Mroadster

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
Knuts
Posts: 309
Joined: 03 Aug 2004 07:34

Mroadster

Post by Knuts »

Da mor gikk ut å kjøpte ny familiebil hadde vi plutselig 2 biler til overs. Da byttet far den ene til en Mroadster. Dette er jo den ultimate hairdressers car så nå er det vel bare å ta den helt ut å bleke det som er igjen av hår. Blir spennende å ae hvordan den duger 3 Juli. Nok power men kjøreegenskapene er vel heller tvilsomme. Blir spennende! Mvh Knut S
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Mroadster

Post by hagenisse »

Sett tak på den og du kjører fra alt i hele verden! :mrgreen:
PeR4
Posts: 431
Joined: 11 Jun 2010 12:49
Location: Oslo

Re: Mroadster

Post by PeR4 »

Gratulerer!. Litt overraskende at du går for enda en uten tak.. Du/dere liker cabrioleter!

Hvilke dekk står den på under banekjøringen?
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Mroadster

Post by hagenisse »

Hvordan oppførte den seg på vått?
Knuts
Posts: 309
Joined: 03 Aug 2004 07:34

Re: Mroadster

Post by Knuts »

På vått var den en håndfull. Til å begynne med var jeg veldig forsiktig men etterhvert ble vi bedre kjent og det gikk fortere og fortere. Problemet var å få ned kreftene. I sving og i nedbremsing var den veldig bra men å få kreftene ned ut av sving var meget vanskelig. Litt pga karakteren til motoren. Man måte begynne forsiktig med gass for så gradvis legge på mer men kunne slippe selv midt på langsiden i 160+. tapte enormt mot forhjulstrekkerne ut av svingene men tok igjen på slutten av strekkene. Hadde nok hjulpet godt med Rdekk. Veldig glad i henne allerede da men er nok morsomt på tørt. Er sykt bra drag i henne men kjøreegenskapene er nok ikke helt på høyde med feks MX5. Kan minne litt om Shelby Cobra. Ellers var bremsene bra. At det ble Mroadster og ikke Mcoupe er fordi det var det jeg kunne bytte Tahoen min i samt at det er en bil som også kan cruises i har nok av baneprosjekt så denne skal holdes orginal bortsett fra Rdekk til banebruk. Har noen dekk fra den gamle Porschen min som jeg tenkte å bruke. Jeg har et sett MX Kuhmo som er halveis R dekk og et sett A048 i 18 tom. Vi får se
Knuts
Posts: 309
Joined: 03 Aug 2004 07:34

Re: Mroadster

Post by Knuts »

Er du bilgal så er du bilgal. Satt og var litt rastløs her på Fredag så hva gjør man da, jo man går inn på Rejsa.se. Fant ut at det var STCC på Falkenberg på Lørdag og Trackday på Knutstorp på Søndag. Det var for fristende så dro Lørdag morgen. Er jo fantastisk hvor mye kortere det er til Syd Sverige nå. Brukte 4 timer fra Oslo til Knutstorp uten å kjøre så fort at lappen var i fare. Før brukte man i samme tempo 5 timer. Mroadster var tricky å kjøre men meget rask. Over 185 på langsiden og rundetid på høy 1,10. Var over 70 biler på treffet. Ikke noe treff for Rayb:) men gikk skadefritt for seg og minimalt med venting. Kjørte med gatedekk så de holdt kun 7 runder etter det ble det drifting. Må ha Rdekk neste gang. Bilen er rask men ligger dessverre mye dårligere på veien enn MX5n min. Blir litt AC Cobra feeling. Knutstorp er og blir beste banen i Norden. Her er kjøreegenskaper og førerdyktighet mye viktigere enn motor slik det bør være på en racerbane. Mvh Knut S
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Mroadster

Post by hagenisse »

Det er fryktelig fort på gatedekk. Min bestetid var 1.10.2 på lørdagen, på R-dekk.. Men 185 på langsiden? GPS-hastighet eller speedometeret? Jeg var aldri over 175..

Er veldig grei vei nedover, men 4 timer innebærer vel likevel 140+ hele veien? Brukte eksakt 6 timer hjem til Drammen, da inkl to bensinstopp og et matstopp, så kjøretid var vel rundt 5.

Skulle gjerne sett at Rudskogen og Knutstorp byttet plass..
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Mroadster

Post by rayb »

For ordens skyld....

Dette er et helt fint treff for meg, men så har jeg da også vett til å kjøre i gruppen uten racerbiler på slicks :p
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
lars_mrs
Posts: 12
Joined: 19 Jan 2013 14:05

Re: Mroadster

Post by lars_mrs »

Knuts wrote: Ikke noe treff for Rayb:)
hoho :) hehe :lol: :lol:
Knuts
Posts: 309
Joined: 03 Aug 2004 07:34

Re: Mroadster

Post by Knuts »

Problemet var at den delingen kun var i teorien og etter andre passet var alt blandet. Bare tullet litt med deg Rayb. Vi er ganske like i vårt syn på banekjøring men when in Rome do as the romans do.
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Mroadster

Post by rayb »

lars_mrs wrote:
Knuts wrote: Ikke noe treff for Rayb:)
hoho :) hehe :lol: :lol:
Nå er disse gutta i GT3ene og andre rene racerbiler langt flinkere til å kjøre bil enn hva du er, så jeg er mindre bekymret for ha de kan finne på.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Mroadster

Post by rayb »

hagenisse wrote: Skulle gjerne sett at Rudskogen og Knutstorp byttet plass..
+1
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Post Reply