MinGarasje!

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: inge, NoBrain

Kristobal
Posts: 16
Joined: 24 Oct 2012 09:39

MinGarasje!

Post by Kristobal »

Hei der!

Jeg har nylig lansert en nettside jeg tror passer bra å fortelle om her og.
Nettsiden http://www.mingarasje.com er et hobbyprosjekt jeg har jobbet med siden august, og lar registrerte brukere legge inn sine egne biler og motorsykler i sin egen ”virtuelle” garasje. Dette letter arbeidet blant annet for dere som er aktive på flere forum og ikke ønsker å måtte opprettholde flere forumtråder om hver enkelt bil på flere forskjellige forum. For å lette trykket kan du plassere en link eller et banner (dersom dette forumet støtter bilder) i signaturen din, som linker direkte til din egen garasje. Resten av diskusjonen foregår selvsagt på forum, dette er ingen erstatter, men et hjelpemiddel.

Slik ser banneret til min egen garasje ut:
Image

Og link for forum som ikke støtter bilder slik ut:
MinGarasje: '01 Alfa Romeo 156 1.8 TwinSpark 16v

Håper dere ser nytteverdien i dette, og tester det ut. Finnes allerede en god del biler der inne, mesteparten italiensk, men alle merker og modeller er velkommen.

På forhånd takk,
Kristian Klevjer

PS. Kritikk er selvsagt velkommen. Send gjerne PM om du ønsker. :-)
Image
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Re: MinGarasje!

Post by Luigi »

Kjempekult! Har lagt inn noen biler der, og det ser jo ut til å funke bra.

Par småting:
- Under tidligere biler står det bare årsmodell og modell. Bilmerke mangler. Selv jeg har hatt mer enn ett bilmerke ;)
- Man kan ikke velge "ingenting" under favorittmerke
- Ikke mulig med URL-er i beskrivelsen, men det er kanskje med fullt overlegg?

Bra tiltak i alle fall. Er egentlig halvveis på jakt etter noe snedig programvare for Montreal-registeret, så jeg sender deg en PM ...
Kristobal
Posts: 16
Joined: 24 Oct 2012 09:39

Re: MinGarasje!

Post by Kristobal »

Hei! Takk for at du bemerker disse tingene. Vil forhåpentligvis ordnes opp i i løpet av morgendagen :-)

Url er forresten mulig hvis du skriver navn

Kristian
Image
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: MinGarasje!

Post by webmaster »

Vet ikke om det bare er min skjerm, men teksten blir fryktelig lite synlig med den sorte bakgrunnen - er dette noe man selv kan velge (fargene altså)?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Kristobal
Posts: 16
Joined: 24 Oct 2012 09:39

Re: MinGarasje!

Post by Kristobal »

Det er i utgangspunktet ikke mulig å velge farge selv, nei. Men jeg skal kikke på fargene i løpet av dagen, svart på lysegrått er nok bedre ;)
Image
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: MinGarasje!

Post by hmhaga »

Kristobal wrote:"fungerer utmerket, trekker som en hingst, og har en deilig, dyp motorlyd.
[...]
Den fineste jenta i gata."
Den fineste jenta i gata trekker som en hingst? Ok... :wink:
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Kristobal
Posts: 16
Joined: 24 Oct 2012 09:39

Re: MinGarasje!

Post by Kristobal »

Næmmen, ær'e ikke lov å ha tvekjønna bil nå???
Hehehe, du skal ha kudos for den.
Image
Kristobal
Posts: 16
Joined: 24 Oct 2012 09:39

Re: MinGarasje!

Post by Kristobal »

webmaster wrote:Vet ikke om det bare er min skjerm, men teksten blir fryktelig lite synlig med den sorte bakgrunnen - er dette noe man selv kan velge (fargene altså)?
Endret til grått :-)
Image
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Re: MinGarasje!

Post by ElViz »

Mye bedre....
Vet ikke om det er noe rart hos meg, men jeg har problemer med å få lagt inn flere biler. Ser ut som om den bare vil endre den jeg har inne.
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: MinGarasje!

