Prøvekjøring av Lotus Elise i Trondheim og omegn?

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
lonestar
Posts: 32
Joined: 24 Mar 2009 12:10

Prøvekjøring av Lotus Elise i Trondheim og omegn?

Post by lonestar »

Hei,
Har lenge hatt lyst på en Elise men har aldri hatt mulighet til å prøvekjøre en.
Er det noen her som bor i Trondheim eller i nærheten som hadde vært villig til å la meg prøvekjøre?
Hadde satt stor pris på om noen kunne hjelpe meg med dette.
KennethSK
1993 Honda NSX
x 1998 Honda Integra Type R
x 1992 Honda Civic Esi
X 1992 Honda Prelude 2.0i
THB
Posts: 1037
Joined: 03 May 2004 15:34
Location: Trondheim
Contact:

Re: Prøvekjøring av Lotus Elise i Trondheim og omegn?

Post by THB »

Du kan prøve å sende en PM til brukeren Bård på forumet her, han har en svart Elise S2 med Rover-motor. Dessverre har Elise-bestanden her i byen gått ned en del i forhold til for 5-6 år siden, da var det i tillegg til min blå (som muligens befinner seg på Orkanger nå) en rød (den som står for salg i Drammen nå) og en sølv Elise S2 i byen. Det er bare 1 Elise S1 (et sted på Byneset) også som jeg vet om.

Men; du som er vant med Honda VTEC burde absolutt prøvd en Elise med Toyota VVT-i... :) Såvidt jeg vet er det (utrolig nok) ingen slike i Trondheim eller Trøndelag nå. Det nærmeste du kommer er nok den røde Exigen med sammen motor som du sikkert har sett på Cars & Coffee, og den får du nok prøve hvis du spør han :) Søk etter Pål på Facebook-gruppa så finner du han.

Vet ikke hvilken årsmodell og motor du eventuelt vurderer, men selv ville jeg nok satset på en 2005 eller nyere med Toyota-motor. USA kan være et aktuelt marked å søke i, der dukker det med jevne mellomrom opp meget strøkne eksemplarer til akseptable priser (Elise er selv med 190 HK særdeles gunstig i forhold til det norske avgiftssystemet). Se f.eks. dette forumet: http://www.lotustalk.com/forums/f94/. I tillegg kan du søke på cars.com eller autotrader.com.

Ellers er det jeg sikker på at flere her (f.eks. NoBrain) kunne tilbudt deg en prøvetur (eller eventuelt tipset deg om hvem du kan spørre) om du tilfeldigvis skal en tur til Østlandet.
Trond Håvard Bjørgum
2015 Mini Cooper S (2018-)

X - 2010 BMW Z4 sDrive23i (2013-2018)
X - 2002 Honda S2000 (2009-2013)
X - 2001 Lotus Elise S2 (2005-2009)
X - 1992 Honda Prelude 2.0i (2001-2005)
X - 1986 Toyota MR2 (1999-2001)
User avatar
lonestar
Posts: 32
Joined: 24 Mar 2009 12:10

Re: Prøvekjøring av Lotus Elise i Trondheim og omegn?

Post by lonestar »

Har snakket med han som har exige å skulle få sitte på en tur med han, det skal bli morro for har litt lyst på den.
Folk begynner vel å sette bort bilene for sesongen nå så vi får se om noen av de andre har mulighet til å ta meg med en liten tur.
KennethSK
1993 Honda NSX
x 1998 Honda Integra Type R
x 1992 Honda Civic Esi
X 1992 Honda Prelude 2.0i
Post Reply