Kontaktpersoner innen forsikring

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: inge, NoBrain

andreas
Posts: 116
Joined: 15 Dec 2009 16:08

Kontaktpersoner innen forsikring

Post by andreas »

Hei.

Jeg trenger litt hjelp med forsikring til den nye bilen min. IF vil ikke ha den da de mener jeg er for ung i en alder av 32!

Er det noen som har kontaktinfo til noen som er dyktige?

Codan er jeg i dialog med.
I NAf så må du ha vært medlem i 6 mnder for å kunne tegne forsikring.

Jeg er villig til å betale litt mer for å få dekning på bane. Unison hadde det, men de tar ikke inn nye kunder med mindre du er medlem i fagforeninger osv.
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Kontaktpersoner innen forsikring

Post by rayb »

Prøv Sparebank1? De har ikke endre betingelsene sine (enda) og jeg har fått alminnelig gode betingelser på Lotusen der i alle fall.

Norske fosrikringsselskaper kan ikke nekte å forsikre en bil all den tid det er en del av konsesjonsbetingelsene for å drive forsikringsselskap.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: Kontaktpersoner innen forsikring

Post by NoBrain »

rayb wrote:Norske fosrikringsselskaper kan ikke nekte å forsikre en bil all den tid det er en del av konsesjonsbetingelsene for å drive forsikringsselskap.
For å presisere så kan de ikke nekte ansvarsforsikring da dette er lovpålagt, men de gjøre som de vil når det gjelder kaskoforsikring og det er vel problemstillingen i denne saken. For øvrig kan det kanskje være enklere å kjøpe bilforsikring i nytt selskap hvis man er villig til å bli totalkunde.
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Kontaktpersoner innen forsikring

Post by rayb »

NoBrain wrote:For å presisere så kan de ikke nekte ansvarsforsikring da dette er lovpålagt, men de gjøre som de vil når det gjelder kaskoforsikring og det er vel problemstillingen i denne saken.
Det er helt riktig, men jeg har sluttet å telle de gangene jeg har fått til svar "Den bilen er rødmerket så den forsikrer vi ikke","For å forsikre den så må jeg ha godkjenning av XXXX" e.l.
Det fremgår ikke helt tydelig hva som er problemet i OP...
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: Kontaktpersoner innen forsikring

Post by NoBrain »

Ja, jeg burde vel strengt tatt hatt et spørsmålstegn på slutten av setningen min da jeg antok at det var kaskodelen av forsikringen som skapte problemer :wink:

Men som deg erfarer jeg at kundebehandler/selger ikke skiller mellom dette (eller kanskje ikke vet bedre) og bare forteller at bilen er rødmerket og derfor ikke forsikres. Min erfaring med forsikringsselskap er at det er vanskelig å få et bra tilbud hos nytt forsikringsselskap (hvis man har biler litt utenom det vanlige), mens eksisterende forsikringsselskap gjør nesten hva som helst for å beholde deg (i alle fall så lenge du har en god kundehistorikk uten skader).

Har OP (original poster) prøvd https://www.finansportalen.no/Forsikring/Bilforsikring :?:
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
andreas
Posts: 116
Joined: 15 Dec 2009 16:08

Re: Kontaktpersoner innen forsikring

Post by andreas »

sparebank 1 har jeg dialog med. raymond er du dekket ved banekjøring? Jeg vet du hadde en sak med de som ble dekket.

NoBrain var gjennom den siden nå, men bilen lå ikke som ett alternativ der så jeg måtte sette opp forrige modell av bilen der. Da kom det opp ett selskap som ville ha gi meg pris....
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: Kontaktpersoner innen forsikring

Post by NoBrain »

Hvilken spennende bil er det du prøver å forsikre :?: Ble litt nysgjerrig :wink:
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
andreas
Posts: 116
Joined: 15 Dec 2009 16:08

Re: Kontaktpersoner innen forsikring

Post by andreas »

Det kommer en lett brukt BMW M4 på våler 03.08 hvis vi ikke møter noen uforutsett problemer før den tid.

Men ikke så mange som vil ha den til noe fornuftige priser. har ett tilbud som er greit, men da er det bare kona og jeg som kan kjøre den.
Attachments
bildem4.jpg
bildem4.jpg (237.75 KiB) Viewed 4934 times
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: Kontaktpersoner innen forsikring

Post by NoBrain »

Gratulerer med skikkelig kjøremaskin :twisted: En BMW M4 er nok litt for ny ja ift. tjenesten til finansportalen. Uansett, lykke til med forsikringsjakten og håper det ordner seg.

