New Ring tool 2015

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

New Ring tool 2015

Post by Iceman »

Bilen må være ganske så lett med en 200-300hk motor, samme om det er med eller uten turbo.
Bilen burde være enkel å skru på for Tyskerne :-) rundt Ringen, og lett og serve for meg.
Her er noen jeg kunne tenkt meg. Nei ikke Porsche.

1. Renault Megane RS 265/275 hk
2. Opel Astra OPC rundt 2011-
3. VW Scirocco 2.0L og Golf 2.0L eller R
4. Focus ST/Rs
5. Mini Cooper S
OSV

En eller annen form for hatchback, :D har jeg lyst på. :twisted:
Det er på tide å bare ha det gøy, uten at kostnaden blir for høy.
Hva skal man kjøpe. ? her er jeg blank.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: New Ring tool 2015

Post by webmaster »

Trives du i gnagere da?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
PeR4
Posts: 431
Joined: 11 Jun 2010 12:49
Location: Oslo

Re: New Ring tool 2015

Post by PeR4 »

Et viktig premiss er om den skal stå der nede, eller brukes til/fra også? Hvorfor bare gnagere..
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
Hans V
Posts: 18
Joined: 25 Sep 2009 06:50
Location: Lier

Re: New Ring tool 2015

Post by Hans V »

Megane R26R, om du finner en. Har jo blitt hyllet i bilpressen som den ultimate trackday-bilen ved siden av GT3. Focus RS skal visstnok også være ganske handy på bane.
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: New Ring tool 2015

Post by Iceman »

Jeg trives i det meste, kjører jo BMW diesel nå og elsker det.

Den må kunne ta turen fra Norge til Tyskland, så må vel bli en bil med hvite skilter.

:D Hvorfor gnagere ? Har kjørt litt Golf og Scirocco på Ringen, noe som var utrolig artig.
Det ga meg mere å kjøre en Golf med 240hk, enn en Porsche med 550hk Rundt Ringen.
Skal ikke lengre presse tider rundt der, så kan kjøre hva som helst. :roll: men har litt lyst på en hatchback-
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: New Ring tool 2015

Post by hmhaga »

Hvorfor ikke en Elise eller Exige (120-136, 192 hk eller mer)? De er jo tilnærmet gratis å kjøre på bane og mekking er superenkelt. Blir ikke så mye å mekke på da, ettersom de knapt slites på banekjøring. Og underholdningsfaktoren bak rattet er topp, selv om det ikke nødvendigvis går så fort (som uansett ikke er målet, om jeg forstår deg rett).
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: New Ring tool 2015

Post by webmaster »

En greit rigget Swift er det jo mange som skryter av der nede også?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: New Ring tool 2015

Post by Iceman »

Swiften er en kjempe fin bil, men et hakk for liten.
Hva tror folk, om en Mini av nyere modell ?
Dette er jo noe Tyskere kan, da det er BMW salg og service.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
andreas
Posts: 116
Joined: 15 Dec 2009 16:08

Re: New Ring tool 2015

Post by andreas »

Jeg må innrømme at jeg synes du burde gå for en m235, det er noe over de andre i pris, men deler av det får du tilbake ved salg. Tyskerne kan skru bilene og forhandlerne i nærområdet i Oslo kan også det.

En lett brukt sånn har jeg akkurat import til en kollega. Mye bil for pengene
TorAtle
Posts: 469
Joined: 05 Mar 2003 15:26
Location: Oslo

Re: New Ring tool 2015

Post by TorAtle »

Iceman wrote: :D Hvorfor gnagere ? Har kjørt litt Golf og Scirocco på Ringen, noe som var utrolig artig.
Det ga meg mere å kjøre en Golf med 240hk, enn en Porsche med 550hk Rundt Ringen.
Det er ikke følelsen av en banerigget bil du ønsker deg, da? Antar det er et stykke fra en vanlig Scirocco til den du leier hos Rent4Ring. Kjørte selv Swiften i fjor og hadde det moro med den.
2015 Porsche Cayman GTS, 2014 BMW i3
User avatar
Rune R.
Posts: 430
Joined: 05 Mar 2003 11:42

Re: New Ring tool 2015

Post by Rune R. »

Iceman wrote:Swiften er en kjempe fin bil, men et hakk for liten.
Hva tror folk, om en Mini av nyere modell ?
Dette er jo noe Tyskere kan, da det er BMW salg og service.
En av de sinte cooperene er hysterisk morsomme både på og utenom bane, men de er jo ikke mye. Større en Swiften :)
Leie ut en C7? Så gal har man vært
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: New Ring tool 2015

Post by Iceman »

Sciroccoen til Rent4Ring er ikke så langt fra standard :roll: mener det var Kw understell , bur og bilen er jo ribba.
Enig i at Cooper er en kul bil, men er usikker på holdbarheten. ?

Bilen jeg skal ha blir banebil her hjemme og i utlandet, så den kommer til å forbli ganske så standard.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
Jan-Erik
Posts: 81
Joined: 06 Apr 2003 18:13
Location: Sundvollen
Contact:

Re: New Ring tool 2015

Post by Jan-Erik »

Renault Clio RS Cup, kjenner ikke til hvordan denne er å kjøre men. Hvis det er en slags homologiseringsbil for cup'en deres så bør jo standard oppsettet her være bra. Er padleshift, men vet ikke om det er en shopstopper... En til salgs her i Hønefoss ser jeg av daglig leder i Renault / Mitshubishi forhandleren Bilco as
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... rough=true

Review
http://www.themotorreport.com.au/57845/ ... est-review

Soundclip:
http://www.youtube.com/watch?v=AohS8mMm9Y4
Jan-Erik Hansen
'05 Porsche Boxster S
PeR4
Posts: 431
Joined: 11 Jun 2010 12:49
Location: Oslo

Re: New Ring tool 2015

Post by PeR4 »

Iceman wrote:Sciroccoen til Rent4Ring er ikke så langt fra standard :roll: mener det var Kw understell , bur og bilen er jo ribba.
Enig i at Cooper er en kul bil, men er usikker på holdbarheten. ?

Bilen jeg skal ha blir banebil her hjemme og i utlandet, så den kommer til å forbli ganske så standard.
Utleiers spec:
Info
Our VW Scirocco is one of the fastest cars we offer as a rental. Boasting the same basic modifications as our famous Stage 2 Swifts, the Scirocco is also a lot faster thanks to its 2.0 litre direct-injection turbocharged motor! Like the Swifts it's also remarkably easy to drive on track, and its paddle-shift DSG transmission is perfect for lightning-quick faultless gearchanges at high-speed.

• Rear Wiechers roll cage, with racing seats and harnesses
• KW Clubsport coil-over suspension
• 17-inch extra-wide lightweight Motec wheels with Toyo R888 grooved semi-slicks
• Upgraded Movit brake kit with racing brake pads, as well as fluid and hose upgrades
• Special racing exhaust Milltek and Jabbasport
• Electronic limited-slip differential
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
TorAtle
Posts: 469
Joined: 05 Mar 2003 15:26
Location: Oslo

Re: New Ring tool 2015

Post by TorAtle »

Med leiepriser på 400-800 EUR per dag skal det veldig mye kjøring til for at det skal lønne seg å ha egen bil. Jeg tror også at en rigget bil ikke blir så moro å kjøre med på vei, alternativt at en standard Golf GTI ikke blir så givende på bane...
2015 Porsche Cayman GTS, 2014 BMW i3
Post Reply