Lurte bare på om noen hadde sån ca oversikt over hvor mange S7 eiere det er i klubben og hvor mange det er i Norge totalt.
Er det flere på sørlandet en 2 i Arendal?
Hvor mange er det av oss
Hvor mange er det av oss
Leie ut en C7? Så gal har man vært
Hei Rune,
Ifølge medlemsmatrikkelen skal det være følgende:
17 stk. Lutus og
19 stk. Caterham.
Vet i tillegg om en Westfield og en VM (tysk avart) som er blandt medlemmene.
Hvor de forskjellige bor kommer ikke frem av matrikkelen dessverre.
Bilen min vil være utstillt på Oslo Motor Show i helgen, sammen med fire andre medlemsbiler.
Kanskje vi sees der ?
mvh
Henning Hansen
Ifølge medlemsmatrikkelen skal det være følgende:
17 stk. Lutus og
19 stk. Caterham.
Vet i tillegg om en Westfield og en VM (tysk avart) som er blandt medlemmene.
Hvor de forskjellige bor kommer ikke frem av matrikkelen dessverre.
Bilen min vil være utstillt på Oslo Motor Show i helgen, sammen med fire andre medlemsbiler.
Kanskje vi sees der ?
mvh
Henning Hansen
'11 sDrive 35is
---------------------
---------------------
Klarte du det da?
Eller holdt det med bildet av den i Aftenposten på søndag?
Eller holdt det med bildet av den i Aftenposten på søndag?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Hei.
Jeg lurte på om noen har svar på hvordan man kan få tak i en Catherham7 / Lotus 7 ,gjerne en replika men den må være lovlig på Norske veier.
Er fra Harstad i nord Troms og her er det stort sett bare Amcar.
Kan man bruktimportere fra Sverige/England o.l.
Hva ville det koste?Er det noe/noen man bør holde seg unna.
Hva er de vanlige feilene på slike typer biler?Jeg vet at det er mange som produserer slike biler i England men under forskjellige navn.Er det andre produsenter man bør se etter?
Håper på svar.
Jeg lurte på om noen har svar på hvordan man kan få tak i en Catherham7 / Lotus 7 ,gjerne en replika men den må være lovlig på Norske veier.
Er fra Harstad i nord Troms og her er det stort sett bare Amcar.
Kan man bruktimportere fra Sverige/England o.l.
Hva ville det koste?Er det noe/noen man bør holde seg unna.
Hva er de vanlige feilene på slike typer biler?Jeg vet at det er mange som produserer slike biler i England men under forskjellige navn.Er det andre produsenter man bør se etter?
Håper på svar.
Hei,Anonymous wrote:Hei.
Jeg lurte på om noen har svar på hvordan man kan få tak i en Catherham7 / Lotus 7 ,gjerne en replika men den må være lovlig på Norske veier.
Er fra Harstad i nord Troms og her er det stort sett bare Amcar.
Kan man bruktimportere fra Sverige/England o.l.
Hva ville det koste?Er det noe/noen man bør holde seg unna.
Hva er de vanlige feilene på slike typer biler?Jeg vet at det er mange som produserer slike biler i England men under forskjellige navn.Er det andre produsenter man bør se etter?
Håper på svar.
Hyggelig å høre at flere er bitt av Se7en basillen
Nå i sommerhalvåret er det biler å få tak i Norge. Og det er naturlig vis det letteste.
Biler kan bruktimporteres, men det kan by på problemer.
Mange Lotus/Caterham og replicas blir levert som byggesett.
I England blir de da godkjent som SVA (single vehicle approval)
Disse er vanskeligere å få godkjent i Norge.
Uansett hva og hvor du kjøper, er mitt beste tips å spørre folk som har erfaring.
Det gjelder både besiktigelse og råd og tips vedr. import.
Hva du skal kjøpe kommer ann på ditt budsjett.
Replicas er billigere en Lotus/Caterham.
Lotus seven serie 4 er også rimeligere enn de andre originalene.
Skal du ha en ok Lotus serie 3/Caterham, må du ut med fra ca.
kr. 200.000,-
Serie 4 er opp mot kr. 50.000,- billigere.
Et godt tips når du skal kjøpe eldre biler, er å kjøpe så dyrt som du har råd til (uten å bli lurt naturligvis).
Kanskje ikke så aktuelt om du er på jakt etter ett restaureringsobjekt.
Husk at mange av replikanene kan se veldig like ut som originalen, men de er som oftest en god del tyngre. Og vekt er viktig
Det er fra tid til annen noen se7ens til salgs rundt Trondheim.
Sjekk autodb.no, finn.no og vår markedsside.
Lykke til
mvh
Henning
'11 sDrive 35is
---------------------
---------------------