Selger alt, hva skal jeg ha nå. ?

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
need4speed
Posts: 449
Joined: 16 Feb 2010 11:26
Location: Mo i Rana

Selger alt, hva skal jeg ha nå. ?

Post by need4speed »

Var en produksjonsfeil på forstillinga, som gikk vel på garantien. Men utrolig at en bil i den prisklassen skal ha ett slikt problem
Last edited by need4speed on 10 Dec 2012 23:30, edited 1 time in total.
User avatar
need4speed
Posts: 449
Joined: 16 Feb 2010 11:26
Location: Mo i Rana

Selger alt, hva skal jeg ha nå. ?

Post by need4speed »

Fant bildet av Audi r8 og jeg tok feil på årsmodell. Den var nyregistrert i 2011, bruktimport. Bilen var fra 2007. Eieren hadde kjøpt den i 2011 og uhellet skjedde i 2012.
ImageUploadedByTapatalk1355178592.165908.jpg
ImageUploadedByTapatalk1355178592.165908.jpg (116.76 KiB) Viewed 4138 times
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: Selger alt, hva skal jeg ha nå. ?

Post by NoBrain »

Jeg antar at fortsatt skal bruke bilen på banetreff (sommer og vinterhalvåret) :?: Hva da med en snerten BMW 1 serie M Coupe :wink:

http://www.evo.co.uk/carreviews/cargrou ... _370z.html
(...klipp...) it’s clear the 1M sets a new benchmark for only-car, multi-purpose, real-life ability and desirability. It’s been a long time coming, but we’re delighted to say M’s new baby is more than worth the wait.
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Selger alt, hva skal jeg ha nå. ?

Post by Iceman »

Man hører jo dritt om alle bilmerker, så hva går og går uten større problemer?

Har sett på alle fifth gear, top gear, Autocar og Cars videoene, men de tester nesten ingen biler på is og snø.

Det å finne en ny bil,, blir ikke lett.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Frank H Herfjord
Posts: 116
Joined: 25 May 2012 13:16

Re: Selger alt, hva skal jeg ha nå. ?

Post by Frank H Herfjord »

2012 Nissan Leaf.
x: 2005 Smart Roadster Brabus Xclusive Coupe, 2010 Lotus Evora
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Selger alt, hva skal jeg ha nå. ?

Post by Iceman »

NEI takk til Lotus.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: Selger alt, hva skal jeg ha nå. ?

Post by NoBrain »

Hadde nok styrt unna Lotus jeg også som eneste helårsbil. Her er en link til Snow Drift 1M Coupe :wink:
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
User avatar
vids
Posts: 553
Joined: 16 May 2006 11:47
Location: Oslo

Re: Selger alt, hva skal jeg ha nå. ?

Post by vids »

NoBrain wrote:Hadde nok styrt unna Lotus jeg også som eneste helårsbil. Her er en link til Snow Drift 1M Coupe :wink:
Nice kjøring!
Jeg ville nok også valgt en 1M om jeg skulle hatt en alt-mulig-bil med hovedvekt på leking. Den har et sjeldent chassis, og skiller seg mer fra mengden enn en M3 ville gjort, uten å miste det praktiske...

Om jeg skulle hatt en morsom bil, med hovedvekt på komfort og langturer, så hadde jeg nok valgt Lexusen. Den later til å være mye for pengene, spes om man kjøper nyere brukt...

Har aldri testet noen av dem dog...
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport

x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
User avatar
Grøva
Posts: 79
Joined: 31 Jan 2011 04:24
Location: Jessheim
Contact:

Re: Selger alt, hva skal jeg ha nå. ?

Post by Grøva »

Hadde kanskje prøvd meg på en Corvette Z06.. "Enkel" bil som kan serves de fleste steder, er rimelig skuddsikker, og går som et skudd.
Italienske biler er gøy om du liker å skru...:)

Lamborghini Countach LP400S3 1982
Porsche 911 Targa 1974

Solgt: De Tomaso Pantera 1973
Solgt: Porsche 911S 1977
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Selger alt, hva skal jeg ha nå. ?

Post by Iceman »

Har vurdert dette :twisted: men selgeren jeg pratet med :evil: mente at Z06en var en elendig vinterbil selv med piggdekk.

Hadde Toyota GT86 hatt 300hk standard, så hadde jeg eid en slik nå.
Ser nok mere etter en Coupe enn en sedan, men akkurat nå er jeg klar for det meste.

Jeg var klar for å kjøpe en Artega GT S, men de har jo gått konk :roll: noe som er utrolig trist.
Image
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Frank H Herfjord
Posts: 116
Joined: 25 May 2012 13:16

Re: Selger alt, hva skal jeg ha nå. ?

Post by Frank H Herfjord »

Må vel kanskje innrømme at Lotus ikke er det absolutt beste valget for helårsbil om man skal la fornuften rå :P Hvis fornuft er viktig må jeg nok heller støtte anbefalingen om BMW...
2012 Nissan Leaf.
x: 2005 Smart Roadster Brabus Xclusive Coupe, 2010 Lotus Evora
TorAtle
Posts: 469
Joined: 05 Mar 2003 15:26
Location: Oslo

Re: Selger alt, hva skal jeg ha nå. ?

Post by TorAtle »

Har ikke mye godt å si om girkassa til hybrid-Lexusen. Man får følelsen av å ligge i øverste gir og slure. Du venner deg til det i den forstand at du vil unngå å gi på for mye for å slippe å se turtallet skyte avgårde.

Hvis du vil ha Porsche-fri et halvår så er jo M3 et fint alternativ hvis du gidder hente fra Tyskland. Ikke mange nye her hjemme.
2015 Porsche Cayman GTS, 2014 BMW i3
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: Selger alt, hva skal jeg ha nå. ?

Post by NoBrain »

Apropos M3 vs 1M. Fra http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=597799 :lol:
If you’ll allow the adolescent analogy… the difference between the M3 and the 1M is the difference between Superman and Iron Man respectively. Superman has a day job as mild-mannered Clark Kent with the ability to come to the rescue in the name of justice with almost invincible power. Iron Man is a raw battle machine designed and driven by a rich, womanizing, egotistical alcoholic.

I’ll take a 1M straight up, thank you very much.
PS! Er det noen som lurer på hvorfor jeg lusker rundt på diverse BMW-forum så er det fordi jeg vurderer å bytte ut Imprezaen med en 1-serie en gang i fremtiden (om 1-2 år), med mindre Alfa Romeo kommer med benzina Q4 utgave av Giulietta eller en ny modell med RWD. Budsjettet strekker dessverre ikke til en 1M så det blir nok en mer sedat utgave :roll:
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Hans V
Posts: 18
Joined: 25 Sep 2009 06:50
Location: Lier

Re: Selger alt, hva skal jeg ha nå. ?

Post by Hans V »

Med et såpass romslig budsjett og hvor Porsche er uaktuelt bør vel en Nissan GTR tilfredsstille de fleste behov. Som denne f eks:
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnk ... el=2000200
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Selger alt, hva skal jeg ha nå. ?

Post by Iceman »

Hans V wrote:Med et såpass romslig budsjett og hvor Porsche er uaktuelt bør vel en Nissan GTR tilfredsstille de fleste behov. Som denne f eks:
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnk ... el=2000200

Ikke lett å ha service på denne i Norge.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Post Reply