Hva med Bur på Hvite skilter ?

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Hva med Bur på Hvite skilter ?

Post by Morten H »

Ønsker å ha en bil med bur i og som jeg kan kjøre til og fra treff.
Er jo en del "eldere" Rally biler med Hvite skilter og hvor Bur og stoler er skrevet inn i vognkorte.
Har sjekka litt rundt og NBF så at det kun er lov til å kjøre til å fra LØP med disse på Hvit skilter , da de er/var Rally biler, men eier hadde betalt Avgifter på den.
Mange har jo montert inn Bur og fått det Godkjent og Corsa og Bmw Cuppen krever Minimum 1/2 bur og har også fått godkjent en del slike, men usikker om dem kan KUN brukes til og fra Løp.

på Rally .no fikk jeg dette til svar :
Dagens regler er det som gjelder, og det er ikke lov med både bur og full veibruk.

Dvs at om bilen er bygget opp på ett karosseri med hvite skilt så vil man når som helst kunne få mangellapp fra tilsynet pga at det ikke er bruksbegrensning i vognkortet. Om tilsynsmannen vil/kan/orker utfordre den tidligere godkjenningen er en helt annen ting, men forvent støy.
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Hva med Bur på Hvite skilter ?

Post by hagenisse »

Uten at jeg vet noe for sikkert så er mitt inntrykk:

- Fullbur godkjennes ikke lengre, så de som har det godkjent ble ordnet for lenge siden.
- Halvbur virker det som KAN bli godkjent, men da uten baksete.
- Corsa og BMWcup-bilene har som regel ikke skilt, eller kjører rundt med ikke-godkjent bil, men racebiler kommer jo som regel på henger..
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Hva med Bur på Hvite skilter ?

Post by Iceman »

Jeg skjekket opp dette med bur for en stund siden, da til min 993 Turbo.
Fikk til svar " Det å sette bur i en bil gjør at du forsterker denne bilen" noe jeg trodde var bra. :D

Nei fronter du med en annen peugeot GTI, så skal det være 50/50 på hvem som går levende fra dette.
Du har ikke lov til å endre spillereglene med å sette inn bur, tenk om det ble 99% sikkert at du gikk uskadet fra det. Juks.
Du kan med andre ord ikke sette inn et bur for å gjøre bilen din trygg Morten, tenk om du kjører på en Think EL bil og dreper den lille grønne karen der.

Hun jeg snakket med på vegvesenet sa akkurat det. "Du kan ikke lage din egen bil sterkere, da har jo ikke de andre bilistene en sjanse. (Ikke mitt problem, om uhellet er ute.)

Sett inn et skrudd bur å gi F i staten og de andre bilistene, det gjør jeg fra nå av med mine bane biler/veibiler.
Du er familie far, så ikke tenk på andre for en gang skyld. skaff deg et stort og godt bur, jeg skal hjelpe deg å montere det.
En venn av meg ble så irritert når jeg sa dette, at han gikk ut å kjøpte en H1 hummer. :D
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Hva med Bur på Hvite skilter ?

Post by Morten H »

MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Hva med Bur på Hvite skilter ?

Post by Morten H »

Porsche GT3 med fler godkjennes jo med Bur og det kryr av dem på veien.
Kjører de egentlig ulovlig ? (om de ikke er på vei til Treff/trening/løp)
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Hva med Bur på Hvite skilter ?

Post by Morten H »

Iceman wrote:

Sett inn et skrudd bur å gi F i staten og de andre bilistene, det gjør jeg fra nå av med mine bane biler/veibiler.
Du er familie far, så ikke tenk på andre for en gang skyld. skaff deg et stort og godt bur, jeg skal hjelpe deg å montere det.
En venn av meg ble så irritert når jeg sa dette, at han gikk ut å kjøpte en H1 hummer. :D
:)
H1 mot Think = 1-0
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Hva med Bur på Hvite skilter ?

Post by Morten H »

Morten H wrote:Link fra Rally.no :
http://www.rally.no/forum/forum.asp?ThreadID=13614
Ergo!
En Veteran bil med Full Rally Bur og Grom Motor er veien å gå ?
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Re: Hva med Bur på Hvite skilter ?

Post by Luigi »

hagenisse wrote:- Corsa og BMWcup-bilene har som regel ikke skilt, eller kjører rundt med ikke-godkjent bil, men racebiler kommer jo som regel på henger..
De Corsa- og BMWCup-bilene som kjører til løp med bur og hvite eller svarte skilter for egen maskin, gjør dette fullt lovlig så lenge følgende ting er oppfylte:
  • Bilen har gyldig vognlisens fra NBF
  • Bilen er på vei for å delta i et offisielt løp underlagt NBFs regler (f.eks. løp i Corsa Italiana eller BMW Cup)
  • Fører kan dokumentere at bilen er påmeldt det aktuelle løpet
At de fleste velger å sette ræserbilen på henger skyldes komforthensyn.
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Hva med Bur på Hvite skilter ?

Post by Morten H »

Mazda MX5 har Bur med TUV Godkjenning, så det kan vell kjøres med på vei (uten B.T og NBF innblanding?) ?
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
andreas
Posts: 116
Joined: 15 Dec 2009 16:08

Re: Hva med Bur på Hvite skilter ?

Post by andreas »

Min har halv bur som er godkjent i vognkortet. Den ble godkjent i mai i år, var ikke noe problem! Dvs det var ikke noe problem på kontrollen. Jeg ringte 2 dager før til vegvesenet å spurten jeg burde ha baksetene og belter i når jeg skulle vise bilen. Da fikk jeg beskjed at jeg kunne gjøre som jeg ville for bur kunne jeg bare glemme. Vi hadde en hyggelig snakk om det og jeg fortalte at jeg hadde søkt og fått klarsignal. Men personen i andre ende var skeptisk!!
User avatar
need4speed
Posts: 449
Joined: 16 Feb 2010 11:26
Location: Mo i Rana

Hva med Bur på Hvite skilter ?

Post by need4speed »

Hvilken bil?
andreas
Posts: 116
Joined: 15 Dec 2009 16:08

Re: Hva med Bur på Hvite skilter ?

Post by andreas »

2001 3 serie coupe. Bilen ble regget fra 4 seter til 2 seter.
User avatar
need4speed
Posts: 449
Joined: 16 Feb 2010 11:26
Location: Mo i Rana

Hva med Bur på Hvite skilter ?

Post by need4speed »

andreas wrote:2001 3 serie coupe. Bilen ble regget fra 4 seter til 2 seter.
ok.


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Hva med Bur på Hvite skilter ?

Post by Iceman »

Morten H wrote:Porsche GT3 med fler godkjennes jo med Bur og det kryr av dem på veien.
Kjører de egentlig ulovlig ? (om de ikke er på vei til Treff/trening/løp)
GT3 er typegodkjent med Bur, så de har lov til å ha bur i bilene.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Post Reply