"Billige" sportsbiler på finn.no

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

"Billige" sportsbiler på finn.no

Post by hmhaga »

Man går jo alltid å sikler på sin neste sportsbil. Akkurat nå passer det dårlig for underskrevne, da det er bryllup og bygging av drømmegarasje - som spiser opp mesteparten av økonomien. Men det er jo lov å legge noen fremtidsplaner...bilene jeg har funnet her befinner seg ikke på drømmenivå, de har priser som gjør at de er innenfor rekkevidde.

Jaguar XK R 4,0 V8 Supercharged, kr 259 900

Image
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=40486753

Denne går vel helt ikke under katagorien "sportsbil", dessuten kanskje mer aktuell MED tak. Men prisen er bra, ulempen ser ut til å være at den er vinterkjørt? Ser for meg at de å gi full gass med en 4.0 liter V8 med kompressor er en heeerrrlig følelse, også lydmessig :mrgreen:

Ferrari 355 GTB Berlinetta 1994, kr 435 000

Image
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=40486753

Endelig begynner 355 å komme ned på fornuftig pris! Denne ville jeg seriøst vurdert om jeg hadde hatt økonomien til det nå. Det jeg ville vært skeptisk til, er at det alt har vært behov for en komplett overhaling av motoren etter bare 66000 km. Min erfaring med bytte av veivlager osv er at det aldri blir like bra som originalt. Kirkebakken motor jeg ikke kjennskap til, kanskje er de flinke?

Porsche Cayman 3,4 S NAVI SPORT CRONO SPORTSKINN 2006, kr 475 000

Image

Er ikke dette b-b-billig for en Cayman S? Garantert et tryggere kjøp enn 355en, dessuten har den alle TBFene.

Porsche Cayman 2,7 kr 409 000

Image

Når Cayman S faller under 500.000, så ser jeg for meg at Cayman 2.7 burde enda lengre ned i pris. Her får man i hvert fall veldig mye sportsbil for penga! Yumm...
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Re: "Billige sportsbiler på finn.no"

Post by ElViz »

Sånn Jaguar vurderte jeg også, men ble for GT for meg, og for mye duppeditter som kan gi hodepine. At den er vinterkjørt diskvaliserer den som hobbybil for meg. Jeg har blitt allergisk mot rust og fastrusta bolter og muttere.

Ferrarien har pen pris. Det at motoren er heloverhalt er merkelig, overhalte topper er ikke uventet, da ventilstyringene er litt "bløte". Ellers er 355 en bil som har rykte på å være robust, sålenge den ikke har F1 gir. Jeg hadde kjøpt denne hvis den tåler en nærmere inspeksjon. Ferrarier type 308/28, 348, og tildels 355 er det ikke noen grunn til å være spesiellt redd for å kjøpe. De er skrudd sammen med bolter og muttere, ikke magi. Og deletilgangen er god. Mye bedere enn f.eks. Toyota MR2.

Porsche Cayman har jo et godt rykte, Og jeg tror kjøreegenskapene er topp. Men for meg blir det litt kjedelig. Det er hauger med Porscher på veiene, og de ser nesten like ut. Ikke blir jeg glad av å se på en heller. Men det er meg :)
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Re: "Billige" sportsbiler på finn.no

Post by henning »

Vi hadde 3-4 Jag XK8/R + 1 A-M DB7 med på vårtur i helgen.
Så ut til å være ypperlig til det formålet.
'11 sDrive 35is
---------------------
User avatar
Yukikaze
Posts: 126
Joined: 28 Feb 2012 21:15

Re: "Billige" sportsbiler på finn.no

Post by Yukikaze »

Om man ser forbi Finn og går ned i både pris- og prestandaklasse (samt opp i alder):

http://carjoy.nl/about.asp?id=1&action=text
SVX - VTD
Tiger
Posts: 551
Joined: 07 Apr 2007 16:44

Re: "Billige" sportsbiler på finn.no

Post by Tiger »

Kanskje Inge M. har noen råd angående Ferrari 355 ? Prisen var ikke så ille, men det er tross alt mye for en gammel bil også.
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT* :-)
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: "Billige sportsbiler på finn.no"

Post by hmhaga »

ElViz wrote:Porsche Cayman har jo et godt rykte, Og jeg tror kjøreegenskapene er topp. Men for meg blir det litt kjedelig.
Egentlig noe av det samme jeg opplevde da jeg hadde Boxster. Deilig bil å kjøre, nyyyydelig motorlyd - men allikevel veldig sterilt. Ikke en bil man forelsker seg i, på et vis. En Ferrari eller Jaguar vil gi et mer interessant bilhold, akkurat som det er å eie en Lotus Elise.

Jeg hadde Boxster noen år, og ble sånn passe sur på alle feilene som var på den - men det var fordi jeg kjøpte en Porsche med forventning om at det skulle være tilnærmet problemfritt. Når jeg nå eier Lotus Elise, eller i framtiden kjøper en Ferrari eller Jaguar, så er det ikke verdens undergang om det er noe som går galt - det er en del av gamet.

