivt en drivers car og gjør seg like godt på vei som bane - blir ikke feil.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Sportsbil til ca 150 000 kr
Dersom du vil drive banekjøring så er vel Elisen det som vil gi deg mest for pengene.
Når det er sagt, så er det Lotus-fetisjistene litt i overtall på dette forumet...
Når det er sagt, så er det Lotus-fetisjistene litt i overtall på dette forumet...
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Sportsbil til ca 150 000 kr
Elise S1 vurderer jeg sterkt. Har funnet noen annonser hvor de ligger rundt 150k. Litt nyere versjoner derimot ligger vel over 200k. Etter hva jeg har sett er det ikke stort verditap på disse bilene, slik at det blir vanskelig for meg å kjøpe en nyere modell. Har funnet denne, som fortsatt er registrert på samme eier i Kongsberg. Virker veldig fin og ren, men ikke blitt EU-Godkjent i oktober 2015. Skal spørre eieren om han fortsatt er interresert i å selge, og om han vil få den EU-Godkjent før salg
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnk ... Id=6375148
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnk ... Id=6375148
Re: Sportsbil til ca 150 000 kr
MX5.
Mere bil for penga skal du lete lenge etter.
Skjønner ikke at det er noe å lure på.
Ikke hør på disse Lotus-folka, de mangler bare fantasi
Erik
(som har flere MX5)
Mere bil for penga skal du lete lenge etter.
Skjønner ikke at det er noe å lure på.
Ikke hør på disse Lotus-folka, de mangler bare fantasi
Erik
(som har flere MX5)
Re: Sportsbil til ca 150 000 kr
Jeg hadde denne bilen i flere år, å det var en fantastisk bil, som ga mersmak (kansje litt for mye, ettersom jeg nå har oppgradert til Exige S) Bilen var lavt priset i annonsen du linker til, hvor jeg solgte den, å bilen har vel etter dette fått betraktelige motoroppgraderinger, å det er ikke flust av disse bilene for salg, å for ikke minst å nevne dårlig kronekurs, så koster vel denne bilen enda mere i dag.ALBUAK wrote:I det siste har jeg fått sansen for en Elise. Liker den "raw" følelsen ved bilen, hvor det kun handler om å kjøre bilen og ikke fikle med alt annet utstyr. Veldig få av dem på finn desverre. Elise S1 virker innenfor budsjettet, men litt nyere som S2 er jeg ikke helt sikker på.
Fant f.eks denne på finn, som ble lagt ut i 2012. Hva ville denne ha verdt i dag
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnk ... Id=6375148
Tommy
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
Re: Sportsbil til ca 150 000 kr
Se hvilket bilmerke som har dominert på NSK sine banedager de siste tre-fire årene.
IKKE Lotus, men MX5.
Fornuften rår
Min bruksbil på Nürburgring
Som bonus så kan du i tillegg ta disse "banebilene" med på tur til rivieraen eller andre feriemål.
God komfort og glimrenede kjøreegenskaper.
En annen av mine bruksbiler i Nice
Erik
IKKE Lotus, men MX5.
Fornuften rår
Min bruksbil på Nürburgring
Som bonus så kan du i tillegg ta disse "banebilene" med på tur til rivieraen eller andre feriemål.
God komfort og glimrenede kjøreegenskaper.
En annen av mine bruksbiler i Nice
Erik
Re: Sportsbil til ca 150 000 kr
Som tidligere eier av både elise og MX-5 ville jeg gått for en S-2000 jeg.
(Ukjente problemer er bedre en kjente problemer)
Elise er nok den beste banebilen av de du nevner. Samtidig er det den som er vanskeligst å leve med. Her må du også være forberedt på å måtte "bry deg" litt mer. Det er ikke noe merkeverksted du kan levere inn til, istedet må du finne mekaniker/verksted som har en viss peiling eller gjøre ting selv. Det kan være helt OK, og hvis det er noe du har lyst til er nok Elisen den letteste å skru på selv.
MX-5'en er en utmerket bil, Japansk kvalitet, bare virker. For at det skal bli en veldig morsom bil på bane må du nok gjøre litt, samt at den vel har litt lite motor for det formålet.
Porsche er nok vesentlig dyrere i drift, (deler, forsikring, dyre verksteder) men det er en fin bil. Dobbelt så mange bagasjerom som de andre har den også. Min personlige mening er at det å kjøpe en "så billig porsche som mulig" kanskje ikke er så lurt, men de er vel relativt driftssikre, bare vanlige slitedeler som stort sett må taes.
