Jakter bil, og skal såklart ha i både pose og sekk.

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Re: Jakter bil, og skal såklart ha i både pose og sekk.

Post by ElViz »

Man bør ikke blande bruksbil og morrobil inn i ett kompromis. Da blir morrobilen kjedelig, og en stadig kilde til bekymring. Og bruksbilen blir ikke helt praktisk. En bil for saltlake, og frakt og køer. Og en bil for de spesielle anledningene. den komboen jeg har nå funker fortreffelig for meg (Tesla og Ferrari 348) og den forrige komboen var fin den og (Alfa 159SW og Toyota MR2). Og mye billigere. Skjønt Teslaen er billigere enn man tror i bruk.
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
mazdafun
Posts: 200
Joined: 10 May 2006 13:56

Re: Jakter bil, og skal såklart ha i både pose og sekk.

Post by mazdafun »

cpr wrote:God tilbakemelding "Mazdafun".

Av forskjellige grunner har jeg aldri vært noen fan av Impreza og Evo. Men føler nå at jeg begynner å bli så gammel at jeg kommer unna med
å kjøre en :) Ikke tvil om at de fremstår som rå og samtidig driftssikker.

Jeg antar at jakten kommer fortsette utover høsten og kanskje vinteren.
Anser vel at jeg har vært innom de fleste forslagene fra før, og venter vel evt. bare på en åpenbaring.

Men, man biter seg jo merke i at budsjett har en tendens til å sprekke... Men, da må det bli en kombibil for daglig bruk, langtur og noe bane.... Så fort
det blir en daglig bruksbil, er jeg redd den mister mye av magien.... Blir nok litt tid i tenkeboksen...
Hei.

Bare hyggelig. Jeg er/var helt enig om ikke blande "buisness og pleasure". Og jeg har masse "pleasure" biler og andre kjøretøyer. Men så fikk jeg en "åpenbaring" (- ikke helt halleluja).

Hvorfor kjøre kjedelige biler hver dag? Hvorfor spare og vente på den perfekte anledningen?

Nå kjører jeg 4wd turbo, wankel, etc. hver eneste dag. Unntaket er om jeg trenger et annet "verktøy" for transportoppgaven - da er det Pickup som gjelder. :D

Du får gjøre hva du vil, men jeg føler aldri det blir kjedelig å kjøre gøy bil selv om jeg bruker den hele tiden.

Godt valg !
User avatar
cpr
Posts: 168
Joined: 21 Nov 2005 11:09
Location: Sarpsborg

Re: Jakter bil, og skal såklart ha i både pose og sekk.

Post by cpr »

Edit:
Last edited by cpr on 27 Feb 2016 15:00, edited 1 time in total.
Currently: Aston Martin Vantage, Mini John Cooper Works Countryman, 2011 Fiat 500 Abarth.
User avatar
mazdafun
Posts: 200
Joined: 10 May 2006 13:56

Re: Jakter bil, og skal såklart ha i både pose og sekk.

Post by mazdafun »

Hei.

Godt Valg ! =)

Gratulerer med bil. Og det med budsjettet skal du ikke bry deg om - Det går seg til... 8)
Post Reply