Jaguar XKR?

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Jaguar XKR?

Post by hmhaga »

Image
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=38618384

Det er ikke så lenge igjen før Elise tilhører meg, og ikke Santander. Da er spørsmålet om jeg skal beholde eller finne noe annet kjekt. Har lenge vært svak for designet til Jaguar, og nå er prisene nede på et akseptabelt nivå.

Hva er obligatorisk oppsett på disse? Synes den er finest MED tak, men så er det jo sjarmen med å kjøre med cab nede om sommeren da. Leveres de med manuell, eller skal en slik bil ha silkemyk automat?

Teknisk kvalitet gir jeg egentlig beng i, kan da skru selv. Det jeg IKKE vil ha er rust. Bil som er vinterkjørt er selvsagt utelukket.

Bilen på bildet fortjener forøvrig noen helt andre felger. Stakkars. Ellers kler den rødt veldig godt...mmm...
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
vids
Posts: 553
Joined: 16 May 2006 11:47
Location: Oslo

Re: Jaguar XKR?

Post by vids »

Fine biler! Litt tung kanskje?

Men brukeren som heter Mobeck her på forumet kjørte en slik en på nsk vålerbanen for to år siden mener jeg å huske. Vet ikke om han er en av de som leser her daglig?


Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport

x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Jaguar XKR?

Post by Morten H »

Fin Vogn 8)
Sjekk litt på You Tube ,legg til Nurburgring etc..
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
Knuts
Posts: 309
Joined: 03 Aug 2004 07:34

Re: Jaguar XKR?

Post by Knuts »

Nydelig bil. Har kjørt en vanlig XK8 fra Munchen til Oslo da den var ny. Oppsummering er som følger. Er veldig lik å kjøre som en BMW 540 e34. Rask, behagelig men ikke veldig sportslig. Tror ikke du setter de beste rundetider med en sånn hvis det er målet. Som landeveiscruiser derimot er den perfekt. Kvaliteten derimot er meget slett. Den bilen jeg kjørte var ny og interiøret hang og slang, knirket og var meget slett i detaljene. Vakker bil da og vakrest i cab. Knut S
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: Jaguar XKR?

Post by hmhaga »

Knuts wrote:Nydelig bil. Har kjørt en vanlig XK8 fra Munchen til Oslo da den var ny. Oppsummering er som følger. Er veldig lik å kjøre som en BMW 540 e34. Rask, behagelig men ikke veldig sportslig. Tror ikke du setter de beste rundetider med en sånn hvis det er målet. Som landeveiscruiser derimot er den perfekt. Kvaliteten derimot er meget slett. Den bilen jeg kjørte var ny og interiøret hang og slang, knirket og var meget slett i detaljene. Vakker bil da og vakrest i cab. Knut S
Takk for tilbakemelding! Kjøper i hvert fall ikke en XKR for å sette rundetider, den skal nok slippe slik bruk. Men greit om motorytelsene står ca i stil med kjøreegenskapene, og at bilen ikke akkurat mistrives i svingene. Har aldri kjørt bil med STOR motor, og da tenkte jeg at denne kunne vært et alternativ. En annen interessant kandidat er Maserati 3200GT, men den har ikke de samme klassiske linjene.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: Jaguar XKR?

Post by hmhaga »

Mistenker at XKR er en bil som har merkbart dårligere kjøreegenskaper som cab?
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
need4speed
Posts: 449
Joined: 16 Feb 2010 11:26
Location: Mo i Rana

Jaguar XKR?

Post by need4speed »

User avatar
need4speed
Posts: 449
Joined: 16 Feb 2010 11:26
Location: Mo i Rana

Jaguar XKR?

Post by need4speed »

User avatar
need4speed
Posts: 449
Joined: 16 Feb 2010 11:26
Location: Mo i Rana

Jaguar XKR?

Post by need4speed »

User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: Jaguar XKR?

Post by hmhaga »

Dette er jo den nye modellen, jeg regner med at det er et mer oppdatert/moderne design enn XJR fra rundt 2000-tallet (som har sitt opphav i Jaguar XJ)?
Dessuten er det kun MED kompressor som kan være aktuelt, den har jo mer moment fra bunn enn sugemotoren har på topp. Da blir det for dyrt med noe veldig nytt.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Jaguar XKR?

Post by Morten H »

Fikk høre i dag at man kan ta inn en BRZ/GT.......... for 340K(ferdig på Gata) fra Tyskland .
Ikke at det kan sammenlignes med Jaguar etc........... , men ca 100 K billigere en Ny her hjemme.
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: Jaguar XKR?

Post by hmhaga »

Morten H wrote:Fikk høre i dag at man kan ta inn en BRZ/GT.......... for 340K(ferdig på Gata) fra Tyskland .
Ikke at det kan sammenlignes med Jaguar etc........... , men ca 100 K billigere en Ny her hjemme.
Jau, men da vil jeg heller ha Elise. Den gjør jo alt BRZ/GT86 gjør, bare enda bedre.
En XKR blir jo for å få en helt annen type bil, og ikke nødvendigvis en ren sportsbil. Begynner jo å bli gammal, kanskje jeg må ha sixpence cap også? :lol:
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Post Reply