Motoren in S-2000 er en fantastiks greie, det kombinert med alle fordelene med MX-5en gjør at jeg ville gått for det.
(Ukjente problemer er bedre en kjente problemer)
Elise er nok den beste banebilen av de du nevner. Samtidig er det den som er vanskeligst å leve med. Her må du også være forberedt på å måtte "bry deg" litt mer. Det er ikke noe merkeverksted du kan levere inn til, istedet må du finne mekaniker/verksted som har en viss peiling eller gjøre ting selv. Det kan være helt OK, og hvis det er noe du har lyst til er nok Elisen den letteste å skru på selv.
MX-5'en er en utmerket bil, Japansk kvalitet, bare virker. For at det skal bli en veldig morsom bil på bane må du nok gjøre litt, samt at den vel har litt lite motor for det formålet.
Porsche er nok vesentlig dyrere i drift, (deler, forsikring, dyre verksteder) men det er en fin bil. Dobbelt så mange bagasjerom som de andre har den også. Min personlige mening er at det å kjøpe en "så billig porsche som mulig" kanskje ikke er så lurt, men de er vel relativt driftssikre, bare vanlige slitedeler som stort sett må taes.
Motoren in S-2000 er en fantastiks greie, det kombinert med alle fordelene med MX-5en gjør at jeg ville gått for det.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Re: Sportsbil til ca 150 000 kr
Når det gjelder Porsche har jo ikke den motorvarianten som kom i 1996, M96, vært helt feilfri dessverre.
911/996 er vel den modellen som har hatt de største problemene grunnet større sylindervolum men Boxster har jo heller ikke vært helt forskånet for disse problemene.
Her er en kort oppsummering: http://www.pelicanparts.com/techarticle ... ilures.htm
911/996 er vel den modellen som har hatt de største problemene grunnet større sylindervolum men Boxster har jo heller ikke vært helt forskånet for disse problemene.
Her er en kort oppsummering: http://www.pelicanparts.com/techarticle ... ilures.htm
E-type 1968
MX-5 1991
MX-5 1991
Re: Sportsbil til ca 150 000 kr
S2000 er en knallfin bil, men jeg tror ikke det er veldig mange til salgs for 150k, og hvis banekjøring er en prioritet tror jeg hadde gått for MX5 eller Elise.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Sportsbil til ca 150 000 kr
Alltid først i køen de ja.Rudolf wrote:Se hvilket bilmerke som har dominert på NSK sine banedager de siste tre-fire årene.
Jeg har bare erfaring med Z3 Coupe som er en kul bil, men til kjøring på vei er jo noe man kan ta av taket på helt klart å foretrekke. Tror ikke man går feil med verken S2000, Elise eller MX5. Til "aggressiv kjøring på banedager" krever vel alle litt (mye?) oppgraderinger uansett, men til 150k er det trolig lettest å finne en fin MX5.
Re: Sportsbil til ca 150 000 kr
T.Lund wrote:Jeg hadde denne bilen i flere år, å det var en fantastisk bil, som ga mersmak (kansje litt for mye, ettersom jeg nå har oppgradert til Exige S) Bilen var lavt priset i annonsen du linker til, hvor jeg solgte den, å bilen har vel etter dette fått betraktelige motoroppgraderinger, å det er ikke flust av disse bilene for salg, å for ikke minst å nevne dårlig kronekurs, så koster vel denne bilen enda mere i dag.ALBUAK wrote:I det siste har jeg fått sansen for en Elise. Liker den "raw" følelsen ved bilen, hvor det kun handler om å kjøre bilen og ikke fikle med alt annet utstyr. Veldig få av dem på finn desverre. Elise S1 virker innenfor budsjettet, men litt nyere som S2 er jeg ikke helt sikker på.
Fant f.eks denne på finn, som ble lagt ut i 2012. Hva ville denne ha verdt i dag
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnk ... Id=6375148
Jeg har denne bilen i garasjen nå.
Akkurat gjort klar for sesongen.
Som Tommy sier er den vesentlig oppgradert både motor- og karosserimessig siden han solgte den. Jag har vært i dialog med en kar so er veldig kjøpeklar (jeg er ikke fullt så selge-klar), og har snakket om en sum godt over hva Tommy solgte for.
Det er mulig den dukker opp for salg utover sommeren, men først skal jeg leke meg litt på tørr og fin asfalt.
- Attachments
-
- 12931011_10208328383114672_7759254868211684327_n.jpg (51.4 KiB) Viewed 8546 times
/bjørn-anders
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track