BMW Car Club Norway (BMWCCN) har forsikringsavtale med IF, jfr. http://bmwccn.no/forsikringsavtale-for-klubbmedlemmer/, så det er mulig du alikevel får lurt den inn der hvis du melder deg inn i BMWCCN. Men IF dekker ikke kasko på banekjøring.
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Kontaktpersoner innen forsikring

Post by rayb »

andreas wrote:sparebank 1 har jeg dialog med. raymond er du dekket ved banekjøring? Jeg vet du hadde en sak med de som ble dekket.
Vel, ikke banekjøring spesifikt, men de har den gamle formuleringen om "hastighetsløp, fartsetapper og trening til disse" fortsatt i betingelsene.
Da jeg hadde en skade var jeg på kjørekurs i regi av KARN hvor veitrafikkloven gjelder (og dermed også forsikringen). Så ja, de tok regningen.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
andreas
Posts: 116
Joined: 15 Dec 2009 16:08

Re: Kontaktpersoner innen forsikring

Post by andreas »

dagens beste! Vi kan desverre ikke forsikre bilen din. Du har ikke nok erfaring med biler som har mye hk.

Svarte at jeg i deres selskap hadde hatt en z3 med 321 hk og en e46 m3 med 343 hk. Det var ikke nok, så fortalte jeg at i andre selskap så hadde jeg hatt 2 stykk 335i, en 911, en z4, 2 stykk 325 og en x6. Har en bonus på 75% 2-3 året og en 75% 4-5 året. Har ALDRI hatt forsikringskadet eller for den saks skyld måtte bytte en frontrute eller reparere en frontrute.

Det ble litt stille før kundeveileder svarte at de ønsket at jeg skulle være litt eldre.... Gjerne rundt 50.
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Kontaktpersoner innen forsikring

Post by rayb »

andreas wrote:dagens beste! Vi kan desverre ikke forsikre bilen din. Du har ikke nok erfaring med biler som har mye hk.
:shock: :roll: :cry:
Du spurte selvfølgelig om navnet til vedkommende for så å få snakke med sjefen hans/hennes? Det er i alle fall hva jeg ville gjort...
Fikk omtrent det samme, men i spørsmålsform, da jeg skulle forsikre Lotusen. Da jeg svarte at det hadde jeg erfaring med så godtok de det....
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Kontaktpersoner innen forsikring

Post by webmaster »

Kjære vene... Har forsikring i Eika, og de har aldri vært vanskelige. Der kan du også få dekket banekjøring mot et tillegg (sies det, jeg har aldri sjekket det opp).
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
andreas
Posts: 116
Joined: 15 Dec 2009 16:08

Re: Kontaktpersoner innen forsikring

Post by andreas »

rayb wrote:
andreas wrote:dagens beste! Vi kan desverre ikke forsikre bilen din. Du har ikke nok erfaring med biler som har mye hk.
:shock: :roll: :cry:
Du spurte selvfølgelig om navnet til vedkommende for så å få snakke med sjefen hans/hennes? Det er i alle fall hva jeg ville gjort...
Fikk omtrent det samme, men i spørsmålsform, da jeg skulle forsikre Lotusen. Da jeg svarte at det hadde jeg erfaring med så godtok de det....
Hun var veldig intressert i å selge forsikring, men fikk ikke lov av sjefen sin. orker ikke å lage noe mer styr av det. har fått noen andre tilbud som er bra/ok. Vil de ikke "ha" mine penger så skal de slippe å få dem. Men jeg gleder meg til å fortelle det til svigefar som er en av banksjefene i kjeden som eier dette forsikringsselskapet.

Eika og KLP gjenstår, men jeg ringer de på mandag morgen.

Gjensidige og codan er det som har vært mest åpne. Codan med best pris, men gjensidige har kanskje litt bedre vilkår!
andreas
Posts: 116
Joined: 15 Dec 2009 16:08

Re: Kontaktpersoner innen forsikring

Post by andreas »

Dette skal ikke være lett!!

Da har jeg vært gjennom de fleste.

Codan var greie på pris og vilkår. Gjensidige var meget kundevennlige og med deres utbytte så blir det for ganske bra priser, men jeg kom over Winterberg. Der må man anbefales for å få ett tilbud, men jeg fikk en anbefaling. Forsikringssummen var noen tusen kroner over Codan og Gjensidige, men samtidig så fikk jeg med banekjøring mot en egenandel på 50 000kr. Dvs jeg fikk først en pris som jeg synes var litt høy og så fikk jeg den ned 500kr pluss at jeg fikk inn at jeg kan ha den med på banekjøring. Selvfølgelig ikke hastighetskjøring og trening til løp, men det skal jeg ikke på uansett. De har også ett bonus system som gjør at man går opp til 25% rabatt. Man går opp 1% hvert år så lenge man ikke har skader. ved flere skader så kan de ta fra deg opptjent bonus.
leste litt nøyere gjennom papirene og de er agenter for If i sverige. IF i Norge nektete å forsikre bilen, men IF i sverige tar den for en bra/rettferdig pris i forhold til konkurrenten og med banekjøring...

Med tanke på Eika så har jeg såvidt snakket med dem. jeg måtte først snakke med en bank og bli kunde hos dem så da droppet jeg dem.
Post Reply