Kjøper jeg Jaguar blir det for å ha en GT-bil, den skal nok ikke på noen bane. Kjøper jeg Ferrari blir det nok å teste den på bane, men jeg kjenner ikke bilene og aner ikke hvordan det påvirker driftskostnadene. Jeg har sett Cayman S i aksjon på Vålerbanen, med en dyktig sjåfør. Det gikk noe vanvittig fort gjennom svingene...så den frister den også :lol:
Last edited by hmhaga on 28 May 2013 11:25, edited 1 time in total.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: "Billige" sportsbiler på finn.no

Post by hmhaga »

Tiger wrote:Kanskje Inge M. har noen råd angående Ferrari 355 ? Prisen var ikke så ille, men det er tross alt mye for en gammel bil også.
...men de holder seg jo bedre i pris enn nyere sportsbiler. Men om man plutselig får behov for å selge, så tror jeg det er enklere å selge en Porsche enn en Ferrari.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
vids
Posts: 553
Joined: 16 May 2006 11:47
Location: Oslo

Re: "Billige" sportsbiler på finn.no

Post by vids »

Har så vidt testet Cayman (ikke S), den med 240 hester. Flott bil, men den var litt kjedelig fordi den hadde "for godt" grep i forhold til motorstyrke. Vanskelig å føle at man kjører skikkelig hardt når den oppfører seg så bra. Synes at Smart Roadster var mer gøy faktisk. Men jeg har tro på at Cayman S har en mer riktig motor som står til kjøreegenskapene...
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport

x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: "Billige" sportsbiler på finn.no

Post by rayb »

Tiger wrote:Kanskje Inge M. har noen råd angående Ferrari 355 ? Prisen var ikke så ille, men det er tross alt mye for en gammel bil også.
Jeg mener å huske at han hadde et estimat for hva en sånn bil koster å eie også....
Too rich for my blood som de sier i Vegas, en sånn bil er mer enn innkjøpsprisen.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
Yukikaze
Posts: 126
Joined: 28 Feb 2012 21:15

Re: "Billige" sportsbiler på finn.no

Post by Yukikaze »

386.000, har ligget ute en stund. Sikkert prutbar.

Image
SVX - VTD
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: "Billige" sportsbiler på finn.no

Post by hmhaga »

Yukikaze wrote:386.000, har ligget ute en stund. Sikkert prutbar.
Har veldig sans for designet til NSX. Innvendingen er at den ser ut som en superbil, og derav burde hatt mer motor. Dessuten fryktelig mange av bilene som er til salgs som er harryfisert/ødelagt.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
Yukikaze
Posts: 126
Joined: 28 Feb 2012 21:15

Re: "Billige" sportsbiler på finn.no

Post by Yukikaze »

Det sistnevnte er det tristeste, uten tvil. Kanskje et godt pruteargument, så har man litt penger til å ta bort bling?

Når det gjelder motor så er jeg usikker på om du vil føle at det mangler oomph. Ikke primært den innvendingen jeg har lest. Ser på diverse videos at selv dyktige førere klarer å spinne og slåss litt mot denne, så kanskje ikke like sivilisert som Porsche? Alt jeg skriver nå er internetoppgulp, har ikke kjørt en.
SVX - VTD
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

"Billige" sportsbiler på finn.no

Post by ElViz »

rayb wrote:
Tiger wrote:Kanskje Inge M. har noen råd angående Ferrari 355 ? Prisen var ikke så ille, men det er tross alt mye for en gammel bil også.
Jeg mener å huske at han hadde et estimat for hva en sånn bil koster å eie også....
Too rich for my blood som de sier i Vegas, en sånn bil er mer enn innkjøpsprisen.
Mener å huske at han sa noe om 30000 - 50000 i året. Men jeg er ikke helt enig. Har man skrudd endel selv, så tar man med letthet vanlig service selv, og på 348 koster det ikke mye mere enn en vanlig bil. Det dyreste er oljen: 11 liter.

Jeg regner med å ta regremskifte selv også når den tid kommer. Forrige eier gjorde det selv, og det ligger flere guider på nettet. Jeg har skrudd endel på min nå, og har bare blitt forbauset over hvor greit det går!

Tror det er endel myter ute å går...
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: "Billige" sportsbiler på finn.no

Post by hmhaga »

Det koster såklart mer å sette en Ferrari på verksted enn en Fiat. Verkstedene tilpasser seg selvsagt kundemassen, det hadde jeg også gjort om jeg drev butikk. Kan man skru selv tror jeg ikke det er så mye verre enn noe annet, det er fortsatt en Ottomotor krydret med litt diverse Bosch og Magneti Marelli :P
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
vids
Posts: 553
Joined: 16 May 2006 11:47
Location: Oslo

Re: "Billige" sportsbiler på finn.no

Post by vids »

Servicekostnader kommer ofte av at det er veldig tidkrevende å jobbe på en bil hvor det er litt trangt. Samt at "super"-motorer må justeres oftere. En kompis med en litt gammel porsche sier at ventilene på bilen hans skal justeres hvert år. Og selv om han er mer enn kapabel til å gjøre dette selv så må han sette den på verksted for å beholde salgsverdien, da kjøpere av disse bilene er veldig mistenksomme når det kommer til selv-service. Også var det vel noe mer justering tror jeg? Det gir han vist en årlig ekstrautgift på 8-12 tusen om jeg husker rett. Og det er jo forutsatt at ingenting har gått i stykker eller faktisk trenger å repareres...
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport

x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
Post Reply