Porsche med norgespakke - opp til originaleffekt?

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Porsche med norgespakke - opp til originaleffekt?

Post by hmhaga »

Ser at Porsche selges med "Norgespakke", dvs trimmet ned for å redusere avgiftene. Noen som vet hva denne nedtrimmingen består i? Er det kun programvare, eller er det mekaniske endringer også? Kan de enkelt omprogrammeres til fulleffekt? Antar at Porsche i Norge ikke vil gjøre noe sånt, men det finnes jo utveier. Bare å reise til et av nabolandene, hvor de aldri har hørt om effektavgift... Om det kun er en omprogrammering som skal til , så er jo muligheten for å oppdage dette lik null.

Cayman med 211 hk har jo en grei pris, men jeg ville aldri hatt en Cayman med bare 211 hk. Derimot vil de jo få veldig greie bruktpriser om noen år, kombinert med en omprogrammering/275 hk er det jo genialt.

http://bilnorge.no/artikkel.php?aid=40199
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
slampen
Posts: 30
Joined: 22 Dec 2011 07:47

Re: Porsche med norgespakke - opp til originaleffekt?

Post by slampen »

Det er jo den peneste bilen i fra Porsche også.
-95 Mx5 1.8 BRG.
espenevo
Posts: 3
Joined: 10 Mar 2005 19:46

Re: Porsche med norgespakke - opp til originaleffekt?

Post by espenevo »

Jeg har også sett på dette. Hvis det er slik at de norske bilene har 2.9-liter 211hk er det et nederlandsk firma som hevder at de gir 280(!)hk med deres programvare. Det kan nesten se ut som motorene er identiske, alternativt at de leverer en særdeles kortbent form for skrytehester :mrgreen:

http://www.shiftech.be/reprogrammation. ... ngine=2546

Edit: Må visst korrigere meg selv der. De norske bilene har 2.7-literen. Men ser det er flere som hevder rundt 250hk, så det er i hvert fall en del å hente. DVS kanskje ikke så store forskjellen om en tar høyde for skryt og Porsches margin andre veien..?
Espen
Vorsprung durch untersteuern
Post Reply