Yokohama A048 - hvem har?
Yokohama A048 - hvem har?
Trenger nye bakdekk til Elise, skal ha A048 i 225/45/16. Har sjekket litt rundt og det er ikke lett å finne i Norge. Noen som vet hvem som evt har inne? Kan bestille fra UK, koster ca 330 pund for et sett + frakt og mva, så det er ikke så galt.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Jeg kjøpte mine A048 for en billig penge hos Motorsport Service på Strømmen.webmaster wrote:Trenger nye bakdekk til Elise, skal ha A048 i 225/45/16. Har sjekket litt rundt og det er ikke lett å finne i Norge. Noen som vet hvem som evt har inne? Kan bestille fra UK, koster ca 330 pund for et sett + frakt og mva, så det er ikke så galt.
Erik
Re: Yokohama A048 - hvem har?
Ender alltid opp med å kjøpe fra UK selv. Ingen her hjemme som har vist seg interessert i å prøve å matche prisene.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Yokohama A048 - hvem har?
Motorsport Service hadde rimelige priser på f.eks. 195/50/15, men den dimensjonen jeg skulle ha koster 2195,- +mva iflg nettsiden deres, da blir det litt mye i forhold til UK tror jeg...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Yokohama A048 - hvem har?
Min dimensjon (185/60-R14) koster 892,- på Motorsport Service .webmaster wrote:Motorsport Service hadde rimelige priser på f.eks. 195/50/15, men den dimensjonen jeg skulle ha koster 2195,- +mva iflg nettsiden deres, da blir det litt mye i forhold til UK tror jeg...
Pussig at det er sååå stor forskjell
Erik
Re: Yokohama A048 - hvem har?
Enig, var veldig stor forskjell. Men fint for de med mindre dimensjoner da.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re:
De har flytta til Gjerderum/Jevnaker eller no i den duren.Rudolf wrote:Jeg kjøpte mine A048 for en billig penge hos Motorsport Service på Strømmen.webmaster wrote:Trenger nye bakdekk til Elise, skal ha A048 i 225/45/16. Har sjekket litt rundt og det er ikke lett å finne i Norge. Noen som vet hvem som evt har inne? Kan bestille fra UK, koster ca 330 pund for et sett + frakt og mva, så det er ikke så galt.
Erik
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Re: Yokohama A048 - hvem har?
Jeg hakke peiling, men dere A048-folk.. opplever dere at de blir vesentlig glattere etter noen treff? Jeg har mest erfaring med R888 (og nitto NT01) og de holder grepet til de er omtrent borte, mens jeg følte A048 ble veldig skumle når de ble slitt.
Mulig det skjedde et eller annet med bilen også, men..
Mulig det skjedde et eller annet med bilen også, men..
Re: Yokohama A048 - hvem har?
På tørt ja. Tok mye lengre tid å få varme enn R888, og generelt syntes jeg det var en helt annen følelse i dem.. slags merkelig greie hvor de både var glattere og hadde mer grep på en gang.. Var et halvt sekund raskere rundt skogen med dem kontra R888, men etter 2-3 treff synes jeg de skled overalt. Det gikk fortsatt fort (alt er relativt når jeg sitter bak rattet), men var mye skumlere å kjøre enn tidligere.
Re: Yokohama A048 - hvem har?
Har også hørt at A048 blir glatte når de er halvslitte, mens R888 kan brukes helt ned til corden.
Men folk har også sagt at A048 er lettere å hente inn en sladd med enn R888?
Men folk har også sagt at A048 er lettere å hente inn en sladd med enn R888?
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
Re: Yokohama A048 - hvem har?
Har bare godt å si om A048, veldig konsekvente når de har fått varme i seg. Ikke merket noe særlig forskjell på om de er slitt eller ikke. Har aldri kjørt på R888, så har ikke noe å sammenligne med der, men har prøvd Dunlop Direzza, og de synes jeg var vesentlig glattere enn A048.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Yokohama A048 - hvem har?
Jeg kløner uansett veldig hvis bilen får sladd, men det kan være noe i det. Veldig snill oppførsel når man seilet avgårde.vids wrote:Men folk har også sagt at A048 er lettere å hente inn en sladd med enn R888?
Enig i det, kunne kjøre lenge uten at det ble noen forskjell i oppførsel. R888 er vel så bra de første rundene, men taper seg etter en stund.webmaster wrote:Har bare godt å si om A048, veldig konsekvente når de har fått varme i seg.
Re: Yokohama A048 - hvem har?
Det er nesten ikke mulig å sammenligne høygrepsdekk slik dere gjør på ulike gatebiler. Bilene er forskjellig oppbygd og de fleste har så dårlig stivhet/styrke mellom hjuloppheng og dekk at når man montere dekk med bedre feste oppstår det rare ting som er vanskelig å sette fingeren på. Stick slip er noe mange klarer å føle når de montere rene slicks på en original familiebil, men på sportslige biler med gateslicks er det vanskeligere å føle at det er dette som skjer. R888 er helt på grensen av hva en gatebil tåler dersom man holder seg på moderat dimensjon. Skal man har det morro og kjøre bilen slik fabrikken har designet bilen må man enten kjøre med sportslige dekk med myk sidevegg, gateslicks i smal dim (ofte det beste) eller forsterke hjuloppheng. Sistnevnte er ikke alltid mulig å gjør i nok grad til at brede gateslicks kjennes bra ut å kjøre med.hagenisse wrote:På tørt ja. Tok mye lengre tid å få varme enn R888, og generelt syntes jeg det var en helt annen følelse i dem.. slags merkelig greie hvor de både var glattere og hadde mer grep på en gang.. Var et halvt sekund raskere rundt skogen med dem kontra R888, men etter 2-3 treff synes jeg de skled overalt. Det gikk fortsatt fort (alt er relativt når jeg sitter bak rattet), men var mye skumlere å kjøre enn tidligere.
Skal man derimot bare jage gode rundetider og ikke bryr seg så fælt om hvordan bilen kjennes, er det så brede gateslicks som man klarer å holde varmen i som teller...
Nissan S13 Racing til salgs
Honda ITR DC5 Type-R
Andrè Linder
Honda ITR DC5 Type-R
Andrè Linder
Re: Yokohama A048 - hvem har?
Jeg sammenligner jo på samme bil jeg, og dimensjonen er både mindre enn hva bilen har i vognkortet, samt at understell ikke er helt som da bilen trillet ut fra fabrikken.
Forøvrig likte jeg A048 veldig godt de første treffene - bedre enn R888, men tror ikke jeg gidder flere sett hvis forskjellen etter noen treff skal være så stor.
Forøvrig likte jeg A048 veldig godt de første treffene - bedre enn R888, men tror ikke jeg gidder flere sett hvis forskjellen etter noen treff skal være så stor.