Post by hmhaga »

Kan man legge inn bilder uten å bruke IMG-tags? Rammen øverst til høyre viser bare "BILDE" med et kryss bak, i hvert fall i Chrome.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Kristobal
Posts: 16
Joined: 24 Oct 2012 09:39

Re: MinGarasje!

Post by Kristobal »

ElViz wrote:Mye bedre....
Vet ikke om det er noe rart hos meg, men jeg har problemer med å få lagt inn flere biler. Ser ut som om den bare vil endre den jeg har inne.
Hei! Klikk på "begynn på nytt"-knappen nede til venstre.


Skal sjekke ut ang. bildene!

Kristian
Image
Kristobal
Posts: 16
Joined: 24 Oct 2012 09:39

Re: MinGarasje!

Post by Kristobal »

hmhaga wrote:Kan man legge inn bilder uten å bruke IMG-tags? Rammen øverst til høyre viser bare "BILDE" med et kryss bak, i hvert fall i Chrome.
Hei igjen.

Dessverre har jeg regnet meg frem til at jeg kun har plass til ett bilde per bil. Jeg håper å få økt lagringsplassen i takt med medlemstallet, og kanskje vil det bli mulighet til å laste opp fler bilder i bedre kvalitet senere.
Men slik som det er nå må du nesten laste opp de resterende bildene på nettsider som f.eks. http://imageshack.us/ .
Der må du lage deg en bruker, laste opp bilder, for så å legge disse inn i [img]-tagger på beskrivelse-delen av bilen. (Klikk rediger dersom bilen allerede er laget).

Si ifra om det er noe uklart, jeg skal få skrevet dette på nettsiden etterhvert også.

Takk,
Kristian
Image
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: MinGarasje!

Post by hmhaga »

Kristobal wrote:Dessverre har jeg regnet meg frem til at jeg kun har plass til ett bilde per bil.
Brukergrensesnittet som var litt merkelig... muligheten for å laste opp et bilde dukker ikke opp før ETTER at man har lagret bilen.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Kristobal
Posts: 16
Joined: 24 Oct 2012 09:39

Re: MinGarasje!

Post by Kristobal »

hmhaga wrote:
Kristobal wrote:Dessverre har jeg regnet meg frem til at jeg kun har plass til ett bilde per bil.
Brukergrensesnittet som var litt merkelig... muligheten for å laste opp et bilde dukker ikke opp før ETTER at man har lagret bilen.
Heisann. Ja, det har dessverre blitt slik fordi bilen du legger inn ikke blir tildelt et kjennemerke(ID) før etter du har trykket publisér. Dermed ville det ikke være mulig (såvidt meg bekjent foreløpig) å linke bildet med bilen du holder på å legge inn.
Jeg beklager at dette ikke står tydelig nok på nettsiden, skal ordne opp i det ;-)
ElViz wrote:Mye bedre....
Vet ikke om det er noe rart hos meg, men jeg har problemer med å få lagt inn flere biler. Ser ut som om den bare vil endre den jeg har inne.
Dette er nå ordnet opp i, og hver gang du prøver å legge til et nytt kjøretøy, vil du fra nå av få helt blanke felt.

Kristian
Image
Kristobal
Posts: 16
Joined: 24 Oct 2012 09:39

Re: MinGarasje!

Post by Kristobal »

Takk til dere som allerede har gitt dere til kjenne.
Det har i det siste dukket opp mange interessante kjøretøy, blant annet en 1967 BMW 2000 Coupe 2.0l som jeg personlig setter stor pris på å lese om. I tillegg er det en ny leder på lista over biler med størst motor; en serie-1 E-type fra 1968. En 1972 Alfa Romeo Montreal har kjapt kommet opp på 3. plass på statistikken over flest "likes", og sloss om 2. plassen med en Delta Integrale EVO 8v fra '92.

Håper selvsagt på å se fler i dagene som kommer :-)
Image
Post Reply