Ferieplanlegging

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Ferieplanlegging

Post by ElViz »

Jeg driver å planlegger litt ferie i Itali i mai, flyr til Milano 30. april, og leier en bil (Fiat 500), og raser rundt... :lol: Ender muligens opp i Roma den 17. mai, da passerer nemlig Mille Miglia der.. Er hjemme 20. Mai.
I den forbindelse driver jeg å samler steder å se... Har lagt det på google maps. Og siden det er enkelte her som har tildels stoor kunnskap om autofile ting i det hjørnet av verden inviterer jeg til å legge inn ting i det kartet:
https://maps.google.no/maps/ms?msid=216 ... 1,3.894653
Vet ikke helt om det funker, men vi får se....
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
Sjobing
Posts: 207
Joined: 13 Jul 2006 20:34
Location: Modum

Re: Ferieplanlegging

Post by Sjobing »

Anbefaler å kjøre SS38, Stelvio passet.(om den er åpen og ikke vinterstengt fortsatt når du er der.
Fascinerende vei, jeg kjørte en tur over her i fjor høst og lurte fler en en gang på h a de tenkte de som lagde denne veien... :-)

Jeg kjørte endel på kryss og tvers i Nord Italia på denne turen, ba GPS'n om å ikke kjøre motorveier. Anbefaler det på det sterkeste veit ikke helt hvor jeg har vært, men så mange fine plasser og kjørte mye mer spennende veier enn kjedelige motorveier.
03 Impreza HTS (forskningsprojekt)
06 Impreza STi
Lasse83
Posts: 71
Joined: 10 Jun 2008 20:08

Re: Ferieplanlegging

Post by Lasse83 »

Var i Italia for et par år siden, kjørte endel rundtomkring, landet i Milano, reiste derfra til Venezia (bodde på Lido de Venezia, en øy litt borte fra selve byen, og det anbefales om Venezia er ett alternativ), kjørte deretter på tvers over til Toscana, helt nydelig! Videre til maranello, dit MÅ jo du!! Alt handler om Ferrari i den byen, men ikke stort annet spennende enn det, dama mi holdt på å kjede seg ihjel...
Deretter tilbake til Milano igjen. Vet forresten om en helt fantastisk bitteliten restaurant (trattoria) i Milano, nydelig mat og gode viner, er utrolig mye bilder av kjendiser som har vært der, (sylvester stallone, en haug med fotballspillere er de jeg kommer på), veldig avsidesliggende, så må vite om det for å finne frem, kan spørre madammen i kveld om hva den heter :)

Vi rakk også en dagstur innom Roma og sant agata (Lamborghini fabrikken), men vi var jo der nede i 17 dager også...

En ting er ihvertfall sikkert: du kommer til å kose deg! Italia er fantastisk!!!
-91 MR2
-04 Alfa Romeo GT (med barnesete)
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Ferieplanlegging

Post by ElViz »

Jeg vet, de siste årene har jeg vært de minst 3 uker hvert år :) Enten i Roma, eller kjørende rundt på måfå....
Men det er første gang på lenge i Modena-bologna området, og der er det mye mere enn Ferrari! Også for damer.
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Re: Ferieplanlegging

Post by ElViz »

Da er Stelvio passet lagt inn også...
Jeg håper dette kartet kan være til glede for andre også :)
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
Yukikaze
Posts: 126
Joined: 28 Feb 2012 21:15

Re: Ferieplanlegging

Post by Yukikaze »

Ikke fristet til å ta 348-en? Kanskje ikke største bagasjeplassen eller komforten men.. likevel? :)
SVX - VTD
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Re: Ferieplanlegging

Post by ElViz »

Jo, men det blir ikke iår, men kanskje neste år? Da med deltagelse i dette:
http://www.ferraritribute.1000miglia.it/
Det hadde vært gøy 8)
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Ferieplanlegging

Post by ElViz »

Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
Post Reply